Hulp > Materialen en Texturing

Texture op plane vervormd tijdens animatie !

(1/3) > >>

GeFo:
Hallo,

Op een computerscherm wil ik door middel van tracking een andere scherminhoud weergeven. Op de vierhoeken heb ik tracking toegepast en vervolgens met "import image as plane"een nieuwe scherm weergave geladen die ik doormiddel van hooks op de vier hoekpunten vastzet.

In de eerste weergave ziet het er goed uit echter wanneer de camera in een andere positie draait komt er een soort van vouw in de afbeelding op het scherm.

Heeft iemand enig idee hoe je dit kunt voorkomen.




JvL:
Het lijkt alsof de tracking niet helemaal goed is gegaan. Meestal kun je dit oplossen door meer tracking points te gebruiken.
Of heb je meer punten gebruikt en zijn deze vier overgebleven nadat je de solver hebt gebruikt?

GeFo:
WAt ik heb gedaan is vier punt getrackt en aan deze vier punten empty's gehangen vervolgens de plane doormiddel van hooks aan deze
empty's gehangen. Je noemde solver?? geen idee wat dat is.
 
Het lijkt er op de er iets met de mapping niet goed gaat.

JvL:
Ik kan mij herinneren dat ik wel eens iets gezien heb over dit probleempje maar ik weet even zo snel niet meer waar.
Heb nu even visite over de vloer maar ik zal straks even zoeken.

JvL:
Ik kan het helaas niet terug vinden maar ik denk dat ik weet wat het probleem is.
Je beeldmateriaal is vrij donker dus ik vermoed dat 1 of meer trackers last hebben van het zogenaamde "sliding". Bij sliding blijft een tracker niet 100% nauwkeurig op zijn positie waardoor je plane (en dus de imagetexture) vervormd raakt.
Dit kun je verhelpen door helderder beeldmateriaal of door de 1 of meer trackers opnieuw te tracken. Wat ook wel wil helpen is om de trackers te verschalen en groter te maken.

De solver vindt je overigens aan de linkerkant op de tab Solve. Hiermee kun je tracks verbeteren en "opschonen".

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie