Topic: Gracht in A'Dam  (gelezen 1134 keer)


Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 december 2023, 09:15:14 am »


En hier een van mij
Alleen procedural met mijn eerste stapjes in grease pencil.

Zitten nog wat minpunten in. De fake shadow is niet echt goed te zien en het lijnenspel van die figuranten kan ik beter eerst opzetten in FireAlpaca. Ik heb een 13" 2in1 dat tekent prettiger dan zo'n wacom op de schoot [ik werk doorgaans lui vanuit een hangstoel].

Ik heb bewust de kleuren minimaal gehouden, na al dat rood de laatste keer had ik er even genoeg van.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 05 december 2023, 11:10:03 am »
Mooi hoor een heel aparte stijl zo, als ik een nieuwe laptop heb dan moet ik ook eens grease pencil gaan gebruiken dat kan nu niet omdat ik de nieuwe Blender niet kan installeren op mijn oude laptop ::)
Maar jou Blender werk ziet er goed en uit dus lekker door Blenderen.

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 december 2023, 12:13:21 pm »
Ik begin steeds meer in mijn element te komen met Blender.

Grease Pencil is leuk, het was even uitzoeken maar als je het door hebt gaat het snel. Al is iets om te tekenen wel een must als je 2D gaat.

Ik moest deze wel in 4.0 maken. Grease Pencil schuift naar 3.0 in B4.1. De assign button is verdwenen en als je 3.0 aan zet verdwijnt ook de select en unselect. Ben nog aan het puzzelen hoe dat toewijzen dan moet. Ik hoop uiteindelijk via de Shader.

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 197
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2023, 16:12:52 pm »
Ziet er goed uit, Xan.  Grease Pencil staat nog om mijn te doen lijst, vector tekeningen maak ik nu met affinity designer.
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2023, 08:21:44 am »
Die figuranten heb ik opgezet met FireAlpaka, het is een beetje een kruising van de oude freestyle + Paint van Corel. Medibang is de teken variant. Die progjes zijn razend snel op mijn kleine. Krita begint steeds meer te vreten.

Ik ken affinity designer, wel een tijdje terug. Ziet er wat gelikter uit en werkt ook prettiger dan Inkscape, ik ben ze een beetje kwijt geraakt toen ze hem begonnen te strippen voor een Pro.

Maar Inkscape gaat de goede kant op, net als Blender zijn ze stevig aan het vertimmeren, misschien komt die GUI ook eens aan de beurt. Ik ben wat verwent door Blender en Atom.

Enige wat ik nog steeds jammer vind is dat ze Flash genekt hebben. Ik heb daar best veel animaties in gemaakt. Daar zat een heerlijk simpele vector systeem in.

EDIT:
Ik ken affinity designer dus niet. Ik had een vector programma voor de geest. Open source meen ik maar inmiddels paid. A ja, ik wordt een dagje ouder.

Wat ik kan zien is het een legodoos voor de design wereld. Ik denk dat je er leuke dingen mee kan doen. Voor mij is zo'n pakket niet bedoelt. Ik wil tekenen, schilderen en speel graag met het beeld.

Maar als je je brood er mee moet verdienen lijken me die AI of pakketten handige tools om je snel je creativiteit uit te kunnen leven. Ik ken zelf een tijd waar je donderdag avond weer een spoedje kreeg die vrijdags ochtend bij de drukker moet liggen, gelikt en al.

Dat was er meer een van ruziƫn met QuarkXPress omdat hij het bestand weer eens niet vrat. De tijd dat Kay powertools verscheen en Photoshop kwam net uit een bug omdat ze intern de rotzooi niet hadden opgeruimd.
« Laatst bewerkt op: 25 december 2023, 07:51:35 am door Xan »