Hulp > Particles en Simulaties

[Cycles] Verschillende "Advanced Fluid Simulaties" [OPGELOST]

<< < (2/3) > >>

superjamie:

--- Citaat van: Ruud op 08 december  2016, 21:48:00 pm ---Met fluid moet je een domein plaatsen om de monkey heen en binnen dit domein een object in dit geval de monkey die je als fluid gebruikt.
Tenminste denk ik.
Fluid is een proces wat veel vergt van je pc maar jij hebt een goeie :)
Je kunt ook het partikel systeem gebruiken voor fluid effecten en dit is sneller en doel gerichter naar wat jij wil . https://www.youtube.com/watch?v=QzRhKWnKJk4

--- Einde van citaat ---

Lol... zo te horen heet de maker van deze tutorial ook Jamie of zoiets...
ik namelijk ook.

OK, ik heb het alleen nog niet geprobeerd, maar morgen avond
en zondag wil ik eerst een tutorial volgen van FreeCAD... en
daar later mee oefenen...

Ruud:
Voor het effect wat jij wil moet je een object boven Susan (want zo heet ze :) ) plaatsen en die als fluid gebruiken en Susan als obstakel zodat de honing op haar hoofd druipt naar beneden naar de bodem van het domein, Dus een domein een fluid en een obstakel.

superjamie:

--- Citaat van: Ruud op 08 december  2016, 22:39:42 pm ---Voor het effect wat jij wil moet je een object boven Susan (want zo heet ze :) ) plaatsen en die als fluid gebruiken en Susan als obstakel zodat de honing op haar hoofd druipt naar beneden naar de bodem van het domein, Dus een domein een fluid en een obstakel.

--- Einde van citaat ---

Ik weet dat deze monkey "Susane" of "Susan" heet...

Maar tja... het was eigenlijk de bedoeling, dat Susan zelf de fluid is... en dat ze van
boven naar beneden op de grond splacht bijvoorbeeld... maar ik ben vanplan om er
me vanavond en zondag avond even niet op te richten, want dan wil ik me bezig
houden met een tutorial van FreeCAD, en daar later mee oefenen...

Op de "fluid simulations" richt ik mij misschien wel een andere keer, dan bekijk ik
mogelijk deze tutorial wel... maar eerst FreeCAD...


Mortalae:
Ik zou je adviseren om eerste het modelleren onder de knie te krijgen, voordat je met de simulaties gaat werken.
Het vergt namelijk inzicht in je model en desnoods aanpassen.

Ik merk dat je tegelijkertijd veel wilt leren... doe het stap voor stap...  Misschien een plan opstellen?

Wil je nou eerst FreeCAD leren of Blender?

Ruud:
Ok zoals je zegt behoef je Susan dus niet te gebruiken als obstakel maar als fluid dat kan ook .
Wat Mortalae al zegt je neemt veel te veel hooi op je vork om verschillende systemen te leren, eerst je basis vanuit 1 stuk software aangezien alle programma's nagenoeg gelijk zijn in kunnen, waarom overstappen op verschillende programma's in je leer fase het maakt het vele malen moeilijker voor je.
Basis begrippen en werkwijze van  af 0 naar een eind resultaat zijn veel belangrijker.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie