Hulp > Materialen en Texturing

Verloop maken in cycles

(1/1)

derrick:
Hallo allemaal,

Een vraag, weet iemand hoe je een shader kan maken dat een beetje overeen komt met voorbeeld?

Thanks



Zaph:
Je kunt met een Converter > ColorRamp een gradient maken en die aan de Color van een Diffuse shader koppelen.

Daarna neem je Input > Texture coodinates waarvan je Object koppelt aan een Vector > Mapping (Point knop selecteren). De output daarvan wordt de input-factor van de ColorRamp. Als je met de Rotation in de Mapping node gaat spelen kun je de richting van de gradient bepalen.

Wacht - een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:



IJp:
Zalph is me al voor. ;)

Dus hier nog voor Blender render.
In blender Render bij matrial/ Diffuse Ramp aanvinken en instellen.


Je kunt ook nog een mooi verlichting effect creƫren door op een plane met wat lampen te spelen.

Succes.

derrick:
Bedankt heren!

IJp:
Hier heb je nog een manier JvL heeft in een ander topic deze super addon gepost deze kun je nu ook in Cycles gebruiken.
ik zou zeggen leef je eens uit. ;)


--- Citaat van: JvL op 25 februari  2015, 23:30:20 pm ---Zero Brush is nu uitgebreid met cycles painting en een aantal andere uitbreidingen.
Voor de mensen die hem nog niet gebruiken zou ik willen zeggen...DOEN!!

http://blendersensei.com/zero-brush-1-5-cycles-bake-painting-is-here/

https://www.youtube.com/watch?v=eZa3tugFXBY

--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie