Algemeen > Over Blender

Help

<< < (2/2)

koos2:
Doe je het op de volgende manier? Je hebt bijvoorbeeld de front aanzicht en je zet vanuit dit aanzicht meerdere hechtingen? Dan doe je het verkeerd. In dat geval is alleen degene die je in het midden zet goed. Daar is de normal precies naar voren gericht. Als je naast het midden zit staat de normal on der een hoek en zal de afdruk een vertekening hebben.

rozz:
dit is de brush




maar begin het te begrijpen, de zwart en wit waardes zijn zijn 2d kunnen dus niet `om de hoek` kijken. Zal nooit een mooi draadje kunnen stempelen, alleen het bovenaanzicht.
Wit is omhoog, zwart naar beneden, zal alles te maken hebben met het gebogen oppervlak denk ik, ga eens op een plane proberen.

Rezzy777:

--- Citaat van: rozz op 18 februari  2019, 10:02:02 am ---dit is de brush




maar begin het te begrijpen, de zwart en wit waardes zijn zijn 2d kunnen dus niet `om de hoek` kijken. Zal nooit een mooi draadje kunnen stempelen, alleen het bovenaanzicht.
Wit is omhoog, zwart naar beneden, zal alles te maken hebben met het gebogen oppervlak denk ik, ga eens op een plane proberen.

--- Einde van citaat ---

Precies wat je zegt! Dat is het principe van een Bump Map. Wat Koos2 zegt; je kunt het beste stempelen op een vlak en dat vlak later pas buigen. Nog beter dan een Bump Map is een Normal Map!

koos2:
Bij een bolvorm moet je dus iedere keer precies in het midden klikken. Als het een grote bol is tov de brush zal je bijna geen vertekening zien. Als je een serie hechtingen op een rij wilt hebben op een bol dan roteer je de view dmv de pijlen op de numpad. en zet dan iedere keer precies in het midden van de getoonde "cirkel" een stempel.

Ik weet niet of er een optie is die er voor zorgt dat je automatisch volgens de normal kunt klikken. Als dat er is zou je dat kunnen proberen. (ik vrees dat het er niet is)

rozz:
dacht een makkelijke manier van hechten gevonden te hebben maar dat valt nog niet meeā€¦. ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie