Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: [1] 2 3 4
1
Eindresultaten / Re: golven
« Gepost op: 05 december 2021, 17:19:11 pm »
Waarden van de verschillende velden kan je trouwens gewoon keyframen, node tree in bijlage voor wie het ook eens wil proberen.




2
Eindresultaten / golven
« Gepost op: 05 december 2021, 17:18:27 pm »
Nu met geonodes 3.0 overstappen van een attribute workflow naar een fields workflow is even wennen, maar je kan er best leuke dingen mee maken.




3
Eindresultaten / Re: papieren station
« Gepost op: 05 december 2021, 17:07:48 pm »
Bedankt voor jullie waarderen, heren.  Met papieren bouwplaten en roteren rond de 3D cursor is dit echt super-makkelijk :-))

4
Eindresultaten / papieren station
« Gepost op: 23 november 2021, 15:33:41 pm »
Is eigenlijk meer vouwen dan modelleren, plantje is een freebee van Sketchfab.




5
Leden stellen zich voor / Re: Ik stel mezelf graag voor: Nick!
« Gepost op: 20 november 2021, 16:36:08 pm »
Welkom bij de club, Nick, en de sfeer van dat plaatje is heel knap.

Wel akkoord met IJpe dat de huizen wat miniatuur aandoen, maar dat is op te lossen met minder dikke muren en een wat kleinere schaal voor je baksteen texturen.

6
Eindresultaten / Re: assepoester's rolschaatsen
« Gepost op: 21 oktober 2021, 17:04:49 pm »
Bedankt voor jullie waardering, heren :-))

Oorspronkelijk zouden het gewoon schoenen worden, maar mijn vrouw zag zoveel dingen die niet klopten dat ik er maar sprookjesrolschaatsen van gemaakt heb (en in sprookjes is alles mogelijk...).

7
Eindresultaten / assepoester's rolschaatsen
« Gepost op: 20 oktober 2021, 16:40:04 pm »
waarmee ze waarschijnlijk serieus op haar snuffert gaat...




8
Eindresultaten / Re: brieven
« Gepost op: 09 oktober 2021, 19:06:54 pm »
Dank voor jullie waardering, heren.  Het was even puzzelen hoe ik voor de briefopener de textuur van het hout de kromming van het handvat moest laten volgen, maar door in de texture coordinate node voor normal ipv object te kiezen is dat nog aardig gelukt.  Node tree in bijlage voor de liefhebbers.



9
Eindresultaten / brieven
« Gepost op: 09 oktober 2021, 11:52:01 am »
De curve voor het mandje heb ik gemaakt met een variant van mijn Ptolemeus tekenmachine.



10
Eindresultaten / Re: Mondriaan
« Gepost op: 05 oktober 2021, 19:03:32 pm »
Bedankt voor je waardering :-))

Die textuur had ik eigenlijk niet zo op gelet; het is dan ook maar één kubus, al de rest is Geometry Nodes.

11
Eindresultaten / Mondriaan
« Gepost op: 03 oktober 2021, 13:20:02 pm »
Nu dat de vakantie voorbij is... (geïnspireerd door het werk van Lisette Huizenga).



12
Over Blender / Re: rotatie gaat vaak in de tegenovergestelde richting
« Gepost op: 19 juni 2021, 13:19:58 pm »
Wat Ijpe zei.

In de projectie stack > objects > transforms keyframen van 90 naar 180 voor ccw en van 90 naar -180 voor cw.

13
Leden stellen zich voor / Re: Hallo!
« Gepost op: 16 juni 2021, 08:12:43 am »
Hallo Mirjam,

Welkom bij de club.  Ik werk zelf nu een klein jaar met Blender, na bijna 20 jaar met Cinema4D en ik kan me je frustraties voorstellen: veel dingen werken heel anders en dat is best wel wennen :-)

Over eventuele vragen wil ik best helpen meedenken.

Groetjes,  Kees

http://www.roobol.be

14
Animatie en Rigging / Re: Spiegel vertex groups
« Gepost op: 30 mei 2021, 16:57:39 pm »
Karakter animatie heb ik me nog niet aan gewaagd, maar misschien heb je hier iets aan:

https://www.youtube.com/watch?v=8IbWKRFKBjs

15
Andere software / Re: Is Blender dood ?
« Gepost op: 28 mei 2021, 07:08:14 am »
Interssante video, Wil.

Voor professioneel gebruik staat Blender nu op de 4e plaats, tussen C4D en Houdini, met een groei van 18% per jaar (en die groei stijgt elke maand een procentje extra (https://discovery.hgdata.com/product/blender).  Met de overgang van 2.79 na 2.8 zijn er ook een pak industriële sponsors bijgekomen, zodat er nu zo’n 20 ontwikkelaars voltijds aan Blender kunnen werken.

Autodesk en SideFX hebben de bui zien aankomen, een indie licence voor Maya of 3DS Max kost nu nog maar 350€/jaar, een indie licence voor Houdine is 260€/jaar (200€/jaar als je 2 jaar ineens neemt).  De kleine zelfstandigen zullen de Blenderstichting daar dankbaar voor zijn :-))

Pagina's: [1] 2 3 4