Dutch Blender Community
Creaties => Animaties => Topic gestart door: PKHG op 23 mei 2014, 11:02:03 am
-
And old addon (upgraded by PKHG to 2.56) is upgrade from ... to 2.7 ...
An old example is yet visible ( ;D ) http://pkhg.nl/wink/wineglass.htm
how it works ...
If interested I have a *.zip (send a PM) ...
of kijk hier: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Modeling/Geodesic_Domes
-
Hallo Peter, Jij hebt volgens mij aan best wel aardig wat verschillende addons meegewerkt volgens mij. Ik kwam toevallig pas geleden je naam ook al tegen bij de Ivygen addon. Mooi werk hoor!
-
Ja, een hele poos geleden ...
Een aantal voor Blender voor versie 5 geschreven dingen moesten worden 'geupgraded'....
EDIT:
ben het am upgraden voor 2.7* ..
Struts en Hubs werkten niet meer ...
Struts al half gerepareerd ..
-
Een leuk voorbeeld wat met enkele kliks kan (weer) worden gemaakt ;)
(http://s18.postimg.org/qxgfhv111/strut2.jpg) (http://postimg.org/image/qxgfhv111/)
en nog een :)
(http://s30.postimg.org/79qrqefv1/strut3.jpg) (http://postimg.org/image/79qrqefv1/)
-
Hey Peter,
waar haal jij de modules vandaan die een upgrade moeten krijgen?
Had al eens gekeken daarvoor om wat ervaring op te doen, maar kon niets vinden.
Groet,
MAD
-
Mad,
dat komt hier vandaan: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?337569-Geodesic-Domes-for-2-70&highlight=geodesic
Beter Hier: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Modeling/Geodesic_Domes
en van daar naar mij: http://pkhg.nl/wink/wineglass.htm
en ik heb het inmiddels weer vollediger gemaakt:
http://pkhg.nl/blender/uploads/suzanne_0001_0047.wmv
en nog een filmpje de addon bevat een operator om twee objecten (alleen verschillend via sliders ontstaan)
de ene shapekey voor de ander te worden ;-)
http://pkhg.nl/blender/uploads/GEO_SHAPEKEY.0001-0061.wmv
Dit is met Suzanne en Hubs gemaakt, zien jullie al de velen Suzannes?
Nieuwst versie hier te halen: http://pkhg.nl/blender/uploads/geodesic_domes_PKHG_15Jul14_1200.zip
-
Zo nu is geodesic_domes een flink stuk opgeknapt
Haal het tijdelijk op van : http://pkhg.nl/blender/uploads/geodesic_domes.zip
Installeren: via het addon menu de zipfile importeren! Dan naar "geo" zoeken!
Alle onderdelen zijn dan via de Add in View3d of Shift A .. te vinden
MAAR het beste (in het Engels in README.txt te lezen) men kan na activeren van de addon alle onderdelen
in het tools-menu pakken (boven aan b.v.)
Dat doe je het makkelijkst (tijdelijk) zo:
Je opent het scripting .. in Blender
in het Text-window gedeelte haal je via Alt O (of text button load) van geodesic_domes dit
bestand binnen "test_the_shapekeys.py" en laat het draaien! (run!)
En dan maar een beetje spelen!
b.v. maak twee bijna gelijke objecten aan! geiodesic and nog een keer geodsic maar de superformula gebruiken (nu naar edit mode en terug naar object mode gaan)
dan is er geodesic en geodesic.001
Nu de Try Shapekey button gebruiken en geodesic binnen halen en maken!
Dan is het tweede opject shapekey voor het eerste geworden (vind ik hartstikke leuk)
Groetjes
Peter
-
Bij het verder opknappen is er een leuke ... gelukt:
Is het niet mooie computer kunst? (enkele klijkes maar ;-) )
(http://s14.postimg.org/5ztf6qlvx/Plane_with_insets_1.jpg) (http://postimg.org/image/5ztf6qlvx/)
-
Die ziet er zeker mooi uit!
-
Zo eindelijk de goed aanpak gevonden ...
Ik wilde geslecteerde faces gebruiken om ze te wijzigen ... eerst alle in een ... script gedaan.
Dat was vanwege de vele opties (bijna) niet te doen.
Nu heb ik voor elke benodigde stap een functie, die man naar benodigdheden achter elkaar kan gebruiken ... lijkt gelukt te zijn.
De eerste type is in vlakken soortgelijke gaten maken.
Zie mijn mooiste Cubus ... (3 keer elke keer ALLE vlakken van gaten voorzien)
(http://s11.postimg.org/7wpww27jz/Cube_3times_inset_210814.jpg) (http://postimg.org/image/7wpww27jz/)
-
zo, addon is redelijk klaar (PM als je het wilt hebben)
http://pkhg.nl/blender/uploads/Animatie/bar_ex_1_cube.ogv
dat is mijn 'jongste' Cube-...