Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 89 90 [91] 92
1351
Animaties / Re: Muizenkungfu en rigging
« Gepost op: 27 april 2013, 19:45:45 pm »
Mocht je het koord ook willen laten bewegen dat is natuurlijk eenvoudig, beetje buigen en swing eraan meegeven,
sinds kort werk ik naar voorbeeld van mijn maat die ok Blendert met de F-curves. Dat werkt hartstikke makkelijk, even doorkrijgen hoe dat zit met die assen x, y, z, maar dan is  het echt makkelijk...

Als je begrijpt dat de parabool de ideale versnelling is voor een sprong of stuitering, snap je dat de versnelling van een slag of schop daar vlak bij ligt. Kwestie van tweaken, zonder dat kun je volgens mij alleen realisme bereiken als je het frame voor frame animeert of frame voor frame jat, wat ik een keer gedaan heb... Werkt ook, maar soms niet helemaal vloeiend, met de F-curve editor natuurlijk wel...

Succes, ik zou gewoon je huidige animatie tweaken, dwz. nieuwe keyframes inserten voor schommelingen, achteraf pas je het koord aan...

1352
Hardware / Blender Net-Rendering
« Gepost op: 27 april 2013, 18:40:09 pm »
Hoi allemaal. Wie weet er de volgende vragen te beantwoorden. Ik zal zelf mijn best doen er enkele uit te zoeken via internet.


- Tot hoeveel processoren ondersteund Blender tegelijk, MP in ieder geval 2...
- Geld dat dan ook voor Blender Netrender...
- Is er een ideaal aantal cores dat het voordeligst is om met buckets te renderen (tiles)

Wat ik heb ontdekt via een aanvraag bij Maqina :

- Blender benut meerde CPU's of een CPU met veel cores efficienter als je twee Blenders tegelijk laat lopen renderen, vanwege de benutting van Idle-tijden door de andere Blender...maar niet als je al HyperThreading hebt op je processor, omdat die iets gelijkwaardigs doet, en dat conflicteerd met de manier waarop twee Blenders hun Idle-tijden een beetje opheffen.

1353
Hardware / Beste Hardware voor Blender... Tips
« Gepost op: 27 april 2013, 18:32:06 pm »
Ik zal hier een linkje plaatsen naar een artikel dat ik heb gevonden over de Beste Hardware voor Blender.

Ik vond het zeer informatief maar er ontbreekt een hoop aan de argumentatie.
Ik zou b.v. best willen weten waarom precies de archtectuur van de Geforce 500 serie zich beter leent voor CUDA Cycles dan die van de 600 architectuur. Maar dat word niet beargumenteerd of onderbouwt. Maakt niet uit, we zoeken het zelf wel uit...

Ik zal even eerst het artikel terugzoeken en plaatsen, Het is interessant voor iedereen die een nieuw systeem wil bouwen, en ok voor hen die willen upgraden...
Uit eigen ervaring heb ik geleerd dat een ssd al veel verschil maakt om de volgende redenen ...

- De CPU krijgt sneller data aangevoerd zonder vertraging, coderen, encrypting, gaat sneller.
- Omdat ook 3dMark beter presteert en meer scoort, de GPU krijgt dus ook sneller data aangeleverd...
- Een rauwe AVI op full HD of hoger speelt lekker soepel af vanaf je SSD...

Wat betreft mijn nieuwe aanwinst, de 660 GTX met 2 GB geldt, hij heeft 960 CUDA cores, presteerd ook naar verwachting beter dan een 9800GTX+ Oc, met 128 CUDA cores... Maar waarom zou een (oude) 580 gtx met 3 GB beter presteren.Hij heeft maar 480 CUDA cores...
Misschien dat nieuwe drivers dit probleem oplossen in de toekomst...

Ati werd tot nog toe niet goed ondersteund, dat zou aan drivers liggen, maar een nieuwe thirdparty driver schijnt daar verandering in te brengen.... Ik zal een linkje plaatsen.
Groetjes Blenderbrammetje

1354
Community suggesties / Re: Nieuw onderwerp suggestie Hardware...
« Gepost op: 27 april 2013, 18:14:48 pm »
Thnx Mark !

Alleen leef je uit... Ha ha. Ik ben geen expert op het gebied van harware, maar ik heb de volgende opzet voor dit onderwerp bedacht.
Zonet.. Ik deel eerst wat ik wel 100% zeker van weet, en dan hoop ik gewoon dat de mensen op het forum die de specifieke kennis over het betreffende onderwerp dit ook delen.
Er zijn wel een paar technische vragen en probleempjes die ik heb. Dat komt omdat ik graag tekenfilms wil maken, dat wilde ik als klein jongetje al.

Ik vind vooral interresant hoe blender de GPU's in renderen/cycles gebruikt, hoewel ik daar op het moment alleen proefrenders mee maak.
Ik heb speciaal daarvoor (en om te gamen) een GTX 660 oc aangeschaft.Dat scheelt echt veel tijd.
(Boven heb ik ook een 9800GTX plud Oc maar Blender wilde een nieuwere CUDA versie...)
Verder wil ik om bepaalde redenen weten hoe blender omgaat met CPU's van AMD en INTEL, ook met opterons en Xeons
Hoe gebruikt Blender de Cache of geldt gewoon, hoe meer hoe beter, zoals bij CPU power...

Ik ga dit forum onderwerp benutten en hoop dat iedereen hier mee helpt om een en ander duidelijk te krijgen...
Ik heb een interessant onderwerp hierover gevonden, maar dat richtte zich vnl. op de beste hardware voor Blender....
Dat hoort er ook bij ...

Ik zal me er verder in verdiepen , en hoop degenen van jullie die dit leuk vinden of nuutig ook...
Grts Blenderbrammetje...
 ;)  ;)  ;)

1355
Animaties / Re: Muizenkungfu en rigging
« Gepost op: 26 april 2013, 22:31:32 pm »
Leuk filmpje, geestig.
Manga Zus beweegt nogal houterig omdat ze haar heupen en schouders niet benut,
hoewel ik de vol en leegverdeling van de voeten goed vond, kan het alleen natuurlijk overkomen als ze een beetje compenseert...
met de balans van het bovenlijf, vanuit de heupen, die draaien een beetje mee.
Succes !

1356
Animaties / Re: Muizenkungfu en rigging
« Gepost op: 26 april 2013, 22:25:20 pm »
Voor het riggen heb ik geen rigify gebruikt. Die werkt wel goed maar ik heb hem slechts een keer goed werkend gekregen, bovendien vind ik de handels van Rigify onhandig en soms slecht zichtbaar. Ik wil eigenlijk wel de Rigify, maar dan met mijn eigen controle-objecten/handles
Wij hebben een andere tutorial gebruikt, van CG Cookie

http://cgcookie.com/blender/2011/12/12/ ... r-rigging/

Daar worden botjes gebruikt als handels maar dat werkt goed. Hoe dan ook wil ik Mijn eigen Control-objects kunnen modelleren.../creeren
Grts Blenderbrammetje ;)

1357
Animaties / Muizenkungfu en rigging
« Gepost op: 25 april 2013, 21:28:31 pm »
Onze twee muizen kunnen al aardig kungfu, kijk, dit is de mijne, alleen ik vind dat het nogal plastic achtig buigt,  met weightpainting niets aan te doen. Het ligt denk ik aan het ontwerp, de polystructuur. We gaan erop studeren hoe het beter kan, ik heb al een betere structuur voor gezichten maar nog niet voor lichamen.
Over de animatie ben ik dik tevreden hoewel er nog wat aan getweakt moet worden, om de gelijkmatigheid eruit te krijgen...

De volgende testrenders maak ik voortaan met cycles, ik heb net een GTX 660 oc aangeschaft. Dat rendert snel zeg.
groetjes ...
https://www.youtube.com/watch?v=e2GZ-PxCbkg

1358
Onderhanden werk / Re: Kerkgebouw HHG Terschuur
« Gepost op: 25 april 2013, 21:19:13 pm »
Dat word UV unwrappen ! Ctrl 2x pijltje naar rechts als ik me goed herinner.In een venster waar je je unwrapper hebben wilt.
Dan kun je met een material/texture heel je muren gelijkmatig texturen...
En lopen je stenen patronen mooi door ook al zit er een raam of uitsparing tussen etc...

1359
Belichting en Rendering / Re: Fotorealistisch renderen
« Gepost op: 25 april 2013, 21:04:58 pm »
Plaats je kerk als je de schaduw gerenderd hebt op een transparant vlak, plane op de grond bedoel ik.
Anders heb je straks wel een kerk maar geen schaduw. Je kunt dan de schaduw meenemen in je composite...
Je kunt naar alpha renderen.

Ik werk nog niet met composing maar een vriend van me heeft met de Blender motion tracker een kubus op mijn gefilmde huiskamertafeltje gekregen met schaduw en al.... Zeer overtuigend. Ik geloof dat ie toen een plane had voor de schaduw.

bluescreenen kan natuurlijk ook, of green, maar dan zit je met het probleem dat je schaduw zijn materiaal en kleur meeneemt in je compositing of je moet de schaduw weglaten.

Als mn huidige shaolinmuizen project klaar is ga ik eens wat experimenteren met compositing. En Licht en Rendering... Ons volgende project is nl een animatie van twee holbewonders,cartoon,  ik moet een mooie omgeving suggereren met shadowmaps en bomen en gras, en een hol.

1360
Over Blender / Re: Blender Network lanceert nieuwe website
« Gepost op: 25 april 2013, 20:57:44 pm »
Renderstreet klinkt veelbelovend.

1361
Community suggesties / Nieuw onderwerp suggestie Hardware...
« Gepost op: 25 april 2013, 20:49:01 pm »
Is het een goed idee om een aparte topic met hardware vragen, hardwareproblemen, en b.v. ideale blender hardware keuzes
te beginnen, zo trek je misschien ook de aandacht van andere blender-enthousiastelingen...

Ikzelf heb heel wat vragen over dit onderwerp....
Zoals, ondersteund Blender ook Multi Processor setups en zo ja, tot hoeveel Procs.
Moet ik dan Blender meerde malen opstarten en in geval van Netrendering, moet ik dan per processor een aparte netwerkaansluiting hebben... Ik heb al wat gezocht op internet en ook veel gevonden maar de vragen blijven...

1362
Animaties / Re: Animatie v/d aarde
« Gepost op: 24 april 2013, 17:25:12 pm »
Ja sorry maar sommige onderwerpen overlappen elkaar nogal.
Maakt me allemaal niets uit... Nu kan ik mijn andere aardes voor het journaal erbij zetten, bovendien moeten er nog een paar bij komen.
https://www.youtube.com/watch?v=JebY4ZKidGo

1363
Leden stellen zich voor / Re: BlenderBrammetje Stelt zich voor !
« Gepost op: 24 april 2013, 17:20:39 pm »
Thnx MAD ik heb ideeen genoeg maar blend nog niet zo lang
Ik moet me ff verdiepen in de mogelijkheden van de belichting en rendering...
In 3dsMax gebruikte ik al snel Mental Ray...
Cycles is tochnog niet mijn ding dus gaik me verdiepen in de Blender-renderer.

Ik ga ervan uit omdat we linkjes kunnen plaatsen naar Youtube dat dat geen extra belasting van de Site veroorzaakt...
 :)

1364
Animaties / Animatie v/d aarde
« Gepost op: 24 april 2013, 13:13:53 pm »
Hoe vinden jullie mijn Aarde-animatie, hij is voor in de nieuwsstudio die we gebouwd hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=4RMJtB8C2Hs

1365
Onderhanden werk / Re: Spiegeling in raam van alpha channel
« Gepost op: 23 april 2013, 23:58:09 pm »
Knap gedaan, dat wel.

- als dat schaduw is dan hoort het niet alleen op het glas te zitten maar ook op de omlijsting.

- Het jongetje is nogal groot, dan moet de schaduw ook groter. Misschien allebei kleiner maken...

Mark heeft de meeste punten al opgenoemd. ;)

Pagina's: 1 ... 89 90 [91] 92