Topic: View in Edit mode onwerkbaar  (gelezen 1647 keer)


Offline Graspaps

  • Member
  • *
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
    • Graspaps Hobbyhoekje
« Gepost op: 12 september 2022, 17:11:54 pm »
Hoi, eerste post hier met een probleem dat ik niet kan oplossen. Al suf gegoogled maar niets te vinden. Ik werk nu een maandje of 3 met Blender en print de resultaten voor mijn hobby. Op de een of andere manier is het beeld in de Edit mode veranderd (zeker op verkeerd knopje gedrukt …) en die ik zowel “massieve” objecten en objecten waar alle verticals te zien zijn. Enorm lastig bij het bewerken. Ik heb Blender al van de pc gehaald en 3.3 erop gezet maar geen verschil.
Heeft iemand hier dè oplossing ???
Ik sluit 2 foto’s bij zodat duidelijk is wat ik bedoel.





Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2022, 17:13:45 pm »
Ik vermoed dat je in de viewport overlays de optie wireframe hebt aangezet, als je deze terug uitvinkt zou het probleem opgelost moeten zijn (zie plaatje).

 

met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Graspaps

  • Member
  • *
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
    • Graspaps Hobbyhoekje
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2022, 19:00:10 pm »
Nu even weekje met vakantie. Maandag terug en gelijk ecven checken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2022, 19:18:03 pm »
Je hebt een object geselecteerd en je bent met dat object in Edit mode, dan zie je dus alle vertices en de andere objecten zie je dan normaal.
Als je in Edit mode je object kopieert dan worden al deze kopieën een object selecteer een vertex van een object en druk L nu heb je dit complete object geselecteerd.
Druk nu P en je krijgt het menu separate kies hier Selection nu heb je een op zich zelf staand object wat je kunt selecteren in object mode.
Succes en fijne vakantie.

Offline Graspaps

  • Member
  • *
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
    • Graspaps Hobbyhoekje
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2022, 06:37:30 am »
Dank je, ga ik ook proberen.
Mooie site trouwens, kan ik, als beginner nog veel van leren. Voor ni gebruik ik Blender vooral om atributen te maken voor mijn handmatige bouwwerken die ik nergens kan kopen. Maandje of 4 geleden begonnen met Blender en een resinprinter e.d. gekocht.
Hier is mijn site
https://diggelenhans.wixsite.com/hans-van-diggelen
Daar vind je dingen die ik “voor de lol” maak (fun), de Thunderbirds-afdeling (ben ik nu ook weer mee bezig, FAB ) en het werk daf ik in opsdacht maak voor particulieren en een museum.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2022, 11:09:32 am »
Mooie Site en prachtig werk maak je en zo te zien zal jij je niet vervelen  ;)