1
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 2
Onderhanden werk / Re: studie« Gepost op: 08 augustus 2023, 13:40:58 pm »
Ziet er goed uit, Xan; maar door de donkere kleuren gaan de lijnen inderdaad wat verloren.
3
Eindresultaten / Re: kasteel« Gepost op: 01 juli 2023, 11:43:54 am »
Bedankt, Xan; papieren modellen in Blender zijn makkelijk en leuk om te maken. En ik ben benieuwd naar je volgend project :-))
4
Eindresultaten / Re: kasteel« Gepost op: 30 juni 2023, 07:22:10 am »
Bedankt voor je waardering, Wil; ik hoop dat je gauw je inspiratie weer terugvindt.
6
Over Blender / Cursussen Blender in Leuven« Gepost op: 24 juni 2023, 14:40:36 pm »
Het CVO-Volt in Leuven (Belgie) waar ik vroeger les gaf in Cinema 4D gaat nu een basiscursus 3D modelleren, een gevorderden cursus 3D modelleren en een cursus 3D animatie met Blender organiseren.
Meer informatie op: https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen/3d-tekenen-1-in-blender/47021 https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen/3d-tekenen-2-in-blender/47169 https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen/3d-animatie-1-in-blender/47057 Kosten zijn 90€ voor 60 lesuren ofwel 1,50€ per lesuur, gespreid over een semester. Voor eventuele vragen kan je een mail sturen naar info.design@cvovolt.be of naar de leerkracht david.gregoor@cvovolt.be 7
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje« Gepost op: 24 juni 2023, 14:38:41 pm »
Welkom Stoelio.
Ja kan ook zonder rig exporteren als .fbx en dan uploaden naar mixamo.com (gratis adobe ID nodig) en dan gerigd met bewegingen en al weer downloaden. Voor handmatige animatie kan je dan eventueel de mixamo control rig gebruiken. 8
Eindresultaten / Re: playthingies in the wild« Gepost op: 01 juni 2023, 17:22:13 pm »
Dat is een heel leuk plaatje geworden en met schaduwen een stuk minder plat; proficiat.
9
Modelleren / Re: svg import« Gepost op: 16 mei 2023, 16:04:26 pm »
Als je in Affinity Designer op ware grootte tekent moet je bij .svg export kiezen voor 90 dpi om in Blender dezelfde afmetingen te hebben.
11
Onderhanden werk / Re: gras« Gepost op: 22 april 2023, 11:10:30 am »
Ziet er al heel goed uit. Misschien ook een proberen met het nieuwe hair/fur systeem van 3.5 en later, wat meer controlemogelijkheden biedt. Hoe dat moet wordt redelijk goed uitgelegd in https://www.youtube.com/watch?v=gCQN5vNgHiI&t=39s
12
Eindresultaten / Re: toon town« Gepost op: 14 april 2023, 07:54:04 am »
Met grease pencil kan je ze ook een diepte geven, maar het resultaat is wel tamelijk onvoorspelbaar. Ik render liever met een paar verschillende lijndiktes en maak dan een composite in affinity photo.
Reflecties zijn wel zichtbaar, maar krijgen geen lijntjes, licht (ook hdr verlichting) blijft wel normaal werken. Het wordt redelijk duidelijk uitgelegd op https://www.youtube.com/watch?v=HYs3mOV8mmo 13
Eindresultaten / Re: toon town« Gepost op: 13 april 2023, 16:31:18 pm »
Je moet wel wat grofstoffelijk modelleren; met teveel detail lopen de lijntjes vooral in de achtergrond vaak in elkaar over (maar al doende leert men).
Leuk beeld, die fabriek (en knap gemodelleerd). 15
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920« Gepost op: 12 april 2023, 15:20:03 pm »
Dat begint al een aardige collectie te worden. Het origineel lijkt iets meer te blinken, misschien moet je de roughness van je materialen lager zetten.
|