Topic: The way of the samurai  (gelezen 392251 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #270 Gepost op: 16 juni 2014, 22:13:45 pm »
Vanavond even de laatste test gedaan met scheuren ein de grond en het openbarsten. Het moet nog verder verfijnd worden maar de basis voor dit effect is er in ieder geval. Meer laat ik hier ook niet zien want er moet wat te raden overblijven voor de uiteindelijke animatie.  ;)
Voor deze test heb ik Cellfracture, Rigid Body, Weight Paint en een Lattice gebruikt.
http://youtu.be/gVrBwziJAcw

Nu kan ik door naar de andere VFX. De volgende word waarschijnlijk iets met een vuurbal of iets dergelijks.

Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #271 Gepost op: 16 juni 2014, 23:04:07 pm »
Ziet er veel belovend uit. De belichting kan nog wel wat beter... is nu nog wat donker. Ik ben benieuwd naar het eindproduct.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #272 Gepost op: 16 juni 2014, 23:18:15 pm »
Dat ziet er inderdaad veel belovend uit voor de Big Guy ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #273 Gepost op: 17 juni 2014, 09:45:38 am »
Bedankt heren!

Het klopt dat de belichting niet echt geweldig is want voor dit soort tests besteed ik daar geen aandacht aan.
Ik wil alleen zien of het principe werkt, de uiteindelijke versie zal er toch compleet anders uitzien.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #274 Gepost op: 17 juni 2014, 21:25:41 pm »
Oke, ik heb het volgende effect getest en het is iets anders geworden dan een vuurbal al heeft het er wel iets mee te maken.....
Het is een test voor bliksemflitsen geworden en ook dit is weer een heel simpele test. Dat is ook wel te zien aan de wolken.
De meeste tijd zit in het modelleren van de bliksemschicht en de vertakkingen (gedaan met curves). Materialen en textures zijn relatief eenvoudig maar ze zijn wel geanimeerd. Daarna nog een klein beetje compositing voor de gloed om de schicht heen.
http://youtu.be/zpUus-bmr48

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #275 Gepost op: 17 juni 2014, 23:48:11 pm »
Ziet er weer goed uit maar misschien is dit een idee om sneller de bliksemflits te maken met de addon/add curve/add curve: SAPLING
Maak een tak en convert met Alt c naar een mesh en met een beetje duw en trekwerk heb je zo een flits ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #276 Gepost op: 18 juni 2014, 00:05:17 am »
Dat is op zich ook een goed idee ijp, zeker als er niet zo heel veel detail in de schicht en vertakkingen nodig is dan kun je daarmee een hoop tijd besparen.
Zelf heb ik aan de hand van een refrentieplaatje een curve geplaatst en verschaald. Daar na heb ik met ctrl+RMK de hele schicht gevolgd. Zo is het weer wat makkelijker om een referentie plaatje nauwkeurig na te maken maar het kost je inderdaad iets meer tijd.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #277 Gepost op: 18 juni 2014, 22:55:52 pm »
Dit is de volgende VFX. Het is geen vuurbal geworden maar een energiebol ofzoiets.
Dit is een eerste test en ik ben niet ontevreden. Er kunnen nog wel wat dingen aan verbeterd worden en er zal ook wel wat compositing aan te pas moeten komen om de scheiding tussen de bol en de glow te vervagen. Misschien nog andere kleuren, ik weet het nog niet precies.
Hier ga ik nog even mee aan de slag.
http://youtu.be/FlVbeqZ5PFE

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #278 Gepost op: 21 juni 2014, 18:07:13 pm »
Zo, ik ben weer in het land der levenden na een `lekkere`drukke werkweek. Ben net begonnen aan wat nieuwe toevoegingen voor mijn animatie dus ik hoop vanavond of morgen weer wat nieuws te posten.   ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #279 Gepost op: 21 juni 2014, 23:37:00 pm »
Deze test valt niet echt onder VFX maar het is wel iets dat ik wil gebruiken in mijn animatie. Een zwerm kraaien die opschrikt en wegvliegt vanachter de bomen.
De kraai is een lowpoly model dat geanimeerd is. Vervolgens gekoppeld aan een particle system (boids). Het mooie van boids is dat ze willekeurig bewegen maar aan de hand van van te voren bepaalde regels kun je ze vrij nauwkeurig sturen waardoor eigenlijk heel natuurlijk gedrag gaan vertonen.
http://youtu.be/GtEDQT6OLhQ

Ik ben ondertussen ook begonnen aan een highpoly raaf die nog gerigged moet worden en die geschikt is voor close up beelden.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #280 Gepost op: 21 juni 2014, 23:42:54 pm »
Ik ben er haast zeker van dat de energiebol veel energie gaat leveren in je animatie ;)
En ik nu ga ik slapen zodat het snel zondag is, dan kan ik je nieuwe post bewonderen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #281 Gepost op: 21 juni 2014, 23:47:51 pm »
ik wordt nu al verast door een nieuwe test die er weer gaaf uit ziet.
Welterusten ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #282 Gepost op: 22 juni 2014, 01:25:52 am »
Bedankt ijp. Ik probeer het tempo er een beetje in te houden zodat alle VFX en aanvullingen getest zijn voor de vakantieperiode.
Met een beetje geluk kan ik dan daarna met het echte animeren beginnen gevolgd door het renderen en de eindmontage.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #283 Gepost op: 22 juni 2014, 11:37:00 am »
Een paar uur terug heb ik het boids systeem gevonden ook toevallig. Inderdaad kun je er leuke dingen mee doen, ziet er mooi uit met die vogels.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #284 Gepost op: 22 juni 2014, 15:00:09 pm »
Dank je Ruud. Boids particles zijn inderdaad ook heel breed inzetbaar door hun `intelligentie`. Je kunt er echt heel veel dingen mee maken als je even door de zure appel van alle instellingen heen bijt.  ;)