Topic: make a piece a day  (gelezen 556408 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1200 Gepost op: 05 april 2017, 11:05:52 am »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1201 Gepost op: 05 april 2017, 11:23:33 am »
@Rozz: Sterkte met je kaak. @JvL en Ruud:goed bezig.De ring doet me denken aan een project van JvL.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1202 Gepost op: 05 april 2017, 11:24:35 am »
Goed bezig JvL, dat sculpten is echt gaaf, kan niet wachten tot ik ook weer een ding van de dag kan maken, ben momenteel herstellende van een dubbele kaakoperatie dus heb niet zo'n zin an maar het kriebelt wel.


Wow, een dubbele? Dat klinkt niet lekker rozz. Moge de Blendergoden je een goed herstel gunnen zodat je weer snel aan de slag kan!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1203 Gepost op: 05 april 2017, 19:55:04 pm »
Sterkte Rozz voorlopig pap eten :P
Nog 1 van vandaag.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1204 Gepost op: 06 april 2017, 22:55:41 pm »
Ik had weer stress.... ;D

Beetje met texture brushes zitten spelen. Zomaar een doodle.




Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1205 Gepost op: 07 april 2017, 08:14:29 am »
A sculpt a day keeps the docter away!  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1206 Gepost op: 09 april 2017, 01:27:45 am »
Aangezien ik de dokter maar liever op een veilige afstand houd.... ;)



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1207 Gepost op: 10 april 2017, 08:44:06 am »
Prachtig.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1208 Gepost op: 10 april 2017, 11:06:28 am »
Bedankt Koos, voorlopig zijn het nog niet meer dan 'ruwe schetsen' zonder al teveel details of afwerking. Gewoon om een beetje gevoel voor het sculpten te krijgen (en om te ontspannen natuurlijk).

Ik heb wel gemerkt dat de skin modifier mijn beste vriend is als hulp bij het sculpten.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1209 Gepost op: 10 april 2017, 11:18:08 am »
Lijkt mij een goed duo, de skin modifier en de sculpt. ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1210 Gepost op: 10 april 2017, 14:26:47 pm »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1211 Gepost op: 10 april 2017, 14:33:34 pm »
Ziet er veel belovend uit. Heel complex die beweging van de rook. Mooi hoor.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1212 Gepost op: 10 april 2017, 14:42:02 pm »
Nu de basis gezet met 2 domeinen er moeten er 4 of 5 totaal komen of misschien wel meer , werken met layers is meer de uitdaging en natuurlijk de rook dit gaat een paar weken duren bij elkaar maar het concept begrijp ik naarmate de tijd verstrijkt om te werken met blender.
De camera hoek is nog niet ingesteld puur studie voor de rook.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1213 Gepost op: 10 april 2017, 16:16:40 pm »
In Cycles neem ik aan? Een tijd geleden heb ik ook geexperimenterd met rook. Ik wilde twee verschillend gekleurde rookwolken door elkaar heen. Daarom probeerde ik ook twee domeinen. Volgens mij gaat dat niet zomaar. het was mij toen niet gelukt om de twee rooksoorten door elkaar te laten gaan. Hier gaan dus wel 2 rooksoorten  door elkaar? Zoals je het beschrijft lijkt het dat je het probleem hebt opgelost door ze in 2 aparte render layers te zetten. Begrijp ik dat goed?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1214 Gepost op: 10 april 2017, 16:59:28 pm »
Klopt Koos. Zowel in BI als Cycles kun je alles wat een domein nodig heeft werkend krijgen door de verschillende domeinen op verschillende lagen te zetten. Maar je kunt ze ook in verschillende scenes zetten waardoor je ook beide render engines door elkaar kunt gebruiken.