Dutch Blender Community

Hulp => Hardware => Topic gestart door: RDL op 20 oktober 2013, 21:07:47 pm

Titel: Renderen op PS3 met Linux
Bericht door: RDL op 20 oktober 2013, 21:07:47 pm
ik ben van plan om te gaan expirmenteren met m'n ps3 ..;dwz..ik ga daar linux opzetten en het zaakje gebruiken om te renderen in netwerk met m'n pc ...
iemand ervaring met dit ?
Titel: Re: ps3...linux...renderen
Bericht door: blenderbrammetje op 20 oktober 2013, 21:27:50 pm
Nee nog niet maar heb wel plannen voor een renderfarm , en ben benieuwd hoe het zit met blender over meerdere CPU's draaien en ook met taakverdeling, geheugengebruik en delen...
Ik volg je topic... Het gebruik van PS3 of PS4 om te renderen is zeer interessant, weet je hoeveel GFLOPS en PS3 scoort dan ?
Mijn computers scoren ieder bijna 60 GFLOPS

Ik wil een netwerk bouwen met Xeons, dual CPU...
Titel: Re: ps3...linux...renderen
Bericht door: RDL op 20 oktober 2013, 22:06:01 pm
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStatio ... ifications (http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_technical_specifications)

heb dit gevonden over de ps 3

ik heb een 500gb superslim of zoiets

en nen commodore64 ook (lol)

zeg..... indien je rendertijd wil wil ik mijn pc wel beschikbaar stellen
dwz misschien kunnen we een verbinding maken via het net
mijn specs ....amdfx8350 black edition ..gtx770 gpu momenteel 8 gb ram


windows7 ultimate en ubuntu 13.x


kwestie van experimenteren
Titel: Re: ps3...linux...renderen
Bericht door: RDL op 21 oktober 2013, 20:54:23 pm
heb ondertussen enkele uren gespendeerd om m'n linux op m'n ps3 te krijgen
jammer het lukt niet ..het toestel is te nieuw..

dus dit ps3 experiment voorlopig opbergen .....

wat die net render enz. betreft ..zou dit volgens mij moeten lukken om blender  via het net te laten communiceren met elkaar



http://www.youtube.com/watch?v=VOjQET1hAEQ (http://www.youtube.com/watch?v=VOjQET1hAEQ)    een tutorial voor de setup


enfin moest iemand zin hebben om daarmee eens te experimenteren
laat me iets weten
we kunnen dan eens proberen om over het net een farm op te zetten

mvg rdl
Titel: Re: ps3...linux...renderen
Bericht door: JvL op 21 oktober 2013, 23:18:19 pm
Dat ziet er redelijk eenvoudig uit. Het is dat ik op het moment nogal krap in mijn tijd zit maar dit wil ik binnenkort wel eens uitproberen.
Titel: Re: Renderen op PS3 met Linux
Bericht door: blenderbrammetje op 25 oktober 2013, 19:44:11 pm
De laatste keer dat ik netrenderde met een maat wilde de EXR. bestanden niet lukken. Toen we ze eenmaal konden lezen waren alle plaatjes zwart. Maar dat is al weer enkele blenderversies geleden. Weet iemand of Netrenderen inmiddels goed functioneert ?

Verder render ik nu mijn flipperballenproject op 128 bij 720.
Ik heb ontdekt dat mijn PhenomII 955 die evenveel GFLOPS scoort als mijn Core i5 650 , de scenes toch de helft sneller rendert.
Misschien omdat de Core i5 een Hyperthreaded DualCore is en de PhenomII 955 een echte Quadcore is...

Als we kunnen Netrenderen over het Web , tof, moeten we een keer proberen...

Een FX 8350 is een octacore die best goed rendert. Maar dan moet ik eens kijken of Netrender inmiddels functioneert,....
Titel: Re: Renderen op PS3 met Linux
Bericht door: blenderbrammetje op 28 oktober 2013, 15:02:41 pm
Herstel, Netrender functioneert prima maar ik kon toen geen bestanden wegschrijen, zodat ik er niets aan had.
Ik ga het weer eens proberen en hoop dat ik nu ook naar BMP kan wegschrijven.. Grts Blenderbrammetje
Titel: Re: Renderen op PS3 met Linux
Bericht door: Mark aka Dark op 28 oktober 2013, 15:29:05 pm
Citaat van: "blenderbrammetje"
Herstel, Netrender functioneert prima maar ik kon toen geen bestanden wegschrijen, zodat ik er niets aan had.
Ik ga het weer eens proberen en hoop dat ik nu ook naar BMP kan wegschrijven.. Grts Blenderbrammetje

resultaten en oplossingen hoor ik graag! Dan kan ik die aan mijn ervaring toevoegen.
Thnx :!:

MAD