Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 13
31
Over Blender / Cursussen Blender in Leuven
« Gepost op: 24 juni 2023, 14:40:36 pm »
Het CVO-Volt in Leuven (Belgie) waar ik vroeger les gaf in Cinema 4D gaat nu een basiscursus 3D modelleren, een gevorderden cursus 3D modelleren en een cursus 3D animatie met Blender organiseren. 

Meer informatie op:

https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen/3d-tekenen-1-in-blender/47021

https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen/3d-tekenen-2-in-blender/47169

https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen/3d-animatie-1-in-blender/47057

Kosten zijn 90€ voor 60 lesuren ofwel 1,50€ per lesuur, gespreid over een semester.

Voor eventuele vragen kan je een mail sturen naar info.design@cvovolt.be of naar de leerkracht david.gregoor@cvovolt.be

32
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje
« Gepost op: 24 juni 2023, 14:38:41 pm »
Welkom Stoelio.

Ja kan ook zonder rig exporteren als .fbx en dan uploaden naar mixamo.com (gratis adobe ID nodig) en dan gerigd met bewegingen en al weer downloaden.  Voor handmatige animatie kan je dan eventueel de mixamo control rig gebruiken.

33
Eindresultaten / Re: playthingies in the wild
« Gepost op: 01 juni 2023, 17:22:13 pm »
Dat is een heel leuk plaatje geworden en met schaduwen een stuk minder plat; proficiat.

34
Modelleren / Re: svg import
« Gepost op: 16 mei 2023, 16:04:26 pm »
Als je in Affinity Designer op ware grootte tekent moet je bij .svg export kiezen voor 90 dpi om in Blender dezelfde afmetingen te hebben.

35
Eindresultaten / zeilboot
« Gepost op: 15 mei 2023, 15:06:59 pm »
of meer een soort speelgoedbootje, eigenlijk...




36
Onderhanden werk / Re: gras
« Gepost op: 22 april 2023, 11:10:30 am »
Ziet er al heel goed uit.  Misschien ook een proberen met het nieuwe hair/fur systeem van 3.5 en later, wat meer controlemogelijkheden biedt.  Hoe dat moet wordt redelijk goed uitgelegd in https://www.youtube.com/watch?v=gCQN5vNgHiI&t=39s

37
Eindresultaten / Re: toon town
« Gepost op: 14 april 2023, 07:54:04 am »
Met grease pencil kan je ze ook een diepte geven, maar het resultaat is wel tamelijk onvoorspelbaar.  Ik render liever met een paar verschillende lijndiktes en maak dan een composite in affinity photo.

Reflecties zijn wel zichtbaar, maar krijgen geen lijntjes, licht (ook hdr verlichting) blijft wel normaal werken.  Het wordt redelijk duidelijk uitgelegd op https://www.youtube.com/watch?v=HYs3mOV8mmo

38
Eindresultaten / Re: toon town
« Gepost op: 13 april 2023, 16:31:18 pm »
Je moet wel wat grofstoffelijk modelleren; met teveel detail lopen de lijntjes vooral in de achtergrond vaak in elkaar over (maar al doende leert men).

Leuk beeld, die fabriek (en knap gemodelleerd).


39
Eindresultaten / toon town
« Gepost op: 13 april 2023, 15:03:58 pm »
In navolging van Xan aan het experimenteren met grease Pencil modifiers, is eigenlijk best wel leuk...



40
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Gepost op: 12 april 2023, 15:20:03 pm »
Dat begint al een aardige collectie te worden.  Het origineel lijkt iets meer te blinken, misschien moet je de roughness van je materialen lager zetten.

41
Onderhanden werk / Re: Docter strange
« Gepost op: 02 april 2023, 17:22:34 pm »
Dit zou interessant kunnen zijn, maar je screenshot is dusdanig klein dat je node setup helaas onleesbaar is.

42
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Gepost op: 28 maart 2023, 18:12:57 pm »
Met een platte kleur gaat de reflectie nog wat saai zijn.  Je kan daar een hdr van https://polyhaven.com inzetten, maar als het alleen voor de reflecties is ook je eigen stad/dorp met behulp van https://svd360.istreetview.com.  Met een HSV node kan je die zwart-wit maken om in de sfeer van je beeld te blijven.

43
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Gepost op: 28 maart 2023, 06:57:41 am »
Van je spiegelmateriaal de metallic omhoog, roughness staat al laag zo te zien.  En om geen zwart vlak te krijgen best ook een environment texturen gebruiken.

44
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Gepost op: 21 maart 2023, 18:21:21 pm »
Om artefacten in post te voorkomen zorg je ook best dat je rendert aan 16 bits, staat standaard op 8 bits en dat is zo’n beetje als het verschil tussen raw en jpeg.

Stof op de ketting maar niet er onder is goed doenbaar met geometry nodes, maar dat is in het begin wel tamelijk abstract en je moet ook geen schrik hebben van een beetje wiskunde.

Kleding laten vallen zou ik doen met cloth simulatie, het resultaat is een beetje afhankelijk van de objecten die een collision modifier krijgen, maar werkt meestal redelijk goed.

45
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Gepost op: 21 maart 2023, 09:13:31 am »
Heel knap, die ketting zo neerleggen zal een heel gepruts zijn geweest.  Eén tip, Blender renders vallen meestal wat donker uit, als je hier een auto-levels op los laat wordt het geheel wat helderder.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 13