Topic: Maximalist speakers  (gelezen 4573 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 14 juni 2017, 16:02:04 pm »
Een goedemiddag allemaal,

Mijn broertje maakt speakers, high end speakers. In dit is een set die hij onlangs gemaakt heeft.
Ik heb hier een 3d model van gemaakt en het in een soort van studio scene gezet.

Ik heb het idee dat de speakers wel redelijk gelukt zijn, maar twijfel nog een beetje over de belichting. De linker speaker bijvoorbeeld ziet er naar mijn idee vreemd uit. Echter klopt het wel, de speakers is afgelakt wat de oppervlakte glossy maakt en links van de speaker staat een lichtbron.

Iemand tips?

Groet,
Mark

MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2017, 16:33:39 pm »
Gebruik je de Filmic Blender addon? Daar kun je een wat groter contrastbereik mee krijgen dan met de standaard opties. Ik vind ze namelijk nog een beetje donker...

Verder kan het helpen iets gereflecteerd te zien in een deel van de linker speaker, zodat je de mate van reflectie duidelijker ziet .

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2017, 16:46:33 pm »
Ik zie in ieder geval het visuele probleem. Bij de linker speaker, waar het meeste licht op valt zie je niet meer dat het een houten front is.
Hoe je dat wel goed kunt krijgen heb ik helaas nog geen oplossing voor. Ik hoop dat de oplossing van Zaph een uitkomst biedt.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2017, 17:30:32 pm »
Ik heb de lichtbron aan de linkerkant iets gedimd en de speaker iets teruggedraaid. Dat lijkt al iets te helpen.
Ik heb echt een half uur geleden zitten kijken naar een youtube filmpje van Blender guru over filmic blender! :-), misschien dat ik dat dan toch maar eens ga proberen.

MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2017, 17:32:43 pm »
Als ik het oorspronkelijke plaatje vergroot zie ik trouwens een behoorlijk heftige bump-map op de linker speaker - die maakt het er niet duidelijker op.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2017, 17:49:34 pm »
Misschien kun je ze allebei apart belichten of met meer lichtbronnen beter doseren hoeveel een deel belicht wordt.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 09 augustus 2017, 10:11:56 am »
Met de 2.79 'release candidate'  versie heb je ook de beschikking binnen de nodes over de Principles BSDF. Heb je die uitgeprobeerd? Daar kun  je -ook al is je focus op dit moment op de belichting gericht- prachtige resultaten mee bereiken, waarmee ook je belichting weer anders mee uitkomt.