Topic: The way of the samurai  (gelezen 391987 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1140 Gepost op: 12 mei 2015, 23:32:33 pm »
Het ziet er super strak uit , mooi werk.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1141 Gepost op: 13 mei 2015, 07:28:45 am »
Potje Twister met miko zie ik wel zitten... ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1142 Gepost op: 13 mei 2015, 07:54:39 am »
Wat een goed idee om een 'stappenplan' te maken. Ga ik denk ik in de toekomst ook gebruiken.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1143 Gepost op: 13 mei 2015, 08:21:43 am »
Ik ga nu een document maken waarin ik gegevens over mijn karakters ga zetten. Het eerste wat er nu in komt is de stapgrootte bij een bepaalde walkcycle zodat ik dat paraat heb. Heb jij ook zoiets of is dit misschien wat overdreven?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1144 Gepost op: 13 mei 2015, 09:22:55 am »
Dat is zeker niet overdreven. Ik heb zelf ook dat soort informatie in een apart mapje opgeslagen en vooral de dingen die echt specifiek zijn voor een bepaald karakter en daar valt de stapgrootte zeker onder.
Verder kan het ook handig zijn om ook de schaal van je karakters te noteren als je met meerdere scenes en linked files werkt zodat zij onderling altijd dezelfde verhoudingen blijven houden.
Instellingen voor sims zijn ook altijd handig.

Beter teveel info noteren dan er achteraf merken dat je iets belangrijks mist.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1145 Gepost op: 13 mei 2015, 18:59:07 pm »
Wat ik nog vergat te zeggen is dat ik de informatie eigenlijk in de .blend heb opgeslagen omdat ik alles met behulp van de text editor in Blender noteer. Deze notities sla ik ook extern op in een aparte map voor het geval er iets mis gaat met de .blend maar dat is dan meer als backup bedoelt.
Het voordeel is dat je alle info direct bij de hand hebt en met copy/paste ook direct kunt gebruiken.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1146 Gepost op: 13 mei 2015, 20:36:51 pm »
Slim. Ga ik ook doen. Wederom bedankt.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1147 Gepost op: 14 mei 2015, 02:09:31 am »
Even een voorbeeld van wat poses die gemaakt zijn met verschillende poses voor het onder- en bovenlichaam. Met die poses worden later de echte gevechtsbewegingen gemaakt. Het zijn nu dus nog maar basisvormen.
https://youtu.be/_XQ0TdxnTYk

Hierna maar eens aan wat traptechnieken werken. En daarna weer verder met het zwaard.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1148 Gepost op: 14 mei 2015, 08:06:47 am »
Mortal Kombat Mico wins :)
En alweer heel mooi gemaakt.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1149 Gepost op: 14 mei 2015, 23:17:49 pm »
Vanavond nog even bezig geweest om de eerste trap in te blocken (afzonderlijke poses maken). Helaas niet zo heel veel tijd gehad vandaag.







Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1150 Gepost op: 15 mei 2015, 09:46:26 am »
Top hoor.
En wanneer is de première  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1151 Gepost op: 15 mei 2015, 09:50:11 am »
Zo snel mogelijk maar dat zegt op dit moment niet zo veel.  ;)

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #1152 Gepost op: 15 mei 2015, 22:10:23 pm »
Zooo hee, kicke  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1153 Gepost op: 15 mei 2015, 23:25:30 pm »
Dank je! Dit was een frontkicke.... ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1154 Gepost op: 16 mei 2015, 02:33:56 am »
Vanavond de poses gemaakt voor de tweede trap. Hij is net als de eerste trap opgebouwd uit drie poses die weer opgeslagen zijn als action.
Nu het resultaat nog fine tunen wat betreft de timing maar het is een mooie basis. Het hoofd is niet geanimeerd.

https://youtu.be/lJj5ZRig_zs
 
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2015, 02:35:29 am door JvL »