Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - IJpe

Pagina's: [1] 2 3 ... 279
1
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: Vandaag om 18:02:25 »
Toggle xray uit en in object mode

2
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: Vandaag om 17:27:24 »
Scale je plane even wat kleiner en met de middelmuis scrolwiel ingedrukt kun je met de muis het beeld op en neer bewegen en als je dat doet kun je onder de plane kijken en zien of de mok er doorheen steekt.
Zie je hem niet aan de onderkant dan heeft Snap de mok goed op de Plane geplaatst.

3
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: Vandaag om 16:38:38 »
Ik weet het al zet je mok een heel stuk hoger dan de plane met het Snap icoon UIT.
Daarna zet je snap weer aan en schuif de mok op de plane nu moet hij mooi op de plane landen.

4
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: Vandaag om 16:10:43 »
De plane kun je gewoon laten staan hoor.

Maar als je hem een stukje lager wilt zetten dan selecteer je de plane in object mode en druk dan G + Z en schuif hem met de muis omlaag.

5
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: Vandaag om 16:08:18 »
Dus je hoeft die lijnen niet te zien je gebruikt nu Snap.
Met de mok geselecteerd in object mode kijk doven in de balk naar het magneet icoon en dat icoon is Snapping, zet deze aan en druk ook op het pijltje en kies Face.

Je mok is nog geselecteerd dan druk je G +Z en zet je mok met de muis omhoog de mok Snapt nu op de Plane.
Als het niet duidelijk is horen we het wel.

6
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: Vandaag om 15:54:45 »
In de tutorial is de plane geplaatst op de grid dat doet Blender als je een plane plaatst.
Dus de man die de tutorial heeft gemaakt heeft niet verteld dat hij de plane iets heeft laten zakken ;)

7
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: 06 december 2021, 15:49:51 pm »
  Wil  als  ik  de  r  indruk  krijg ik  een  roteer   pictogram,  of  moet  ik  nog  wat  anders  indrukken  voor  ik dat  nieuw  menu  krijg?

Ik bedoel met R-muisknop Rechter muis knop ;)

8
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: 06 december 2021, 13:33:18 pm »
Nog een tip als je object bij het modeleren er hoekig uit ziet ga in objectmode en klik de R- muisknop en kies Shade Smooth.
Dat zou je ook moeten doen voor je subdivision surface gebruikt.
Ik krijg nu visite dus ik ben er van tussen.
Succes.

9
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: 06 december 2021, 13:25:22 pm »
Nee dat zou ik niet aan laten staan dat is heel verwarrend alleen als je iets niet kunt zien en als je met box select bijvoorbeeld de helft van je object wilt selecteren, dan selecteer je ook de achterzijde mee.

10
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: 06 december 2021, 12:56:35 pm »
En ook nog jou mok heeft geen onderkant ;)
Als je naar mijn voorbeeld kijkt dan zie je ook een pijl bij een icoontje als je dat icoontje aandrukt dan kun je door je mok kijken je ziet dan alles wat je gemodelleerd hebt dus ook de binnenkant.
Heel handig.

11
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: 06 december 2021, 12:55:03 pm »
Als je iets modelleert dan moet je regelmatig je dubbele vertices verwijderen, dat doe je door in Edit mode op A te drukken en dan selecteer je alles.
klik dan op R-muisknop en je hebt nu een nieuw menu kies hier Merg Vertices en kies Bij Distance je zal zien dat er nu 96 dubbele Vertices zijn verwijderd.

12
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: 06 december 2021, 12:46:48 pm »
Herman ik heb de binnenkant van de mok naar binnen getrokken om te laten zien dat het niet goed is de binnen kant zit tegen de buiten kant aan en als je subdivision surface gebruikt ziet het er niet uit en je had ook 96 dubbele Vertex.
Dus opnieuw even je mok maken.


13
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: 06 december 2021, 11:55:19 am »
Bij mij werkt subdivision surface gewoon.
Ik zou zeggen maak een print screen en plaats hier de foto dan kunnen we het zien.
Of mail me de blend file je hebt mijn email ik zal niets veranderen alleen kijken wat er mis is dan kun je verder.

14
Leden stellen zich voor / Re: hallo, ik stel me graag even voor
« Gepost op: 06 december 2021, 09:09:53 am »
Hallo Herman hier een beginner tutorial voor beginners van Blender 3.0.0 hij is wel in het Engels maar door het kijken leer je het ook.

https://www.youtube.com/watch?v=nIoXOplUvAw

Er zit bij de tutorial ook een Keyboard Shortcut die je bij Blender niet kan missen,  je hier kunt hem hier downloaden heel handig.
https://docs.google.com/document/d/1zPBgZAdftWa6WVa7UIFUqW_7EcqOYE0X743RqFuJL3o/edit

15
Leden stellen zich voor / Re: hallo, ik stel me graag even voor
« Gepost op: 05 december 2021, 17:27:33 pm »
Dus weer verder Met Blender 3.0.0 ;)

Pagina's: [1] 2 3 ... 279