Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 92
991
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 29 januari 2015, 00:51:04 am »
Dat is grappig , ik zat vannacht nog te denken , soft body , voor de borstjes...
Wil ik al een poosje proberen maar het moet wel een mooie dame worden natuurlijk...
Deze is best mooi gedaan ! :)

992
Over Blender / Re: Cloud addon
« Gepost op: 27 januari 2015, 22:55:34 pm »
Ik dacht vernomen te hebben dat de nieuwere Blenders vanaf 2.71 ook weer gewoon de cloud-generator ondersteunen , ik Zit op versie 2.72 , bij mij werkt alles prima...
Maar ik had ook gelezen dat Cycles sinds kort ook volumetrics ondersteund , of was dat pas vanaf 2.73 ?

Ik vind dat interessant want met die autos van mij had ik al volumetric clouds gebruikt, dat helpt de scene en de lucht wat voller te maken...
Ik dacht dat dat in Cycles ook kon, maar ik zal nog eens kijken....

993
Onderhanden werk / Re: Tweede Auto
« Gepost op: 27 januari 2015, 22:46:48 pm »
Ik dacht er net aan... Ik ben al een nieuwe blender render aan het renderen....
Maar de rendertijden zijn dusdanig , 10 minuten per frame , dat renderen met Cycles niet heel veel langer duurt , en wel exrtra kwaliteit op gaat leveren....
In Blenderrender heb ik nu niet eens Ambient Occlusion gebruikt , er is ook iets te weinig te weerspiegelen in de scene...

Maar goed ik post de nieuwe renders hier ! :) De Auto is inmiddels bijgewerkt....:)

Oh, ik zie dat die materialen ook voor Cycles zijn.... Komt goed ! Thnx  ::)




994
Onderhanden werk / Tweede Auto
« Gepost op: 26 januari 2015, 21:06:06 pm »
Mijn tweede auto , uit de losse pols ontworpen, dus zonder referenties of fotos
...
Hmm, volgende keer proefrendertje maken , ik zie een foutje in de lak , kleintje maar...
En omdat ik 20 stappen terug had gedaan om iets te herstellen zijn mijn spiegeltjes weer klein geworden...

Nou ja, ik maak 'm af en post hem opnieuw, ik had hem over twee computers gerendert maar was vergeten de HDRI-World-texture mee te kopieren naar mijn andere computer.... Nu zien jullie mooi het verschil , met of zonder mooie 3d lucht....

Opnieuw dan maar weer....Zodra die klaar is doe ik nog een render.....
Inmiddels is de derde auto al half klaar , hier heb ik meer los plaatwerk met mooie aansluitrandjes , om problemen in de glans
te voorkomen, bovendien is het onrealistisch, en inefficient om je halve koetswerk uit één plaat te willen bouwen...

https://www.youtube.com/watch?v=4JegTRAoclM

Na de volgende heb ik genoeg ervaring opgedaan om mijn Gallardo af te maken, ik vond het plaatwerk moeilijk....:)

995
Leden stellen zich voor / Re: Henk stelt zich ook voor
« Gepost op: 25 januari 2015, 22:03:28 pm »
Henk, welkom op het forum en ik ben ook benieuwd wat je zoal maakt.. Anders post hier een paar plaatjes of filmpjes van je vorige werk,
dan hebben we een idee... :)

Thea render zegt me niets... Succes met Blenderen

996
Eindresultaten / Re: Challenge #1: Sweet - Eindresultaten
« Gepost op: 24 januari 2015, 23:36:36 pm »
Nou nou, ik lik mijn vingers er nog net niet bij af.
Mooi snoep heren...

Ik ben alleen wel een beetje bang dat alle likes al op zijn voor ik mijn snoep af heb...
Maar ach, daar doe ik het niet voor...
Ik hoop dat ik een goede tutorial kan vinden over poedersuiker.... Kristallen heb ik al ! :)
 

997
Eindresultaten / Nieuwe Pleedeur...
« Gepost op: 24 januari 2015, 23:30:12 pm »
Een nieuwe Pleedeur ...
Gerendert met de Blender renderer !




998
Over Blender / Re: Blender 2.73a (bugfix)
« Gepost op: 21 januari 2015, 21:21:38 pm »
En zijn er ook toffe nieuwe modelleer functies , of werkt CUDA beter...
Ik zit nu nog op 2.71 ... is wel lekker stabiel nu , op een klein bugje na, als ik in preferences iets doe verdwijnt het scherm altijd eerst een keer...
Maar goed, daar valt mee te leven hé  8)

999
Ja , dat klopt maar het zorgt ook voor vertraging, of komt dat gewoon omdat mijn muntjes te groot zijn ?
Ze hebben een massa van om en nabij de 60.
Als ik ze met "calculate mass" laat berekenen dus ik denk dat ze gewoon te groot zijn....Ze hebben nl. wel de goede valsnelheid van 9.81

eerst nog ff proberen met damping op 0 , ook van de plane..... :)

1000
Hé , daar heb ik nog geen moment aan gedacht, wel de bouncing op 0 gezet natuurlijk...
Ik zou denken dat de Damping allen het object zelf vertraagd maar je weet maar nooit ! :)

Ga ik proberen, ik zet ze allemaal op 0. Verder had ik bedacht dat als dat niet genoeg helpt ik de scene even opnieuw bouw maar dan niet in Blenderunits-mode maar in Metric mode.... Het komt alles goed !  8)

1001
Challenges / Re: Challenge #1 - Sweet
« Gepost op: 20 januari 2015, 14:07:14 pm »
Ok 1 april dan... Hoed je voor flauwe grappen dan... :o

1002
Community suggesties / Re: Cycles Material Database
« Gepost op: 20 januari 2015, 13:56:33 pm »
Leuk idee... Leerzaam en stimulerend voor wie al wat kan. :)

1003
Animaties / Re: Vallende Muntjes in Pot , Cycles Render ...
« Gepost op: 19 januari 2015, 12:29:24 pm »
Thnx Mortalae , iemand had dat al geopperd, ik heb het toen geprobeerd maar ze bleven toen eindeloos doorbewegen...
Probleem is dat ik het ook niet in realtime kan zien.... Dus dan maar proefrendertjes maken op een heel lage resolutie met bijna geen cycles...

Ik zal de Damping weer terug op 0 gooien en dan proberen de massa iets op te voeren...de bouncing stond al op 0


1004
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 19 januari 2015, 12:24:19 pm »
Zaph heeft gelijk, wat betreft het op en neer bewegen van het lichaam , zij het minimaal...
Ik zou ook zijn rug en nek iets laten meebewegen , lees , buigen.... Maar mooie vleugelbeweging. :)

1005
Challenges / Re: Challenge #1 - Sweet
« Gepost op: 19 januari 2015, 01:32:33 am »
Zo , en nu zijn mijn computers weer vrij om snoepgoed te maken met cycles...  :P
Bij mij hielp met een hogedrukstraal uit de compressor even de computer ,CPU koeler en GPU schoonblazen heel erg.
50 gram stof en 2% snellere computer , geen haperingen meer.... ;D

Pagina's: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 92