Creaties > Eindresultaten

HighRes naar LowRes voor game engine

(1/1)

Mark aka Dark:
Hallo allemaal,

Weer terug van vakantie. Heb tijdens de week zitten spelen met het overzetten van highres objecten naar de game engine. Een object moet dan lowres gemaakt worden zodat de engine het goed kan renderen zonder dat het te veel resources vraagt.

Stappen:
1. model een highres model
2. bake een normal map
3. bake een texturemap
4. bake een AO map
5. model een lowres model (in dit geval een standaard kubus)
6. voeg de normal, texture en AO map toe
7. klaar

Links Game-engine lowres model:
8 vertices
6 faces
12 Tris

Rechts blender render highres model:
4600 vertices
4700 faces
9000 Tris

onderstaand het resultaat:




JvL:
Mooi resultaat! Normal en AO maps zijn echt geweldig voor dit soort dingen.

IJp:
Goed uitgelegd Mark zo is het een fluitje van een cent.

blenderbrammetje:
Hmmm , zulke kratjes wil ik ook maken voor mijn game met mijn kabouter , Karel.

Ik moet me daar toch eens in verdiepen , textures Baken. Ik heb nog niets gebaked , is dat om ervoor te zorgen dat je genoeg detail overhoud als je de poy's vermindert ?
Ik heb al enkele modellen in Unity geimporteerd , had nergens last van....

Nog even wat beter leren C# programmeren , dan stap ik over op scripten in Unity ! :)

Mark aka Dark:

--- Citaat van: blenderbrammetje op 20 september  2015, 17:56:06 pm ---Ik moet me daar toch eens in verdiepen , textures Baken. Ik heb nog niets gebaked , is dat om ervoor te zorgen dat je genoeg detail overhoud als je de poy's vermindert ?

--- Einde van citaat ---

Exact. Vooral de normal map (die ook gebaked wordt) zorgt voor detail, althans, voor de illusie van detail.

MAD

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie