Topic: The way of the samurai  (gelezen 392326 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #375 Gepost op: 20 augustus 2014, 13:38:48 pm »
 ;D ;D ;D

Doe maar niet want dan mag ik hem hier niet meer posten...Of valt het onder functioneel naakt?  :-\

Bloed, zweet en tranen... ;D

Wordt het een 18+ filmpje?  :P

MAD

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #376 Gepost op: 21 augustus 2014, 18:26:26 pm »
Deze wolkenlucht is klaar en op de onderstaande afbeeldingen zijn twee verschillende belichtingen te zien, gewoon bewolkt en wat somberder. Vanavond een ander wolktype maken, waarschijnlijk de sluierbewolking of juist de donkere wolken.
Eigenlijk heb ik nog meer achtergrondelementen nodig maar ik weet nog niet wat..... :-\. In principe waren de scenes al aardig gevuld met 2D en 3D elementen dus mischien hoef ik verder niets te maken maar dat weet ik eigenlijk pas als de achtergronden aan de scenes toegevoegd zijn en als de camerabewegingen geanimeerd zijn. Als er dan lege ruimtes in de achtergrond te zien zijn weet ik waarschijnlijk ook wat ik nodig heb.




Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #377 Gepost op: 22 augustus 2014, 18:15:42 pm »
Tijdens het testen van de skydome in de verschillende scenes die ik al eerder gemaakt had kwam ik tot de ontdekking dat het niet overal het effect heeft waar ik naar op zoek ben.
In sommige scenes gaat het anime gevoel een beetje verloren.  :o
Over de openingsscene was ik sowieso nog niet helemaal tevreden terwijl de skydome daar wel helemaal tot zijn recht komt.  ::)
Er zal dus nog het nodige geknutseld moeten worden tussen het animeren door!  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #378 Gepost op: 24 augustus 2014, 15:36:53 pm »
De sluierbewolking zit nu ook in de skydome. Deze wolken zijn ook weer in Photoshop getekend en als imagetextures toegevoegd op de planes voor de wolken.
In de voorbeelden weer 1x tegen een heldere lucht en 1x tegen een sombere lucht.




Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #379 Gepost op: 24 augustus 2014, 20:00:52 pm »
Hallo JvL de bovenste lucht vind ik goed. De onderste lucht komt niet overeen met het landschap. De lichte kleuren van de bergen zijn koeler dan de lichte kleuren van de wolken. De lichtste kleuren van de bergen moeten ongeveer dezelfde kleuren zijn als het licht van de wolken of iets warmer.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #380 Gepost op: 24 augustus 2014, 20:26:07 pm »
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven. Ik heb mij er een beetje te makkelijk vanaf gemaakt door dezelfde bergen in beide afbeeldingen te gebruiken omdat ik eigenlijk alleen de wolken wilde laten zien.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie want ik kan wel wat aanwijzingen gebruiken als het om het zelf tekenen van achtergronden gaat. Dat is namelijk erg ver buiten mijn comfortzone.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #381 Gepost op: 24 augustus 2014, 23:21:50 pm »
Ik vond ze wel mooi  :(

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #382 Gepost op: 24 augustus 2014, 23:53:43 pm »
Dank je ijp. Ik vind zelf de luchten ook wel mooi hoor want het begint toch wel het animegevoel te krijgen maar in de image met de iets donkerdere lucht is steekt de achterste rij bergen wel heel erg af tegen de lucht dus daar moet ik P D wel gelijk in geven.
Ik had in die afbeelding gewoon even de donkere bergen aan moeten zetten zoals ik een paar posts eerder ook heb gedaan.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #383 Gepost op: 24 augustus 2014, 23:59:50 pm »
Ik ben overigens met wat bomen voor de achtergrond bezig. Het is nog een WIP dus er zal nog genoeg veranderen maar alvast even een tussenstand.



Mocht iemand nog tips of truken hebben dan hoor ik het graag!  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #384 Gepost op: 25 augustus 2014, 01:23:41 am »
En nog eentje met wat andere kleurinstellingen.



Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #385 Gepost op: 25 augustus 2014, 12:18:29 pm »
Als ik nog een advies mag geven. Dan zou ik net tussen de twee laatste foto's in gaan zitten. De eerste vind ik de bergen net iets te koel de tweede iets te warm.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #386 Gepost op: 25 augustus 2014, 13:12:03 pm »
Dat mag altijd. Op zich staan de kleuren nog niet helemaal vast hoor want ik moet ze nog af gaan stemmen op de verschillende scenes die ik gemaakt heb.
Deze achtergronden zijn bedoelt voor in de verte terwijl in de scenes de elementen zitten die dichterbij zijn.
Bij het afstemmen zal ik zeker rekening houden met je adviezen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #387 Gepost op: 25 augustus 2014, 13:37:13 pm »
JvL zijn jou bomen met een brush gemaakt? 
Als dat zo is dan heb ik misschien is tip als je in adobe speelt met de dekking en stm die naast de dekking staat dan kun je mooi van achteren naar voren werken.
Ik heb ook nog een filter opervlak vervagen gebruikt.
Misschien is het wat ::) zie hier een voorbeeld die ik heb gemaakt.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #388 Gepost op: 25 augustus 2014, 14:15:11 pm »
Dank je voor de tip ijp. Ik heb de bomen met verschillende brushes gemaakt en natuurlijk ook weer op verschillende layers.
Hierdoor kan ik per layer (rij bomen) nog met transparantie of kleuren spelen dus dat zal ik ook zeker doen.
Het vervagen ben ik niet zo zeker van want dat had ik gisteren al gedaan maar dat was niet zo geslaagd omdat de bergen dan scherper waren dan de bomen die dichterbij staan. Nu kan ik natuurlijk ook de bergen nog vervagen maar dit hoef ik niet te tekenen omdat in de scenes nog mist gebruikt wordt om de vervaging in de verte te krijgen.
Om maar een voorbeeld te geven de ring met bergen ligt al zo'n 700m van de camera af.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #389 Gepost op: 25 augustus 2014, 16:22:32 pm »
Dat de bergen scherper zijn dan de bomen kan best. Denk maar eens aan slootmist, dat is als de mist heel laag aan de grond is en daarboven alles helder is. Vaak een hele mistieke sfeer. Je ziet vaak in de bergen dat de mist in de dalen ligt en de bergen daarbovenuit steken.