1
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Pagina's: [1] 2
4
Experimenten / vorm uit movie vastleggen als object« Gepost op: 23 januari 2017, 10:38:28 am »Graag wil ik een vorm uit een movie copieren als een vast object zoals de doek op de afbeelding. Enkele weken geleden heb ik dat nog ergens in een tutorial op dit forum gezien maar ik weet niet meer welke tutorial dat was. ik weet ook nog dat ik die vorm moest kopiëren maar als ik dat nu doe wordt de doek weer een recht plane. (zowel in Object mode als Edit mode) Wie kan mij helpen? 6
Onderhanden werk / Fruit« Gepost op: 27 november 2016, 13:59:16 pm »
Mijn uitdaging is om zo realistisch mogelijk fruit te maken.
ik wil ook nog wat ander fruit gaan maken. Mijn eerste probleempje is; ik wil alleen de randen van de appels blurren, nu heb ik een blur filter over alles heen maar ik wil dat hij binnenin scherp blijft. Het is een techniek die ik ook in de schilderkunst gebruik, om een niet zo'n scherp uitgesneden appel te maken zodanig hij een beetje met de achtergrond wordt samengevoegd. Weet iemand daarvoor een oplossing. 7
Leuterhoek / Modelbouw« Gepost op: 27 februari 2015, 16:39:14 pm »
Ben weer even terug op het forum.
Ik ben een tijdje bezig geweest met modelbouw, het oude stadje wat ik ook met blender heb gemaakt heb ik nu in een diorama gebouwd en werkelijk gebouwd. Hiermee sta ik volgende week 6 7 en 8 Mrt. in het spoorwegmuseum in Utrecht. Tevens wordt er een wedstrijd gehouden door de beste modelbouwers van Europa. Ik heb al vaker deze wedstrijd gewonnen. ook in Engeland en Belgie heb ik eerste prijzen gewonnen. Dit keer maak ik minder kans op prijzen omdat er te weinig rijdend materieel in het stadje rijd. het enigste is een oude tram die van links naar rechts over de brug, op en neer pendeld. Het geheel is op een unieke manier in een vertekend perspectief gebouwd. Het unieke is dat de schaal op de voorgrond 1:30 is en achter in het diorama 1:100, waardoor het een sterk diepte effect heeft. Op de twee onderste foto's zie je het vooraanzicht en het vertekende zijaanzicht. Dus als jullie geïnteresseerd zijn, kom naar Utrecht. Het duurt nog wel even voordat ik weer met Blender ga werken. ik heb het nog even te druk met verschillende beurzen. Misschien even een tussendoortje. 10
Experimenten / Belichting« Gepost op: 03 januari 2015, 16:41:36 pm »
ik zat een beetje met de belichting te stoeien en kwam op het idee om een contrastkaart tijdelijk toe te voegen aan mijn objecten.
Dit is een techniek die ik ook altijd gebruikte voor mijn schilderijen te fotograferen. De bedoeling van de contrastkaart is dat je daarop ieder vakje kan zien van licht naar donker. Deze techniek werkt in blender ook zeer goed. Afbeelding 1 is onderbelicht je kunt de laatste donkere gedeeltes niet meer onderscheiden. Afbeelding 2 is goed belicht hier kun je alle vakken onderscheiden. Afbeelding 3 kun je de lichte vlakken niet allemaal onderscheiden Voor belangstellenden heb ik de contrastkaart toegevoegd. 12
Over Blender / Meten in blender« Gepost op: 29 december 2014, 12:06:18 pm »
ik ben al verschillende keren tegen een probleempje gelopen.
Voorbeeld: ik heb een muur getekend in blender de maten kan ik wel ingeven dat is niet het probleem. Nu wil ik b.v. in deze muur 85 cm vanaf de linker zijde een deur maken. Hoe kan ik de positie van die lijn (loopcut) exact 85 cm ingeven? (dus niet ongeveer naar 85 cm verschuiven) Ik heb al verschillende tutorials bekeken maar daarvoor vindt ik geen oplossing. 14
Onderhanden werk / Huiskamer anno 1952« Gepost op: 01 december 2014, 12:22:22 pm »
Je kunt merken dat ik ouder wordt, ik ga terug naar mijn eerste herinneringen.
Ik wil proberen de huiskamer waarin ik opgegroeid ben, te reconstrueren. Voor de deur zoek ik nog een oplossing, graag wil ik er een soort structuur inbrengen van kwast streken op een bescheiden manier en daarop wat glans maar dat lukt me nog niet. Heeft iemand daarvoor een oplossing? Helaas kan ik op dit moment geen afbeelding toevoegen, een of andere storing bij Postimage.com denk ik
Pagina's: [1] 2
|