Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 121
1
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 19 oktober 2021, 23:20:53 pm »
Mijn werkje van vanavond.

 

2
Onderhanden werk / Re: Wat een ruimte
« Gepost op: 07 oktober 2021, 01:02:29 am »


Met het volume object
In de instelling van alle foto's die je ziet gebruik ik 2 instellingen dus heel makkelijk om wat in te regelen ,
De contrast en brightness in de node setting van het materiaal en de hemel wordt totaal anders.







de node setting lol

en dan deze knop alleen in gebruik







3
Onderhanden werk / Re: Wat een ruimte
« Gepost op: 07 oktober 2021, 00:26:35 am »





evee


4
Onderhanden werk / Re: Wat een ruimte
« Gepost op: 06 oktober 2021, 22:30:34 pm »
Ja Wil ik ben een aantal node settings aan het bekijken deze komt ook te pas :)

Met de sterren in de volume shader  moet ik het ook bekijken wat meer random verlichten en wat feller, grote is redelijk vind ik zelf.

Nu eerst een Maan aan het bewerken 1 texture in gebruik voor zowel de hoogte map als de displacement map en kleur.
Dus er kan nog aan de kwaliteit gewerkt worden met de juiste mappen.

De Maan is voorzien van een emissie node aangezien ik met de wereld setting volledig duister ben op het sterren veld na
Zie foto van alleen de wereld met het sterrenstelsel
daar is zat variatie wat je kan doen om het stelsel snel te veranderen in een andere random shape.
Ik heb met RGB nodes de kleuren kunnen verdelen een beetje aan het uit proberen op eigen houtje.


 
De maan texture tot zover.

Ook de scene zelf wordt een 250 animatie waar van ik al 160 frames in bezit heb ik render het niet in 1 keer.
De maan die duikt pas later op en hier mooi camera werk proberen neer te zetten , en dat doe ik via de objecten te animeren omdat de camera al ingesteld stond.



frame 239

frame 246


frame 250


Het volume shader object  op deze foto is dichtbij genomen straks nog wat proberen te verfijnen
Het object is niet voor te dichtbij bedoeld ook.



En deze wat verder weg.




Bij het animeren kom je soms wat foutjes of oneven heden tegen
Aan de horizon van de maan ziet de texture er raar uit, is de camera dus die dit veroorzaakt.
Je denkt snel hee me materiaal is niet goed , best verradelijk dit.


En hier is het opgelost door de camera instelling met clipping.
Normaal genomen gebruikt iedereen de lange afstand instelling  Clip end, Nu moet clip start ingesteld worden
En het probleem is weg


 En als je er iets teveel waarde aan geeft.
Verdwijnt er een gedeelte van het object voor de camera.


5
Onderhanden werk / Wat een ruimte
« Gepost op: 06 oktober 2021, 01:11:41 am »
Een beetje aan het spelen met volume en de global environment.
Nog te donker naar me zin.




6
Onderhanden werk / Re: Karel de Kut Kabouter remake.
« Gepost op: 05 oktober 2021, 19:43:47 pm »
Afhankelijk van je scene maar image as plane blijft goud waard ook met wolken, na een zware render heb je de afbeelding of film van een animatie in een wolk voor altijd.

7
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?
« Gepost op: 28 september 2021, 12:54:14 pm »
Een hele uitdaging de geometrie nodes, er is zoveel te doen in Blender :)

8
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 18 september 2021, 23:44:41 pm »
MAD( Mutual assured destruction) van me pc zeker :)
Deze foto heeft een piek in de render van een 6 gig ,ik had wat uit gezoomd met een lens op 170mm dan kom ik over de 20 gig en dat kan bruintje niet trekken jammer binnenkort maar het geheugen uitbreiden.

Op de grond is er ook een ring gebruikt plus een cirkel met de effector optie van manta flow.
Alles is een moeizaam proces en gecompliceerd maar we geven de moet niet op :)
60 samples met denoise filter

De ondergrond had ik met nodes gemaakt was te zwaar voor de pc en heb deze map gebakken zodat  het materiaal kan vervallen en terug als een texture, Het resultaat geeft een vernietigde grond weer was meer toeval als wijsheid :)
Als je de map schoon wil bakken moet er niets in de weg staan komt later.





Met wat compositie nodes in gebruik.


9
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 15 september 2021, 14:41:40 pm »
Met dank aan de maker https://sketchfab.com/3d-models/tupolev-tu-95-bear-c0f87ce4c461451a96e9d0a0990831b3
Een beetje aan het spelen met de bommenwerper.

10
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 13 september 2021, 16:28:20 pm »
Een beetje aan het spelen met de video as plane.

11
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 13 september 2021, 00:49:51 am »
Nu ziet die er kort dik uit, later in gebruik met een video as plane schaalt ik het wat op over de Z.
Dit is te manipuleren zonder al te veel kwaliteit verlies.

12
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 12 september 2021, 23:36:24 pm »
ring smoke aan het maken testen met een particle systeem en de nuke zelf ,nog heel wat werk voor het wat wordt :)
Er moet een schok golf komen en een smoke golf op de grond in de lucht een paar ringen en vederwolken.
Wat ik probeer is het apart renderen van alle onderdelen en later in video editen in elkaar zetten.

De grond is gemaakt met een displacement systeem en een bump map en wat settings er op los gelaten  met een hdri achtergrond
hier een voorbeeldje van wat testwerk
ook 1920x1920   voor nu :) Alles met de ringen heeft nog een lage resolutie en materiaal nog niets aan gedaan.


De nuke(weer een andere ) is gemaakt met 60 samples en 1920x1920 camera setting.
Dit koste me toch een dag renderen een 14 uur voor 300 frames.

De scene raakt me limiet al met het geheugen 16GB beschikbaar wel goed werkbaar.
Na wat research met video's van echte nukes het beeld is schitterend de realiteit is zeer triest, Alleen al aan Amerikaans kanonnenvoer zijn er naar schatting tussen de 350.000 -750.000 gedood door de straling met oefenen.


13
Mededelingen / Re: Verhuizing website
« Gepost op: 09 september 2021, 20:08:46 pm »
Top we zijn aangeland in het nieuwe tijdperk  :), dank je wel.

14
Mededelingen / Re: Verhuizing website
« Gepost op: 09 september 2021, 16:52:18 pm »
Geen youtube meer?

15
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 09 september 2021, 16:46:28 pm »
Nog een lange weg te gaan :)



Pagina's: [1] 2 3 ... 121