Topic: Mechanisch toetsenbord  (gelezen 4815 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 februari 2021, 12:07:36 pm »
Mijn huidige toetsenbord heeft problemen, regelmatig reageert een knop niet. Ik ben dus toe aan een nieuwe. Nou overweeg ik een mechanisch toetsenbord aan te schaffen. Dat schijnt langer mee te gaan en sneller te reageren. Als ik zoek dan vind ik gaming toetsenborden met behoorlijk wat toeters en bellen waar ik volgens mij niets aan heb. Heeft iemnad verstand van toetsenborden, heeft een mechanisch toetsenbord meerwaarde om met Blender te werken? Als ik wat koop dan wordt het via marktplaats of zo, ik wil niet veel geld uitgeven voor zo'n ding.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2021, 16:42:39 pm »
Succes Koos2.

Heb hetzelfde probleem. Plakkerige rotzooi zelfs de letters slijten weg.
Mechanisch zou leuk zijn i.v.m. mijn reactie tests en gamen , maar hoef ook geen duur ding.
Dus nu hebben twee mensen deze vraag,
Heb al wel wat gezocht maar nog niets gevonden.

Grts

Ps , als ik iets vind laat ik het meteen even weten Koos2 !  ::)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2021, 18:55:44 pm »
Net deze week een setje gekocht muis plus bord een gewoon bord 35 euro en ik kan weer voort , logitech is prima.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2021, 19:14:36 pm »
@Ruud: Maar is dat dan ook en mechanisch toetsenbord? Er schijnen 2 typen toetsenborden te zijn, mechanische en niet mechanische. De laatste werken al de afstandsbediening met "rubberen" verbindingen en moet je maximaal indrukken. de eerste luister beter, maar als ik google zie ik gaming toetsenboren en die zijn duur. Ik vraag me af of die logitech van jou ook mechanische toetsen heeft.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2021, 19:45:02 pm »
Nee een gewoon bord ,ik had er ook naar gekeken ik vind ze te prijzig in verhouding.
Met een gewoon bord doe je ook jaren kosten nihil, en een muis ja elk jaar slijt ik er 1 door blender met name de middelste button gaat kapot.
Als iets goed is en goedkoop kan er nog eens koffie overheen gaan :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2021, 18:00:46 pm »
In principe denk ik er zo ook over, maar misschien is er een goed argumen om het met Blender te gebruiken. Op marktplaats zie ik ze soms voor een redelijke prijs.