Hulp > Post Processing en Compositie

DOF vanuit Blender naar After Effects

<< < (2/2)

Rezzy777:

--- Citaat van: koos2 op 08 augustus  2018, 22:16:55 pm ---Ik begrijp je manier van werken eigenlijk nog steeds niet. De bovenste render waar alles scherp is, is met Blender gemaakt. De onderste, is die ook met Blender gemaakt of in AE? Als het in AE gemaakt is, is dit wat mij betreft niet de juiste manier, want dat kan natuurlijk veel beter in Blender. Als de onderste wel in Blender gemaakt is, dan heb je niet de juiste instelling gemaakt voor het gebied dat scherp moet zijn.

--- Einde van citaat ---

De bovenste is een render, die rechtstreeks is geïmporteerd in After Effects. De onderste is dezelfde render, maar dan met de Z-pass toegepast in After Effects om te laten zien hoe dat eruit ziet.
Ik ga natuurlijk geen DOF toepassen in Blender zelf, omdat ik er dan later geen controle meer over heb ;)

Meestal is het geen punt om een Z-pass toe te passen in After Effects, maar ik krijg nu zo'n rare 'halo' / 'fringed edge' om mijn objecten heen...  :'(

koos2:
Ok, nu begrijp ik het. Helaas heb ik met deze techniek geen ervaring. Wel interessant om eens naar te kijken, maar heb daar op korte termijn geen tijd voor. Sorry.

Rezzy777:

--- Citaat van: koos2 op 09 augustus  2018, 12:42:23 pm ---Ok, nu begrijp ik het. Helaas heb ik met deze techniek geen ervaring. Wel interessant om eens naar te kijken, maar heb daar op korte termijn geen tijd voor. Sorry.

--- Einde van citaat ---

Geen punt hoor! Iemand anders misschien?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie