Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Timmy

Pagina's: 1 2 [3] 4
31
Animatie en Rigging / Re: krijg skelet maar ni vastgemaakt aan armature
« Gepost op: 22 oktober 2013, 22:04:06 pm »
Hoi ,

voor Blend-swap had ik al een free account opgesteld maar ik was niet tevreden van de echtheid van de skeletors , uiteindelijk vond k die van de vriendschappelijke tegenwerking 3ds max toch beter maar ben hem helemaal trouw met Blender aan het bewerken.
Ik bedank jullie alvast voor de reacties en de toegewezen tutorials , de tutorial van mechanical rigging had ik al eens geoefend maar had er helemaal niet bij stilgestaan dat ik dat ook kon gebruiken voor deze situatie maar ondertussen is het allemaal wat duidelijk geworden waar en hoe ik nu verder moet.Heb al de vertexgroepen al verwijderd eveneens de bonegroepen maar ik ga toch een combinatie gebruiken van alle raad , de ruggegraat is nu gerrigd ( ruggegraat had ik in één geheel gelaten ) en de rest moet dan zien te volgen met de constraints , echt boeiend en leerrijk vind k...khou jullie sowisso op de hoogte van de vorderingen of anders gezegd waarschijnlijk tot het volgende struikelblok al liggen de tijdspannes ondertussen toch al wat verder uit elkaar...Tot de volgende zitting en bedankt ...

Vriendelijke Groeten Timmay

32
Animatie en Rigging / Re: krijg skelet maar ni vastgemaakt aan armature
« Gepost op: 22 oktober 2013, 08:53:48 am »
Hoi ,

bedankt voor de moeite te nemen om mijn probleem te bekijken , inderdaad veel te veel werk gestoken in dingen die niet hoefden mja , kzal het maar als leerproces bekijken. Met hetgene dat je me vertelde kan ik zeker en vast terug aan de slag , hartelijk dank hiervoor.

Vriendelijkste groeten Timmay

33
Animatie en Rigging / Skelet koppelen aan armature
« Gepost op: 21 oktober 2013, 23:50:36 pm »
Hoi allemaal ,

Jullie herinneren je mischien men skelet met fluid simulation mischien nog wel , nu heb ik van 3ds max een op echte afmetingen gebasserd 3d model gevonden van een skelet maar deze bestond uit één geheel , ik heb deze dan helemaal opgesplitst in losse beenderen ( Toch praktisch alles ) en heb van elk been ineens een vertex-groep gemaakt. Ook heb ik al een armature der in verwerkt en oh ja van alle losse beenderen heb ik een groep gemaakt. Het probleem dat ik nu heb is dat de tutorials die ik vind meestal werken met een model dat uit één geheel bestaat ( vandaar dat ik men skelet in een groep geplaatst heb ) Ook heb ik bone-groepen gemaakt.  ( rug , armen , handen , benen en voeten ) Wat ik me allereerst al afvraag is hoe ik kan chequen of de vertexen van de beenderen wel degelijk geselecteerd zijn , ik had steeds alle vertexen van elk los been geselecteerd en van elks een vertex-groepje gemaakt en op slot gezet. Wat ik ook niet goed kan afleiden is ofdat ik nu de beenderen moet " parenten " of niet omdat je al met vertexgroepjes werkt. Wat ik ook niet aan uit kan is wanneer ik eerst het skelet selecteer en dan de armature selecteer of ik with automatic weights of with envelope moet selecteren ( feitelijk nogal veel vragen , de opgezochte tutorials zijn feitelijk altijd andere situaties en mijn kennis reikt nog ni ver genoeg om daar mee te spelen ) Kan er iemand me mischien een geschikte tutorial toewijzen of zo ??





Vriendelijke Groeten Timmay

34
Modelleren / Re: probleem , nog nooit ni meegemaakt
« Gepost op: 27 september 2013, 13:24:54 pm »
Hey daar ,

het skelet is een heus 3d-model van 3ds max geïmporteerd in blender...is dit zoiets zoals een foto die je geîmporteerd hebt packen ?

Groetjes Timmy

35
Modelleren / probleem , nog nooit ni meegemaakt
« Gepost op: 27 september 2013, 12:00:27 pm »
Hey daar ,

kan er iemand me vertellen hoe dit komt ?

Mijn skelet dient achter een betonnen tafel te staan maar als ik men vieuw in blender zelf draai gaat het skelet door de tafel...

????????

Vriendelijke groeten Timmy

36
Particles en Simulaties / Betreffende map met cache vloeistofsimulatie
« Gepost op: 27 september 2013, 09:42:15 am »
Beste lezers ,

ik heb op mijn bureaublad een map geplaatst ( dom , ik weet het ) om de zip-mapjes van de fluid-simulatie op te slaan , als ik nu deze map verplaats naar de correcte locatie , ben ik dan alles kwijt ? Vind blender dat dan nog terug ? Waar locatie aan te passen ? Waarschijnlijk gebeurt er niets maar ik ga het niet proberen totdat ik het zeker weet...een woordje uitleg zou welkom zijn...:)

Vriendelijke groeten Timmay

ps. hetgene dat ik nu aan het in elkaar steken ben , gaat zeker de moeite worden om te bekijken ( is om 1 jaar kennis van Blender te vieren , hier zal alles wat ik tot nu toe geleerd heb in verwerkt worden ) Ik hoop tegen nieuwjaar zeker klaar te zijn ( is naargelang men vrije tijd )



37
Post Processing en Compositie / Re: png in cycles
« Gepost op: 24 september 2013, 11:14:11 am »
Het is duidelijk geworden dus mijn vraag is overbodig geworden...





Vriendelijke Groeten Timmy

38
Blender Interface / Re: Interface truken & tips [04-09-13]
« Gepost op: 24 september 2013, 10:33:23 am »
De truck om een gedownload Blend-file in je eigen interface te zien vind k wel super .... :)

39
Post Processing en Compositie / png in cycles
« Gepost op: 24 september 2013, 10:23:46 am »
Beste Lezers,

ik zit terug vast , ik heb het hele weekend en gisteravond aan het proberen geweest om een png foto in cycles weer te geven...

http://www.youtube.com/watch?v=BJ1TBxMAK1o

Het transparante gedeelte zit goed volgens mij :




Het diffuse gedeelte zit volgens mij ook wel goed :




maar vanaf dat ik de mix-node er tussen zet , zit het volgens mij fout...





Dit is de test-afbeelding ( png-formaat )





en dit is mijn alfa in gymp geproduceerd ( jpg-formaat )





Wie kan er mij alstu wat duidelijker maken want ik snap er écht niks meer van...

Vriendelijke groetjes Timmy

40
Leden stellen zich voor / Re: Bart stelt zich voor.
« Gepost op: 20 september 2013, 16:00:17 pm »
Hey Bart ,

ik kan je alleen maar aanmoedigen om het leerproces te ondergaan , ikzelf ben vorig jaar oktober ook op mezelf begonnen met blender en op den duur zat k dan toch eens vast maar ik moet eerlijk zijn , de hulp die ik al gekregen heb hier op het forum is voor mij althans van onschatbare waarde geweest.
Ga er alvast voor , Tis de moeite !

Vriendelijke groeten Timmy

41
Particles en Simulaties / Re: Betreffende renderen met cycles
« Gepost op: 20 september 2013, 15:53:19 pm »
Beste helpers ,

alles is duidelijk geworden , bij deze breng ik dan ook dank uit voor de hulp die me tegemoetgekomen is...mischien nog één vraagske..Autocad 2d bijvoorbeeld heeft zo nen dikken bijbel waar dat ge alles maar dan ook alles in terug kunt vinden , heeft Blender ook zo een boek ?

Groetjes Timmy

P.S. Als de animatie klaar is en die is nu alvast bezig , dan komt ie sowisso op het forum...

42
Particles en Simulaties / Re: Betreffende renderen met cycles
« Gepost op: 20 september 2013, 05:26:28 am »
straks heb ik veel meer tijd maar de technische en volldedige omschrijving boeit me wel omdat ik blender echt onder de knie wil krijgen en dit al iets van voor nieuwjaar...op het eerste gezicht zie ik niets staan , ik bedoel dat ik niet de mogelijkheid heb om ' use ' of ' ignore ' te kiezen...alleszinds , ik ben blij dat je samen mee naar een oplossing gezocht heb , THANX X

43
Particles en Simulaties / Re: Betreffende renderen met cycles
« Gepost op: 19 september 2013, 22:00:29 pm »
alvast bedankt om die moeite te doen...het blenderen gaat me al tamelijk goed af in blender-render maar met cycles heb ik nog ni zo veel ervaring , dit gaat alleszinds blijven hangen want ik heb me er suf op gepiekerd...:)

44
Particles en Simulaties / Re: Betreffende renderen met cycles
« Gepost op: 19 september 2013, 19:16:30 pm »

45
Particles en Simulaties / Re: Betreffende renderen met cycles
« Gepost op: 19 september 2013, 19:12:39 pm »
khad de settings van ijp vergete op te slage maar geloof me, ik heb alles geprobeerd wat jullie me vertelden...

Pagina's: 1 2 [3] 4