Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - robert

Pagina's: [1]
1
Modelleren / Re: twee voorwerpen met elkaar vervormen
« Gepost op: 23 februari 2020, 08:38:02 am »
 8)
YEAH!!!!
thanks!
Hiermee gaat het zeker lukken!!!
Hier was ik naar op zoek!
hartstikke bedankt!
 ;D ;D ;D
(ik ben erg blij merk je wel)

2
Modelleren / twee voorwerpen met elkaar vervormen
« Gepost op: 22 februari 2020, 17:59:59 pm »
Hai, tijdens het struinen door turorials zag ik het volgende:  een sculpt figuurtje moest van vorm veranderen. Daartoe werd er een blok om de sculpt gezet, aan elkaar gekoppeld. vervolgens werd de kubus in perspectief vervormd, per vertex en dus de sculpt ook. Ik snap niet goed hoe dat is gedaan en kan de tutorial ook niet meer vinden. ik dacht eerst dat ze aan elkaar gekoppeld waren door te parenten, maar daarmee krijg ik het niet voor elkaar. Heeft iemand een tip?

3
Materialen en Texturing / Re: uv mapping
« Gepost op: 18 mei 2015, 10:42:46 am »
dank koos2,
Voorlopig was dit een projectje om maar even van de straat te blijven, Dit konijn lijkt me een leuke basis om ervaring op te doen in animatie, of een achtergrondje erbij, of met belichting, of met camera standpunten, of ik heb leuke dingen gezien waarin je hem kunt laten dansen op je hand ..., of een familie erbij te maken ...
Voorlopig is de vakantie echter weer voorbij ... dan zal het wel weer even op een lager pitje gaan.

We zien wel hoe het loopt ... Ik ben al verschillende keren 'begonnen' met Blender, en hier op dit forum vind ik de sfeer erg goed, dus daar ligt het niet aan als ik weer even onderduik.  :D
Nogmaals: we zien wel hoe het loopt!
en nogmaals 2: thnx voor alle hulp!

4
Materialen en Texturing / Re: uv mapping
« Gepost op: 18 mei 2015, 07:50:01 am »
Gisteren is het toch 'allemaal' gelukt!
Het geheel heeft nog wat fine-tunig nodig, maar ondertussen ben ik weer enorm blij dat er weer een drempel over is!
En! met nodes gewerkt, voor de eerste keer.... En het viel best mee  ::)
Voor diegenen die meeleefden: een link naar twee keer hetzelfde filmpje (een afbeelding uploaden wil hij vandaag even niet). Kan nog wel een hoop aan geschaafd worden ... maar voor nu even goed ...

https://www.dropbox.com/sh/v333w72p4p5nxkv/AACyX4fVKfDBmshNnV6MCEJUa?dl=0
Thanx

5
Materialen en Texturing / Re: uv mapping
« Gepost op: 16 mei 2015, 17:39:27 pm »
Ah!
Begrijp ik goed dat het onderstaande gedeelte te maken heeft met het kleuren van de haren?


...

Nadat je materiaal hebt gemaakt (ander dan van je object), kan je onder de settings van je particle system, kopje Render, je materiaal selecteren.





6
Materialen en Texturing / Re: uv mapping
« Gepost op: 16 mei 2015, 12:42:48 pm »
Ben even bezig geweest met jullie aanwijzingen. De eerste aanpassingen van jvl lukte prima!
Na Mortalae raak ik een beetje in de war: Blender render en cycles ...
Zijn dat twee onafhankelijke render systemen. Kun je daartussen switchen?
Ik hoor dat cycles superieur is ... maar de aanwijzingen van Mortalae krijg ik (nog)niet voor elkaar.

Edit: ik snap ondertussen dat het tweede gedeelte van de uitleg van Mortalae (over het particle systeem) over de haren gaat. Had ik eerst niet door. Eigenaardig hoe je informatie dan niet binnen krijgt. Geeft wel aan hoezeer ik de logica van blender nog niet door heb ...)


De aanwijzingen van JvL, gaan die verder met cycles?
Ga er later nog wel mee verder ... maar in ieder geval bedankt!


7
Materialen en Texturing / Re: uv mapping
« Gepost op: 16 mei 2015, 10:09:44 am »
Wauw!
Bedankt voor alle snelle reacties!
Wat een beetje nachtrust al niet kan doen!
 :)

Ik ga me er later nog even wat dieper instorten, maar het lijkt te overzien!
Thanx!

8
Materialen en Texturing / Re: uv mapping
« Gepost op: 15 mei 2015, 23:39:26 pm »
hee JvL,

thanks voor je aanbod, ik ben er vandaag eigenlijk helemaal klaar mee ... (boehoe ).
Wat ik heb gedaan is het volgende: ik heb een konijn getekend, klein beetje geanimeerd, vacht gegeven, seams gemaakt en uitklapmodel gemaakt (heet dat uv layer?) Op dat uitklapmodel getekend met paint. en nu loopt het op twee dingen vast:
het konijn geeft in de render het uitklapmodel (uv?) niet weer.
Ik heb het idee dat ik iets met materialen moet doen, maar daar heb ik nog te weinig ervaring in en loop daar maar wat in het wilde weg te klooien omdat ik net de essentie niet snap.
de tutorial van het paard is geweldig, maar stopt net voordat ik bij het bovengenoemd probleem kom. (en gaat een stukje in op de node editor, en daar ben ik voorlopig nog niet aan toe geloof ik ....)

Vervolgens wil ik ook dat de vacht de kleuren overnemen van de huid, maar dat is een volgende stap ...
Misschien handig als ik een link deel met de dropbox?
in ieder geval al bedankt dat ik even van me af kan klagen, dat scheelt al :)
https://www.dropbox.com/sh/j0w02x3o6lrdoau/AABc-LM8q9IiHB_U-FAQeSZHa?dl=0

ps ... ik sluit nu af en ga een dutje doen ...

9
Materialen en Texturing / Re: uv mapping
« Gepost op: 15 mei 2015, 23:15:38 pm »
wauw wat een materie!
Krijg mijn tekening (uv wrap?) maar niet gerenderd en kom er niet uit!
net

https://www.youtube.com/watch?v=9LBc-tQQNok
gezien!
ik mis een hoop stappen!
Kijk nu deze nog, maar geef het voorlopig even op geloof ik ....
 :'(


https://www.youtube.com/watch?v=p4ngVoGIj1Q

10
Animatie en Rigging / Re: vertex groep draait ongewild mee met 'ik' ...
« Gepost op: 25 april 2015, 10:30:28 am »
Thanx! Het lijkt te werken!
Alleen een andere koppeling gemaakt van de pole-s en een knikje in de knie! en hoppa!


11
Animatie en Rigging / Re: vertex groep draait ongewild mee met 'ik' ...
« Gepost op: 24 april 2015, 07:57:36 am »
slim!
Hartstikke bedankt voor je hulp!

Ik snap nog niet helemaal waarom de mesh van het been zo gedraaid was, maar super bedankt voor de tip van het parenten met de voet.
Vanavond ga ik er weer even wat dieper in duiken en kijken hoe het nu werkt! Thanks!

12
Animatie en Rigging / Re: vertex groep draait ongewild mee met 'ik' ...
« Gepost op: 23 april 2015, 08:23:44 am »
Werk-ze!

13
Animatie en Rigging / Re: vertex groep draait ongewild mee met 'ik' ...
« Gepost op: 23 april 2015, 07:36:44 am »
ik zou het geweldig vinden als je eens zou willen kijken ...

Met de weight paint heb ik in eerdere versies nogal zitten 'klooien' waardoor er veel willekeurige punten meebewogen. Ik heb dat in deze versie nogal strak verholpen waardoor het bewegen nogal blokkering verlopen, in de oren heb ik al wel verlopen gemaakt (alhoewel dat ook nog niet perfect is natuurlijk ....)

https://www.dropbox.com/sh/ztvw2dbvjr3kgyx/AADfiqOcFAIbt6esMfL6kur3a?dl=0

PS Let niet op de 6000 versies in de map 'oud'    :-\
Alvast bedankt voor je moeite!

14
Animatie en Rigging / Re: vertex groep draait ongewild mee met 'ik' ...
« Gepost op: 22 april 2015, 21:38:14 pm »
Ha JvL,

dank voor je reactie ...
Ik heb je suggestie even geprobeerd, als ik de pole target naar de achterkant verplaats dan komt de knie naar voren ... maar het bovenbeen blijft vervormen.
Ik hoopte een beetje op een kreet van herkenning en een oplossing in de trand van: zet dit of dat knopje even uit ....  :-\


Ondertussen ben ik zo aan het klooien geweest dat het bestand wat vertroebeld is. Omdat ik niet altijd weet wat ik doe (noob) kan het ook heel goed zijn dat ik heel ongebruikelijke dingen heb geprobeerd.

Elementen die volgens mij fout zijn gegaan: Ik heb de benen recht vooruit gemaakt. dat is tegen alle voorbeelden die ik op internet zie. Ik ga de benen wissen en 'normale' benen maken.

Waar ik zelf heb geprobeerd het probleem op te lossen:
Ik heb in pose mode de 'inherit rotation' van beide bones uitgezet.
Ik heb in edit mode de 'roll' aangepast voor beide bones.
Zit ik met een van de denkrichtingen op het goede spoor?

15
Animatie en Rigging / vertex groep draait ongewild mee met 'ik' ...
« Gepost op: 22 april 2015, 20:55:46 pm »
beste allemaal,

mijn eerste post hier, goed om te merken dat er zo'n grote nederlandstalige blender groep is! Hopelijk maakt het nederlandse de communicatie ook een stuk makkelijker, blender is al moeilijk zat  ...

Probeer fanatiek blender pro te worden  ;D heb een konijn gemodelleerd en wil hem riggen. De knie buigt de verkeerde kant op, dus de 'pole angle' van de 'ik' gedraaid. Maar nu draait het bovenbeen-bone mee! en daarmee ook de vertex groep die daarbij hoort. (zie plaatjes hieronder).
Hoe krijg ik dat nou goed?
Alvast bedankt voor de hulp!



Zijn de plaatjes groot genoeg?


Pagina's: [1]