Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - roobol

Pagina's: [1] 2
1
Eindresultaten / golven
« Gepost op: 05 december 2021, 17:18:27 pm »
Nu met geonodes 3.0 overstappen van een attribute workflow naar een fields workflow is even wennen, maar je kan er best leuke dingen mee maken.




2
Eindresultaten / papieren station
« Gepost op: 23 november 2021, 15:33:41 pm »
Is eigenlijk meer vouwen dan modelleren, plantje is een freebee van Sketchfab.




3
Eindresultaten / assepoester's rolschaatsen
« Gepost op: 20 oktober 2021, 16:40:04 pm »
waarmee ze waarschijnlijk serieus op haar snuffert gaat...




4
Eindresultaten / brieven
« Gepost op: 09 oktober 2021, 11:52:01 am »
De curve voor het mandje heb ik gemaakt met een variant van mijn Ptolemeus tekenmachine.



5
Eindresultaten / Mondriaan
« Gepost op: 03 oktober 2021, 13:20:02 pm »
Nu dat de vakantie voorbij is... (geïnspireerd door het werk van Lisette Huizenga).



6
Eindresultaten / ptolemeus
« Gepost op: 17 mei 2021, 17:15:42 pm »
Ik heb twee van mijn spirograaf apparaten gecombineerd tot een epicyclische tekenmachine met veel animeerbare custom properties.  Het .blend bestand is te downloaden van https://blenderartists.org/t/ptolemy/1304762, je hebt daarvoor overigens wel de animation nodes en b-tracer add-ons voor nodig.




7
Eindresultaten / lissajous
« Gepost op: 05 mei 2021, 11:38:46 am »
I heb een soort van bidirectionele slinger gemaakt om Lissajous curves te tekenen.  Als je de verschillende parameters via de custom properties van de Lissajous empty animeert geeft dat bij tijd en wijle interessante vormen.

Voor wie hiermee wil experimenteren, bron bestand kan je downloaden op https://blenderartists.org/t/lissajous/1302495.  Je hebt daar wel de addons Animation Nodes en B-tracer voor nodig.



8
Eindresultaten / bordspel
« Gepost op: 18 april 2021, 10:27:59 am »
Was best leuk om te maken (en niet zo heel erg ingewikkeld).




9
Over Blender / Blender 2.93
« Gepost op: 18 april 2021, 10:23:51 am »
Blender 2.93 is inmiddels in beta en de asset manager heeft het helaas niet gehaald.  Die staat overigens wel weer in Blender 3.0 alfa en daarin zullen dus ook de vernieuwingen in geometry nodes in verschijnen.

10
Eindresultaten / stamper
« Gepost op: 05 april 2021, 12:24:46 pm »
Weer iets simpels (had ik ook bij mijn vaatwerk kunnen zetten).



11
Eindresultaten / vaatwerk
« Gepost op: 27 maart 2021, 10:38:11 am »
Zo wat allerhande frutsels bij elkaar gezet.  Het mechaniek om het rekje te openen en te sluiten was even puzzelen met animation nodes (hele nuttige add-on).




12
Eindresultaten / step
« Gepost op: 14 maart 2021, 14:35:13 pm »
Het stuur is wat Harley Davidson uitgevallen, dus meer iets voor de wat coolere kleuter.  Alle materialen zijn prodedureel en die vallen in Blender 100% mee.



13
Eindresultaten / fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 11:39:06 am »
Nu dat ik weet hoe de Btracer add-on werkt kan ik met mijn spirograaf machientje mooie mandjes maken...




14
Animatie en Rigging / Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 10:14:14 am »
Ik heb een soort van spirograaf constructie gemaakt en de tandwielen aangestuurd met Animation Nodes.  Dat werkt allemaal naar behoren, maar als ik er met de add-on Btracer een curve mee wil tekenen lukt dat niet.  Dat ligt niet aan Animation Nodes, want met keyframes werkt het evenmin.  Zie ik iets over het hoofd of is dit een beperking van Btracer?  Met het tracer object van Cinema4D gaat dit overigens wel en epicyclische tekenmachines maken is best leuk.

Het Blender bestand kan je downloaden op https://we.tl/t-cKbQnzXw7c, deze link verloopt op 8 maart.  Het bestand werkt met 2.83 en met 2.92

Voor de animatie heb je wel animation nodes nodig van https://animation-nodes.com

Alle suggesties zijn welkom.



15
Eindresultaten / Tardis
« Gepost op: 26 februari 2021, 15:32:51 pm »
En ik was eigenlijk niet eens fan van de serie; die Daleks zagen er zo onrealistisch uit...



Pagina's: [1] 2