Topic: The way of the samurai  (gelezen 392046 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #390 Gepost op: 25 augustus 2014, 18:03:58 pm »
Daar heb je een goed punt. Ik weet alleen nog niet of ik de mist (of het vervagen van de achtergrond) verwerk in de getekende achtergronden of dat ik de mist in Blender gebruik. Vanavond even testen wat het beste effect geeft.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #391 Gepost op: 25 augustus 2014, 20:48:17 pm »
In de bomen heb ik van voor naar achter transparantie toegevoegd aan de bomen naar de opmerking van ijp.
Daarna heb ik in Blender mist toegevoegd maar dat gaat niet helemaal goed. Normaal kun je de hoogte van de mist instellen maar hij blijft de mist over de hele afbeelding plaatsen. Hier moet dus nog een oplossing voor komen.
Wat betreft de bomen denk ik dat ik in de voorste rij wat kleurnuances moet aanbrengen om er wat meer `leven` en variatie in te krijgen.
Maar zometeen ga ik eerst een aan een ander element voor de matte achtergrond beginnen want ik heb nog grasheuvels nodig. Dan kan ik ondertussen nog even nadenken over de bomen en de mist.  ;)

Zonder mist

Mert mist


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #392 Gepost op: 25 augustus 2014, 22:26:48 pm »
JvL ik ben weer zo vrij geweest om je tekening te bewerken met de bewerking die ik eerder heb beschreven,  misschien breng ik je op een idee.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #393 Gepost op: 25 augustus 2014, 22:40:37 pm »
Bedankt ijp, dat is denk ik wel de kant die het op moet. Misschien de mist iets subtieler maar verder klopt het wel. Ik heb nog even verder gespeeld met de Blendermist maar die gaat geen uitkomst bieden lijkt het. Dan maar handmatige mist voor de achtergrond.
Daar gaat toch allemaal ongemerkt best veel werk in zitten (wel leuk werk hoor).  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #394 Gepost op: 26 augustus 2014, 01:58:01 am »
Vanavond een stukje voorgrond toegevoegd die natuurlijk ook nog in bewerking is maar alle beetjes helpen.  ;)
De mist moet natuurlijk ook voor een betere overgang van voorgrond naar bomen gaan zorgen. Al weet ik nog niet precies hoe.
De kleuren moeten ook nog bewerkt worden.
Commentaar is weer welkom!



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #395 Gepost op: 26 augustus 2014, 09:30:21 am »
Mist maak ik zo.
Als je in Adobe op de scheidings lijn tussen de bomen en de grond een witte lijn maakt en wat lijnen naar voren laat komen in de dalletjes met een standaard brush rond 22.
Dan hier en daar wat witte plekken maken tussen de bomen. 
Dit alles natuurlijk op een andere layer ;)
Ga nu naar Filter en bij vervagen kies je opervlak vervagen als je dit hebt uitgevoerd kun je opnieuw witte lijnen trekken en opervlak vervagen weer uitvoeren ga zo door tot je het resultaat wat je voor ogen hebt heb berijkt.
succes.
Hier nog even een voorbeeld.



Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #396 Gepost op: 26 augustus 2014, 09:39:05 am »
Misschien is dit ook wel een idee. Zo heb ik het gedaan: een plane voor de bergen en het gras, mix shader Diffus BSDF + Transparant  daarna in een andere layer ge-blurd




Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #397 Gepost op: 26 augustus 2014, 10:15:28 am »
Beiden bedankt voor de input heren! Het wordt zeer gewaardeerd.
Beide oplossingen werken goed maar welke ik ga gebruiken zal ik vanavond even testen.
De getekende mist kan wat lastig zijn omdat de grond op een aparte ring staat die meer naar het midden van de skydome staat t.o.v. de bomen maar daar heb ik denk ik wel een oplossing voor.
De resultaten laat ik hier vanzelfsprekend weer zien.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #398 Gepost op: 27 augustus 2014, 01:44:06 am »
Vanavond nog even niet met de mist en dergelijke aan de slag kunnen gaan maar ik heb wel even een klein testje gedaan om te kijken hoe mijn character er in combinatie met de getekende achtergrond in de skydome er uit gaat zien en of het allemaal een beetje uit gaat zien zoals ik had gehoopt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ondanks dat ik nog genoeg moet doen aan de kleuren en de belichting ik niet ontevreden ben.
De getekende achtergrond zal uiteindelijk maar deels te zien zijn achter alle 3D objecten en dan ziet het er natuurlijk weer heel anders uit maar dit testje maakt voor mij wel duidelijk dat het de goede kant op gaat.  :)
 

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #399 Gepost op: 27 augustus 2014, 09:21:22 am »
Het lijkt me wel een leuk idee, om ze uit de mist te laten komen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #400 Gepost op: 27 augustus 2014, 09:47:57 am »
Zoiets is wel gepland in de animatie maar alleen op een iets ander moment in het verhaal. Maar dat komt helemaal goed.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #401 Gepost op: 27 augustus 2014, 11:23:27 am »
Dat gaat helemaal goedkomen met de animatie daar ben ik bijna zeker van  ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #402 Gepost op: 27 augustus 2014, 18:17:37 pm »
Mooi hoor. Toch leuk als iemand ergens de moeite voor neemt, om het echt af te maken....:)
Ik hoop ook nog eens zo'n manga achtige ninja te maken ofzo.  8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #403 Gepost op: 27 augustus 2014, 18:40:59 pm »
Dank je, het begint wel, zoals ik in het begin van dit topic al zei, een weg van duizend mijlen te worden maar ik ga zeker niet opgeven. Dit is echt een leerzaam project geweest tot nu toe en ik denk dat het leren nog niet voorbij is.
Ik kan het je zeker aanraden om zoiets eens te doen. Het is echt geweldig om te zien hoe zoiets tot leven komt.

Mooi hoor. Toch leuk als iemand ergens de moeite voor neemt, om het echt af te maken....:)
Ik hoop ook nog eens zo'n manga achtige ninja te maken ofzo.  8)

Ik ben er ook bijna zeker van.  ;D
Ik ben dan misschien al een eind op weg maar er zijn nog zo veel valkuilen.... :o

Dat gaat helemaal goedkomen met de animatie daar ben ik bijna zeker van  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #404 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:35:47 pm »
Deze week helaas niet zo veel tijd meer gehad om echt verder te werken aan de animatie. Wel nog wat testjes gedaan maar niets concreets in ieder geval.
Ben nu mijn projectmap aan het opschonen en opnieuw organiseren want de hoeveelheid "troep" is nogal uit de hand gelopen.
Aangezien nu het animeren zelf is begonnen gaat het aantal bestanden ook flink oplopen voor alle shots en scenes dus het is belangrijk dat ik weer even een frisse start kan maken.