Topic: The way of the samurai  (gelezen 396682 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #165 Gepost op: 09 april 2014, 00:03:50 am »
Dit is hoe de Maple tree er ongeveer uit moet gaan zien.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #166 Gepost op: 09 april 2014, 11:32:30 am »
Ziet er allemaal goed uit hoor  8)
De blaadjes van de kersenbloesem mogen iets meer dwarrelend naar beneden komen maar dat zal je zelf al in gedachte hebben ;)
Heb je voor de bomen de Blender addon add tree gebruikt of heb je ze zelf gemodelleerd.
Hoe dan ook ga zo door het wordt prachtig!!!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #167 Gepost op: 09 april 2014, 11:54:01 am »
Dank je ijp. Ik had al wind en turbulentie toegevoegd voor het dwarrelen maar het effect van de turbulentie viel nog wat tegen. Die mag dus nog wat sterker. Helaas is datin Blender zelf soms wat lastig beoordelen omdat de fps niet helemaal synchroon loopt en met framedropping worden de stappen te groot waardoor je ook niets ziet eigenlijk.

Ik heb de bomen zelf gemodelleerd (zonder bladeren zien ze er ook echt niet uit ;)). De takken heb ik met weightpaint onder handen genomen om te bepalen waar de bloesems/bladeren door het particle system geplaatst moeten worden.
De bloesem zelf had ik nog van een Blenderguru tutorial en die heb ik alleen wat vereenvoudigd en het blad van de Maple tree heb ik van een afbeelding en omgezet naar een .svg in Inkscape en vervolgens geimporteerd.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: 09 april 2014, 15:49:48 pm »
@ JvL ,

De Turbulentie kan je bladeren meer vloeiende paden geven als je de verhouding tussen "size" en " flow" goed krijgt....
Volgens mij is dat relatief ,dus afhankelijk van de grootte van je scene.....

Maar de "flow" zorgt voor meer vloeiendheid, zoals in water , en geeft je turbulentie een soort kringeligheid....
Misschien had je dat al ontdekt maar ik denk dat dat veel zou schelen om je flow ietsjes hoger te zetten.....

Verder.... Nice !  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #169 Gepost op: 09 april 2014, 17:56:32 pm »
Bedankt, ga ik vanavond nog even met die instellingen spelen want de beweging zou idd wel wat vloeiender mogen. Ik hoop dat ik vanavond nog tijd heb want ik moet helaas overwerken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #170 Gepost op: 10 april 2014, 21:55:25 pm »
Gisteravond toch te laat thuis dus niets meer kunnen doen helaas.
Even met de instellingen van de kersenbloesem zitten spelen en gelijk even met de toonshaders geexperimenteerd.
De blaadjes dwarrelen nu iets beter maar ik zal nog verder moeten klooien met de instellingen want ze vallen nog iets te snel naar mijn smaak en er mag nog wel wat meer rotatie in.
Wat betreft de toonshaders denk ik dat de keuze hier op gaat vallen voor mijn animatie want na de eerste tests denk ik dat ik hiermee het dichtsts in de buurt kom van de stijl die ik in gedachten heb.

https://www.youtube.com/watch?v=zchn_G1RcOo

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: 11 april 2014, 11:11:11 am »
De snelheid ziet er goed uit in mijn ogen :)
Mooi werk.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #172 Gepost op: 11 april 2014, 11:57:15 am »
Dank je Ruud. De snelheid is op zich ook wel goed hoor maar ik weet natuurlijk waar dit in de animatie gebruikt gaat worden (soort van voorkennis, haha) en wat voor effect ik er mee wil bereiken. En voor die situatie mag het iets langzamer.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #173 Gepost op: 12 april 2014, 12:55:58 pm »
Even een teaser  ;) tussendoor. Ben nog druk bezig om de omgeving van scene 1  van mijn animatie te bouwen en om met de shaders te eperimenteren.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #174 Gepost op: 12 april 2014, 16:54:35 pm »
Wauw!!!!  :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #175 Gepost op: 15 april 2014, 18:09:47 pm »
Het bouwen van de scene is nog in volle gang. Dit is overigens een plaatje van afgelopen zondag want ik heb even wat minder tijd beschikbaar maar vanavond ga ik weer verder.
Maar het maken van de bomen en het texture painten van de objecten neemt best wel aardig wat tijd in beslag.  ;)



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #176 Gepost op: 15 april 2014, 19:34:40 pm »
Het zelfde plaatje als in de vorige post alleen nu met wat gras toegevoegd. Hier kun je duidelijk aan zien wat een verschil zo´n klein detail maakt voor je scene.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: 15 april 2014, 19:40:18 pm »
Hi, het ziet er mooi uit echt wel een verschil :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #178 Gepost op: 15 april 2014, 22:14:32 pm »
Mooie sfeer en het gras ziet er goed uit.
Het zal een mooi tafereeltje zijn als daar straks die mooie dame gaat rondlopen. ;D 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #179 Gepost op: 16 april 2014, 09:00:32 am »
Bedankt heren!  ;)

Gisteravond ben ik wel weer wat verder gekomen maar ik heb er nog wel wat werk aan hoor. Alle begroeiing is nu wel redelijk oke dus de volgende stap is om de huisjes onder handen te nemen en de belichting.
Als dat gebeurt is dan is de scene gereed voor de eerste twee shots.