Hulp > Post Processing en Compositie

Depth pass naar OpenEXR Multilayer

<< < (2/2)

koos2:
Ik zie nu net je vraag. Ik had nog nooit van al deze zaken gehoord. Dus weer wat geleerd. Misschien kun je in het kort vertellen wat de clou is, dan zouden anderen kunnen profiteren van jouw inspanning. ;)

Rezzy777:
Het bleek meer aan Photoshop te liggen:

Blender gaf keurig alle benodigde passes mee aan de OpenEXR MultiLayer, maar Photoshop kan zo'n OpenEXR niet goed openen.
Uiteindelijk de gratis Photoshop-plugin 'ProEXR' gevonden, die aanvankelijk niet leek te werken.
Toen bleek mijn volgorde van het openen van het OpenEXR-bestand in Photoshop verkeerd te zijn (kwam er toevallig achter), en nu werkt het prima!  8)

Rezzy777:
En meteen nog een tip van de dag (heb er de hele dag naar zitten zoeken maar misschien weten jullie dit allang):

Om een Pass Index aan meerdere Objecten / Children in één keer toe te voegen
selecteer je alle Objecten (en hun Children) en vul je onder menu 'Properties > Object' bij 'Relations' de gewenste Pass Index in.
Let op: nu is de Pass Index echter alleen toegevoegd aan het LAATST GESELECTEERDE OBJECT.
Om dit uit te breiden naar de rest van je selectie rechtsklik je op de waarde die je bij de Pass Index hebt ingevoerd (bijv. '1')
en kies je voor 'Copy To Selected'. Nu hebben alle Objecten die Pass Index.

Raar dat Blender dit niet vanzelf doet als je alles hebt geselecteerd en een Pass Index hebt ingevuld...

koos2:
Typisch van die dingen waar je uren aan kwijt kunt raken. Hopelijk kan ik dit nog terug vinden als ik er zelf aan toe kom. Bedankt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie