Hulp > Belichting en Rendering

Solidworks bestanden importeren in blender.

(1/2) > >>

ReckLess:
Introductie
Hallo allemaal, ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Ik ben Wouter, 19 jaar en studeer midden kader engineering (MTS).
Ben op het moment bezig om blender onder de knie te krijgen,  ik heb ook ervaring met Solidworks en Autocad.

Het probleem:
Ik wil mijn solidworks bestanden renderen in blender. Daarom exporteer ik mijn .SLDASM en .SLDPRT bestanden naar .STL een bestand.
Als ik het .STL bestand importeer in blender krijg ik één mesh. Ik wil in die mesh, verschillende faces verschillende kleuren geven.
Hoe kan ik dat doen?

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben. :D

Met vriendelijke groet,

Wouter

IJp:
Hallo Wouter,
Welkom op dit forum.
Even iets over het importeren in Blender kunt in Blender User Preferences/Addon/Import-Export kun je je import bestand na keuze aanzetten.
Als je bestand er niet bij zit heb je pech ;)
Voor de kleuren op verschillende faces bekijk even deze korte tutorial dan wordt het wel duidelijk.
Succes.

https://www.youtube.com/watch?v=J1CiWu8J92I

ReckLess:

--- Citaat van: ijp op 25 november  2014, 11:10:16 am ---Hallo Wouter,
Welkom op dit forum.
Even iets over het importeren in Blender kunt in Blender User Preferences/Addon/Import-Export kun je je import bestand na keuze aanzetten.
Als je bestand er niet bij zit heb je pech ;)
Voor de kleuren op verschillende faces bekijk even deze korte tutorial dan wordt het wel duidelijk.
Succes.

https://www.youtube.com/watch?v=J1CiWu8J92I

--- Einde van citaat ---

Hartelijk bedank voor het snelle antwoord. Dit had ik net nodig.
Maar ik heb nog een vraag. Als ik meerdere .STL files importeer in blender. krijg ik losse 'parts' hoe kan ik deze parts
aan elkaar maten/koppelen zodat het één assembly wordt.

JvL:
De losse parts selecteren gevolgd door Ctrl+J (join).

Welkom trouwens!

Ellajiw:
Welkom Wouter. Hier nog een Autocatter!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie