Topic: Warom is Python voor Blender misschien zinvol?  (gelezen 2133 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 augustus 2021, 18:22:19 pm »
Ik ben deze tutorial https://www.youtube.com/watch?v=hF-cyH8Z7WQ tegen gekomen, (heb ik inmiddels werkende) maar de reden van dit is: Ik heb vrijwel nooit Blender voor een project ingericht opdat dat wat je wel in Blender kunt doen maar toch elke keer weer tijd vreet wat je met Python voor je doel kunt inrichten. Ik zal hier straks met plaatjes laten zien wat men bijvoorbeeld kan doen om de Panel die je met N kunt openen misschien voor een project kunt uitbreiden ... dit is de beginphase voor wat ik eigenlijk wil doen: de 2DAnimation snappen en gebruiken en dan sommige dingen gewoon voor mij via een panel (aangepast misschien, dat gaat namelijk ook , zonde ECHTE Python kennis) klikbaar te maken. We zien wel wat het wordt ...
Prettige dag nog (Wil dit is nog niet voor jou, er moet nog te veel worden begrepen)

Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2021, 16:01:12 pm »
Heb net van blender.chat (#pthon) een leuke script via copy past in mijn blender gekopieerd en werkte heel erg leuk
[scirpt]
import bpy
from bpy import context

def get_area(context, area_type):
    for window in context.window_manager.windows:
        screen = window.screen
        for area in screen.areas:
            if area.type != area_type:
                continue
            for region in area.regions:
                if region.type != 'WINDOW':
                    continue
                return window, screen, area, region

def override(context, *param):
    override = {'window': param[0], 'screen': param[1], 'area': param[2], 'region': param[3]}
    return {
        **context.copy(),
        **override,
    }

param = get_area(context, 'CONSOLE')
new_context = override(context, *param)
bpy.ops.screen.space_type_set_or_cycle(new_context,space_type='PREFERENCES')


Open Scripting,  maak een nieuwe Tekst aan, en dan copy-paste de script van hiervoor, dan laten uitvoeren
boven rechts het witte diehoek zichtbaar maken en klik, dan verschijnen de prefrences links in de python console. Heel er leuk ;-)
Doei
       Peter