Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - blenderbrammetje

Pagina's: 1 [2] 3 4 5
16
Hardware / Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
« Gepost op: 24 december 2015, 22:58:32 pm »
Ha Mensen.
Helemaal blij met mijn nieuwe computers , in de één zit nog mijn oude Phenom II 955 , die nu 10 x beter presteerd dankzij een echt AM3+ moederbord en 16 GB DDR3 1333mhz ,
de Andere is vrijwel hetzelfde maar dan met een FX 8320 ....met 16GB DDR3 op 1600 , 1866 was niet zo stabiel....

In mijn nieuwe computertje zit een R9 380X 4gb , die inmiddels het project Keuken heeft gerendert in net iets minder tijd dan mijn GTX 660 met CUDA doet.
Ik heb gewoon de laatste nieuwe Crimson drivers gebruikt , ik denk dat ik geoptimaliseerde drivers moet gebruiken , of de laatste 13.XX Catalyst drivers ofzo...

Anderen hebben met een R9 390X al de TitanX verslagen met Cycles , dus ik denk dat ik even moet uitzoeken wat de beste OpenCL drivers zijn....

Maar goed , het is dus een feit , persoonlijk uitgetest. Werkt als een trein :)

17
Eindresultaten / Blendermannetje
« Gepost op: 01 augustus 2015, 15:38:10 pm »
Tsja , echt inspirerend word ie nooit , de Blender startup file.
Alhoewel.....

Misschien komt hier nog eens een vet animatiefilmpje uit voort... :)



18
Onderhanden werk / Slecht weer , Mooi weer !
« Gepost op: 31 juli 2015, 23:46:57 pm »
Ja mensen , ik heb een waardevolle ontdekking gedaan.

Ik heb een wolkendek met slechts een box , die niet eens een echte bounding box is ,
bestaande uit aan een particle system gekoppelde cloud-texture , en point density in een Volume material.
Geen Blenderclouds dus , geen smoke , geen gezeik met belichting. Het mooiste :
Deze wolken laten zich lekker manipuleren met Force-fields zoals wind en turbulence , force of vortex.....




19
Onderhanden werk / Zat werk onderhanden !
« Gepost op: 23 juli 2015, 23:28:56 pm »
Onderhanden werk :

- Transparantman een skelet geven... en binnenkort organen en een spieren-texture....
- Een vogel met realistisch fender-gitaartje speelt een nummer op een tak.... Moet nog gerigged worden , en geanimeerd....
- Een Logo moet in een achtergrond van onweer en donkerte , met bliksem , binnen 12 seconden in mooi , stralend weer te zien zijn....
- Een ander Logo waarin een 2d video animatie van een poppetje zit , moet verder helemaal verdraaien , zodat alles behalve het poppetje 3D is , en eindigt met      hoe het Logo officieel is , dus gewoon weer plat. Niet moeilijk , alles is verder al 3D , maar het gaat om de timing.... :)
- Mijn autos in een filmpje laten rijden leek ook niet zo moeilijk , maar ik heb geen mooi materiaal voor de spiegelingen in zij en achterkant kunnen vinden en downloaden.....
- Een Blender-Game , Pyro III maken. Een remake van Pyro , volgens mij is er nooit een PyroII geweest , die slaan we over. Het is 2015. Pyro III dus :)


Nou , ik kan wel weer even vooruit !  8)

20
Onderhanden werk en demo's / Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
« Gepost op: 23 juli 2015, 23:15:46 pm »
Hoi , ik ben net begonnen aan het maken van een game om uit te vinden wat er mogelijk is met de Blender Game Engine.....

Ik heb daar een doel mee , ook al is dat geen game. Die Transparante man , als hij klaar is , is bedoelt om plaatjes en animaties te kunnen maken van organen en meridianen , zodat de stroming van energie in beeld kan worden gebracht....
Ik wil de Game Engine benutten om een progje te maken waarin de kijker zelf , met een bestuurbare camera , in en uit de transparante man kan kijken , zo diep als hij wil , op iedere plek die hij kiest.
Op die plek word alles dan transparant in de vorm van een cirkel. Later kan ik nog acupuctuur "mappen" , lees textures toevoegen.... Het was maar een idee.

Pyro III echter , is gebaseerd op Pyro , een spelletje op de 486DXII waarin je een spaceship bent  in een kubus-omgeving , zoals in de Cube , alle kubussen zijn middels openingen inhet midden van de meeste vlakken ervan , doorverbonden.... Het wemelt er van de aliens , zowel spinnen op de muren , als schepen die rondvliegen en op je schieten.... Ik was ff verslaafd , je kunt namelijk alle kanten opdraaien , zodat er geen boven of beneden is.... De ingangen kun je slechts op kleur van elkaar onderscheiden....

Nou ja , een scheepje laten vliegen is geen probleem. Ik ga ervan uit dat de muren ondoordringbaar maken ook niet zo moeilijk is , maar de rest , de programmering van vijanden en ze laten schieten , heb ik nog geen idee van.

Nou en , al doende leert men. Ik zal enkele plaatjes posten van wat ik al heb , het heeft nu nog niet eens de juiste textures , maar vooral zal ik hier vragen posten als ik ergens niet uitkom. Er zijn vast mensen die het leuk vinden zelf een leuk spelletje te maken , zodat we van elkaar kunnen leren ! :P

21
Onderhanden werk / TransparantMan
« Gepost op: 04 juni 2015, 22:43:49 pm »
Beste Mensen , ik zag dat ook anderen interesse tonen voor het MakeHuman pakket...
Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee , ik heb een man en een mooi meisje gemaakt , ze laten zich prima importeren en zelfs automatisch riggen bij het importeren... Geen vuiltje aan de lucht... Zo werd Transparant Man geboren ! :)

Voor een project ben ik nu een Transparante Man aan het maken... d.w.z. hij moet doorschijnend kunnen zijn....
Hij heeft onder zijn huid een laag spieren en pezen , en een echt skelet.... Dat valt nog niet mee.... Het werd al moeilijk bij de heup , maar dat komt nog goed.
Behalve de schedel is er weinig moelijks aan een skelet....
Daarna krijgt hij nog echte organen , hij is namelijk bedoelt voor educatieve illustraties en animaties....




Ik update zodra het skelet klaar is... :)

22
Animaties / Introotje ... EyeOpener...
« Gepost op: 09 april 2015, 17:15:26 pm »
Introotje klaar....
Wat vinden jullie ervan ?  8)

https://www.youtube.com/watch?v=u3XB9PV4rc4

23
Particles en Simulaties / Bounding boxes Volume-Cloud Generator
« Gepost op: 07 april 2015, 23:21:07 pm »
Hoi , wie weet er het fijne van volume-clouds ? Ik gebruik de cloud generator , maar zoals altijd en immer bij clouds , smoke of vuur heb ik weer gezeik met die bounding boxes....

Niets helpt. Vanaf het eerste begin gezeik, het kan toch niet zo zijn dat die bounding boxes elkaar niet mogen overlappen ?
De problemen lijken daar wel dor veroorzaakt te worden...
Anders moet ik iets anders verzinnen, het gaat om een wolkendek met spiraalwolken en veel losse wolkjes...




24
Eindresultaten / Derde Auto
« Gepost op: 09 februari 2015, 16:46:34 pm »
Kijk , mijn derde auto , nu heb ik er drie , tijd voor een animatie !
Ik was van plan om bij wijze van Experiment videomateriaal te zoeken waar deze drie auto's
in ge"blend" kunen worden... Cockpitvieuws van de weg en vanuit de auto een zijgezicht van de omgeving ofzo...
Komt goed.... Ik heb al wat ervaring met particle systems voor de rook en het zand....
Nog iets op de spiegelingen verzinnen......

https://www.youtube.com/watch?v=z34m_535mh0

25
Onderhanden werk / Tweede Auto
« Gepost op: 26 januari 2015, 21:06:06 pm »
Mijn tweede auto , uit de losse pols ontworpen, dus zonder referenties of fotos
...
Hmm, volgende keer proefrendertje maken , ik zie een foutje in de lak , kleintje maar...
En omdat ik 20 stappen terug had gedaan om iets te herstellen zijn mijn spiegeltjes weer klein geworden...

Nou ja, ik maak 'm af en post hem opnieuw, ik had hem over twee computers gerendert maar was vergeten de HDRI-World-texture mee te kopieren naar mijn andere computer.... Nu zien jullie mooi het verschil , met of zonder mooie 3d lucht....

Opnieuw dan maar weer....Zodra die klaar is doe ik nog een render.....
Inmiddels is de derde auto al half klaar , hier heb ik meer los plaatwerk met mooie aansluitrandjes , om problemen in de glans
te voorkomen, bovendien is het onrealistisch, en inefficient om je halve koetswerk uit één plaat te willen bouwen...

https://www.youtube.com/watch?v=4JegTRAoclM

Na de volgende heb ik genoeg ervaring opgedaan om mijn Gallardo af te maken, ik vond het plaatwerk moeilijk....:)

26
Eindresultaten / Nieuwe Pleedeur...
« Gepost op: 24 januari 2015, 23:30:12 pm »
Een nieuwe Pleedeur ...
Gerendert met de Blender renderer !




27
Animaties / Vallende Muntjes in Pot , Cycles Render ...
« Gepost op: 19 januari 2015, 01:26:13 am »
Nou , hier is mijn eerste gecycelde filmpje , Cycles bevalt mij zeer , alleen nog wat leren over de material editor-mogelijkheden....
En particle- mogelijkheden....

De Final-versie plaats ik straks ook hier...

https://www.youtube.com/watch?v=VXB7VBLqnBI

28
Vraagje aan wie het weet :

Hoe zit dat nou met de Blenderunits , maten en gewichten in de physics engine.
Ik probeer munten te laten vallen en nadraaien, dat lukt maar het duurt een eeuwigheid.
Het lijkt wel alsof de munten 1000 kg wegen....

Ik heb dat al vaker gehad, maar hoe fix ik dit.
Niets helpt nu meer.... Ik heb ze echt wel een stuk kleiner gescaled, en apply transforms gedaan...
Massa op 0.1 , 0.2 ,10 , 15 , het helpt niets....  :(

De speed vernellen helpt iets maar dan verpruts ik het vallen.... :o

Update : Hier is het filmpje, ik heb de schijfjes 10 keer zo groot gemaakt , dat hielp
https://www.youtube.com/watch?v=fAV5ifdTuNU

29
Animaties / Fender Gitaar Animatie
« Gepost op: 11 december 2014, 23:59:43 pm »
Gitaartje gebouwd voor een tekenfilmpje... :)

https://www.youtube.com/watch?v=U9AuVmfr3Qk


30
Animaties / Duif Animatie... met volume clouds...
« Gepost op: 14 oktober 2014, 22:02:39 pm »
Hmmm, ik vind het leuk maar ben niet tevreden deze keer, dus ik doe het opnieuw...
Zoiets lukt niet in één keer... En ik was te lui.

Dus de duif vliegt te recht, de animatie is suf en hapert.... De achtergrond moet erger verduisteren op het eind ,
misschien zelfs half overgaan in sterren...
En de particles zijn mooi, maar er moeten er ook bij met een lifetime van 1 , en niet alleen 2 , 3 en 4....
Dan word de vogel scherper.....

Maar goed, dat gaat nog even duren , de vleugelanimatie moet beter en op de één of andere manier ben ik de rest van de animatie, de pootjes en de nek, kwijt....
Waarschijnlijk met kopieren gebeurt.... :)
 Binnenkort dus !

http://www.youtube.com/watch?v=JzWa5D2qNAE

Pagina's: 1 [2] 3 4 5