Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten - PKHG
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 48
31
« Gepost op: 20 februari 2022, 10:33:09 am »
Yippie tot Tut 12 lijkt gelukt. Ik kan de 'benen' apart bewegen en als geheel iets wat (zeker?) zal moeten ...
@IJpe Ik denk de beweging , behalve dat curve gedoe (sin functie voor iets tussen -1 en 1), de empty Around Tut 21:00 is belangrijk, tot 23.08 zeker bekijken
32
« Gepost op: 20 februari 2022, 10:20:00 am »
Ui ui, heb gisteren en vandaag heel veel tijd besteedt aan Nodes Tutorials te bekijken:
NUTIG voor makkelijk werken met nodes: daarmee zou men misschien beginnen: 1. Ik heb mijn mijn Blender de 3-button-mouse deactiveerd 2. linker muis klik op een node activeert deze 3; rechter muis ==> een flink menu , b.v. Rename, copy. 3a: M maak een node Mute ( wat er onder voor verbindingen lopen worden dan zichtbaar) 4. de T maakt links een menu zichtbaar , tweede T weer onzicht baar 41a. met de muis over de T dingen laat zien wat er onder zit (tekst) 5. Shift D voor dubliceren werkt net zo als in de 3Dvies, 6. X om een node de 'deleten' Verbindingen: meerdere leuke acties als de muis via T op Tweak gezet is:
Shift+RMB over een verbinding zet een REROUTE punt op de lijn, soms kan men daardoor meerdere lijnen samenvatten Ctrl-RMB en dan over een verbindinge werkt als doorknippen. Alt-RMB over een node maakt het mogelijk een lijn van naar toe te voegen
Vandaag gezien hoe men "DRIVERS" aan een node kan toevoegen en etc?
Mischien is dat gebeurt in het Spider tutorial om de benen bij het bewegen van de Spider te laten bewegen??? En 'Parenting' zal er dacht ik ook gebeurt zijn Dus op naar de Spider tut ...
33
« Gepost op: 19 februari 2022, 09:22:03 am »
Zo, misschien .. Ik heb nu twee poten met elk een Transform-Node. in de Nodes de rotate X roteert slechts de instance daar waar ik denk dat het TUT het ook laat zien. Ben blijkbaar in de war: als ik namelijk de R gebruik in de 3D view roteren beide poten rond een ander punt van de (cube = spider) ... zo nu maar weer in de tut kijken Links van de 'Walvis' is het meijsje ... Dit is het boek, waarover ik het had en in groot, met hulplinien met Gimp , het nette plaatje laat ik later zien.
34
« Gepost op: 19 februari 2022, 08:47:10 am »
Bedankt IJpe, ik zal je voorstel uitproberen. Was afgeleid door o.a. een ander tutorial dat ZEKER ook de moeite waard is en heel veel info bevat om met de NODES makkelijk te kunnen werken. Voorbeeld: de H toets werkt: een Node samen smelten of weer uitklappen Nooiet eerder geprobeerd maar naar het driehoekje in de node gezocht en gebruikt, maar H op een active Node is veel makkelijker .. hier de link: https://www.youtube.com/watch?v=e-0VlonkzJMAfleiding was ook een niet meer werkende TV (vorige week za. slechts een 9 keer knipperend rood lampje , hi hi). Dus op de PC het NOS gaan zoeken (en vindnen en zien) dus flink Olympiade gezien en om 20:00 met madame naar het NOS nieuws ;-) En het andere hobby: op de omslag van een book: Programmeren voor Kinderen, staan heel veel kleine leuke figuurtjes die allemaal uit rechthoekjes zijn samen gesteld. En net jongstleden (via het boek) geleerd, dat een moderne Python ook tkinter kan importeren om een Canvas op het beeldscherm te laten verschijnen. En een Canvas kan heel erg eenvoudige een aantal basis figuren laten verschijnen, op een voorgegeven plaats en met een kleur vullen. En een rechthoek: alleen x0,y0 van een linker boven punt van een rechthoek en x1,y1 (coordidnaten) rechter beneden hoek . ... Twee van de figuurjes (2x 2.5 cm) groot op en in het boek heb ik nu ermee gereproduceerd A4 formaat (ca.) ... Zo dat even terzijde. nu dus weer dat spiderbeest maar proeren met IJpe's aanwijzigingen.. Moet ik toch kunnen?! ;-)
35
« Gepost op: 10 februari 2022, 17:51:37 pm »
IJpe zal het proberen ... bedankt Peter Ik kom niet een hier ik probeer maar een niet zo mooie been maar slechts een Cylinder. het gele puntje lijkt later het draaipunt te zijn en dat moet vroeger of later bij het om hoog geschoven 'leg' waar het aan een Teede raakt als draaipunt werken . IK kan het gewoon (nog) niet ...
36
« Gepost op: 09 februari 2022, 15:23:33 pm »
ok IJpe Ik heb net ontdekt , dat ik met de twee delen van de lebase toch noch een fout heb, het bovenset gedeelte heeft een foutief rotagie punt. beide delen roteren t.a.v. de vertex van de GM en de bovenste moet onderaan waar hij zo te zeggen aan het onderste deel 'vast' (zeker t.a.v. de x rotatie) zou moeten zitten. IJpe HOE heb je dat voor elkaar gekregen Jouw controle is dus gelukt?
37
« Gepost op: 09 februari 2022, 11:37:54 am »
IJge, dan ben een stuk verder dan ik .. Heb je de extra nodes ook, zodat je de benen voor legBase apart kunt laten roteren? ik nu volgende poging Ha lijkt eindelijk wat er moet zijn ... Ik heb bij de Transform Nodes maar een goede naam toegevoegd in Blender maar zo groot mogelijk gemaakt en dan een Screenshot, opdat men kan zien hoe ik welk deel van de 2 onderdelen van het been kan bewegen ... Dat aanpassen gaat zo: klik op een Node dan gebruik de N toets en dan kun je de naam (tweede regel van boven) aanpassen. Lijkt mij een HEEL nuttige actie, dan kan men er over praten, eenduidig! Mijn figuur is nog krakkemikkerig een cubus als spin en twee benen van dezelfde Cylinder en ALLE met Ctrl-A "scale" los gelaten. LIJKT ECHT nodig te zijn .... (Save niet vergeten) IJpe, kun jij aan iemand (mij e.g.) een *.blend laten toekomen (of een link ernaar???)
38
« Gepost op: 08 februari 2022, 17:00:55 pm »
Ik ben maar proberen met de auteur in contact te komen heb op de tutorial page maar een bericht achter gelaten ... maar zien wat wordt ... Nog niets 17:05
IJpe is je al de beweging van Tutorial `ca 16:11 gelukt?
Kun je de rotatie punten (zo klein en geel) zien van de ' leg1 en daar leg2 aan geplakt' ? probeer ik nu maar weer ....
39
« Gepost op: 07 februari 2022, 18:28:07 pm »
Hi IJpe, ergens tussendoor wordt de spin aan de benen '"P" .. e en heb je de math nodes met sin funuctie etc ook gebruikt
Het geheel gaat de x (van x,y,z van de spin) gebruiken om de benen te bewegen.
Mijn PC is maar weer afgestort ;-(
40
« Gepost op: 07 februari 2022, 14:54:49 pm »
Beste IJpe, Ik ben wel bezig, maar heb veel te lang niet met Blender gewerkt (heel veel vergeten) . b.v. vergeten hoe je de cursor kunt verplaatsen , met Blnder Guru's videos gelukkig weer zo eenvoudig in 3.0.1 Ik ga de HTML verder aanpassen . Ik moet en wil een figuur a la 'Spider' maken, die ook beweegt. duurt helaas nog iets ...
Ben in princiepe aan het snappen hoe je twee delen van een spinbeen boven en beneden kunt maken ... als ik het echt voor elkaar heb ... dan heb ik hoop...
41
« Gepost op: 06 februari 2022, 16:44:40 pm »
Dat denk ik vandaag half begrepen te hebben Wij geven het niet op, toch? Mij toelichting is helaas door gelijktijd ... niet opgeslaan Het is een voorstel hier op en voor DBC-3D een tutorial van de Nodes Spider op een iet andere manier te proberen Het begin ziet er zo uit, verbeteringen graag hier vermelden Kijk hier maar https://blenderplaatjes.pkhg.nl/spiderTutorialOpaPeter.htmlde link via mijn website lijkt te werken t.z.t. zal ik er ook *.blend voor downloads kunnen plaatsen
42
« Gepost op: 03 februari 2022, 16:06:36 pm »
ik zal maar de Nodes starten met gebruikmaken van een 'eenvoudiger' spin : een Cube uitgereckt en vooraan een ogengedeelte, waar kogels als ogen mooie roodachtige kleur krijgen (zoals in de Tutorial) om dan te zien of ik de bewegende poten volgens aanleiding kan maken (niet zo mooi maar iets ...)
DAT is eigenlijk het MEEST nieuwe en intelligente.
Dan later maar de spider 'normaal' lanimeren en kijken of de benen dan ook nog bewegen ..
43
« Gepost op: 03 februari 2022, 12:34:35 pm »
de spin maken, ben er dikke problemen mee Dit lukt mij helemaal (nog) niet Te veel niet gedaan ... lijkt het
44
« Gepost op: 03 februari 2022, 11:23:51 am »
Ik zal t.z.t. een *.blend ter beschikking stellen. Het prille begin ging wel goed, maar dan op eens werkte 'grid-fill' niet zo als het eigen ijk moet ... Ctr-F wertk niet Alf-F (twee keuzes Beauty gedaan) Blender version 3.0.0.3
45
« Gepost op: 02 februari 2022, 13:38:15 pm »
Ik ga hiermee aan de gang: https://www.youtube.com/watch?v=et_FVu289mstwee stappen , de eerste : basis figuur gewoon in Blender met Shift-A enz aanmaken EN DAN deel 2 Geometry nodes om de benen en hun beweging (zonder ...) toch geanimeerd krijgen Wow, hoe bestaat het ... Aanrader, zal melden hoe ver ik ermee kom
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 48
|