Topic: Blender 2.93  (gelezen 3800 keer)


Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
    • http://www.roobol.be
« Gepost op: 18 april 2021, 10:23:51 am »
Blender 2.93 is inmiddels in beta en de asset manager heeft het helaas niet gehaald.  Die staat overigens wel weer in Blender 3.0 alfa en daarin zullen dus ook de vernieuwingen in geometry nodes in verschijnen.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 626
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 augustus 2021, 10:39:28 am »
Intussen is er versie 2.39.2   
Installeren  op W10 gelukt ...

Van de installatie site: er is een 'verbeterde' asset- library.
Dr. Sybren is op de installatie pagina te zien en te horen erover, met als voorbeeld het 'Spring' meisje, een library waar men via een klik haar gezichts uitdrukking b.v. kan  wijzigen.


Kijk hier: https://www.blender.org/thanks/ en dan de video rechts met Sybren  Wel Engels


Asset library (van blenderkit) material


heb het asset addon  maar geprobeert, het is een crime om het te gebruiken, maar wel uiteindelijk gelukt, hopelijk te zien hier , het wagentje , laden en wielen en materials, alles via de addon
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2021, 07:49:51 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 626
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 augustus 2021, 10:40:01 am »
Ha, belangrijke stap verder met 2DAnimation.

Ik heb twee boeken over Cartoon Images van C. Hart. daarvan heb ik er een uitgepikt en probeer het met ALLEEN de muis in de 2DAnimation na te bouwen.
De meest belangrijke tip komt van https://blender.stackexchange.com/questions/164209/how-to-insert-a-reference-picture-in-2d-animation?answertab=active#tab-top om een plaatje in de achtergrond te krijgen ..
Ik heb er een startfiguur via fotograferen als jpg aangemaakt en
dat werd deze

En dit nu met de muis natrekken (valt flink tegen dus en graphicstablet: volgende wens)

Dat werd een scheef heel slecht iets, maar dan de EDIT_mode
gebruikt om de onderdelen te  smooth - en , aanpassen en dat is me op eens wel gelukt.  Ook in draw-mode twee ogen gemaakt, de tweede via (gewoon Blender) Shift D, werkt ook ;-)




oh oh, na ja, oefenen maar . (en graphic tablet OPA !!!)

hm en nu maar een beetje inkleuren snappen, den daarna de eerst (primitieve) 2D animatie stappen

In totaal leuk gepuzzel hoe dat allemaal moet (kan)

Uebung macht den Meister, zou ik dan maar zeggen ;-)

En nu dit:



de onderdelen apart aangemaakt met circle en skale, move ;-)
Even wennen , maar ja, de eerste moeilijke stappen zijn achter de rug.

Wie doet mee?
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2021, 11:27:18 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,277
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2021, 16:17:22 pm »
Hoi. Ik doe niet meteen mee maar ben al een poosje bezig met 2D animatie.
Op een knip en plak manier met verschillende rigs voor zij en voor aanzicht.

Liever zou ik het professioneel aanpakken.
Leuk , ik ga me hierin verdiepen.
Maar voor de productie moet ik met standaard karaktertjes kunnen werken.
Ze zijn wel vrij eenvoudig.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 626
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2021, 11:04:08 am »
Hi  had met 2.93.2 (w10) een rare fout Window:: Toggle System Console (om python fouten en print uitvoer te zien)   EN niet weer met een tweede toggle gesloten, gaf bij sluiten van Blender een probleem. Het hele Blender werd 'grijs' en niets reageerde meer: via de toolbox (Ctrl = Esc) was deleten nodig!!
 vesion 3.ALPHA heeft deze (mini)  bug(?) NIET meer.
Met voorzicht gebruiken, op Beta wachten ;-)

Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 626
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2021, 10:00:26 am »
Heb de versie van 31 augustus opgehaald

2.93.4 candidate  (lijk goed voor Sculpting te zijn)
Het beginstuk van https://www.youtube.com/watch?v=tQfFlzHJJ88&t=301s al gedaan

Nu nog zien: hoe daarin 3DAnimation werkt ;-)

Doei
       Peter