Topic: Fantasy world - Shadow production xD  (gelezen 11709 keer)


Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 02 juni 2015, 11:17:48 am »
Begrijp ik het goed. staat je computer bijna een dag te ratelen om een dergelijk plaatje te renderen met cycles?!

Waarom een dag? Het is 23 min en 29.56 seconden. Mocht het toch een dag duren, had ik mijzelf van de kant gemaakt. Zo geduldig ben ik ook weer niet.
Volgens mij is dat niet zo erg voor een animatie? Als elk frame 23 duurt, heb je dan voor een dag rond 62 frames gerenderd. Het hangt ook vanaf wat je in je scene hebt...

Ik heb de volume sampling van 0.10 (standaard) naar 0.8 veranderd, waardoor ik toch ietsje langer aan het renderen ben. :)
Ave, morituri te salutant.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 02 juni 2015, 13:36:28 pm »
Gelukkig. Ik dacht 23 uur 29 minuten en 56 seconden.  :-[ Goed dat ik het nog even checkte.

 Toch hou ik het voorlopig op de Blender Render.
Wat ik nu probeer te maken kost al rendertijd genoeg. Met verschillende particlesystems en fysics duurt dat al lang genoeg. Hoelang weet ik nog niet want tot nu toe doe ik alleen maar testjes met aparte deelproblemen. Hoop gauw hier wat van te posten.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #17 Gepost op: 02 juni 2015, 13:40:38 pm »
Mortalae ik dacht dat dat alleen was voor als je met volume schader werkt :-[
Of heb ik het finaal mis.

Koos 2 Cycles kan ook heel snel zijn als je geen glas en reflecterende matriaalen gebruikt ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 02 juni 2015, 14:24:26 pm »
Misschien moet ik dan toch maar eens wat cyclesproefjes doen. ;)

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 02 juni 2015, 15:16:20 pm »
als je mijn mening op prijs kan stellen

in het origineel zijn de bomen gebruikt op de achtergrond, ze staan een beetje bij elkaar en verbergen de horizon, de rest wordt door de toegangsbrug opgevangen. het houten gebouw wordt gebruuikt om je blik van de zijkanten af te halen. dat laatste is een schilderstrucje, het eerste zie je ook als je in het bos op een pad loopt, ook al staan de bomen om je heen, het oog ziet hoofdzakelijk alleen de groep waar je naar kijkt, de rest er om heen neem je maar half waar, de informatie wordt door je hersens hoofdzakelijk gebruikt om je een diepte indruk te geven. in de schilders wereld lost men dat normaal op door de zijkanten iets waziger te maken. De harde kleuren kun je dan wat na wassen achteraf in gimp of soortgelijk.

maar misschien is dat je bedoeling helemaal niet en kan ik beter mijn mond houden, hihi
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 maart 2017, 18:33:21 pm »
Nou, het is een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb...

Ik heb het simpel gehouden. Ook om de verbetering met sRGB kleuren uit te testen (laatst werd er op het forum een video over geplaatst, gemaakt door Andrew ... )

Kritiek is altijd welkom! :)




Tweak:


« Laatst bewerkt op: 05 maart 2017, 18:40:25 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.