Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Zaph

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 36
46
Andere software / Re: [Microstation] vlakken projecteren op andere vlakken
« Gepost op: 12 juli 2017, 01:28:47 am »
Waar het aan ligt weet ik niet.
Er zijn twee factoren die hier van belang zijn: het aantal pixels in je height map, en het aantal vertices in je mesh. Als je een height map hebt waar 1 pixel gelijk staat aan een gebied van 50x50 meter, dan zal het resultaat nooit enigzins realistisch zijn (tenzij je het uitzicht uit een 747 wilt namaken, natuurlijk).

Dus als je ook maar een beetje detail wilt, close up, dan heb je al snel een pixel per vierkante meter nodig (ja, de maximale resolutie is 1 pixel per 5m2). Ga maar rekenen hoe groot je bitmap dan moet zijn als je een paar vierkante kilometer in je render wilt zien.

Daarnaast wil je dat die pixels dus vertices gaan verplaatsen in de hoogte - dus wil je eigenlijk een vertex per pixel hebben, anders is de resolutie van je height map voor niks.

Zie hieronder een stukje met de Waalbrug bij Nijmegen - veel beter gaat het niet worden met die kaarten...



47
Over Blender / Re: ik in 3d
« Gepost op: 10 juli 2017, 12:08:22 pm »
Wanneer moet je weer? Ga ik mee... :)

48
Andere software / Re: [Microstation] vlakken projecteren op andere vlakken
« Gepost op: 10 juli 2017, 10:59:14 am »
Sorry dat ik de verkeerde termen gebruik. Ik ben pas een paar weken aan het snuffelen in Blender.
Geeft niet - was alleen om even duidelijk te krijgen wat wat is.

Een mesh op een andere projecteren is niet echt wat je doet - een mesh is een combinatie punten die met lijnen met elkaar verbonden zijn, die op hun beurt weer met vlakken gevuld zijn om zo een oppervlak te krijgen. Die punten kun je bewegen, bijvoorbeeld omhoog en omlaag, om zo de mesh van een plat vlak naar iets anders om te vormen. Zoiets dus:




De vervorming van de mesh in de hoogte kun je ook realiseren door een hoogtekaart te gebruiken - daarbij geeft de kleur aan wat hoog en laag is. Wit is dan bijvoorbeeld hoog, en zwart laag, en grijs alle waardes daartussen. Je moet dan wel een mesh met veel punten hebben om een goede resolutie te krijgen.

Als de mesh dan de goede vorm heeft kun je daar een afbeelding, zoals een kaart, op plakken.


49
Over Blender / Re: ik in 3d
« Gepost op: 09 juli 2017, 22:35:23 pm »
Maar vertel - hoe heb je die gemaakt?

50
Ik heb een render van een custom particle system die ik graag met jullie wil delen.

Citaat
BFR particle systems

Copyright (C) 2017 by Big Fat Rhino, all rights reserved.

- Use only for our own projects
- Orginal Link: Smelly.

BFR's particle systems
Particle system - Desert

Deze render mag worden gebruikt onder elke onzin-post van Jamie.

Edit: ga alstjeblieft een andere hobby zoeken, of begin een weblog en zet daar alles wat je kwijt wilt in. ALSTJEBLIEFT! Ik heb geen zin om dit forum te moeten verlaten omdat ik die onzin van jou niet meer wil zien.

51
Over Blender / Re: ik in 3d
« Gepost op: 09 juli 2017, 00:07:24 am »
Ik heb je altijd al een beetje vaag en duister gevonden!  ;D

52
Andere software / Re: [Microstation] vlakken projecteren op andere vlakken
« Gepost op: 04 juli 2017, 22:41:47 pm »
De kretologie is wat anders in de 3D-wereld: de afbeeldingen (neem ik aan dat je bedoelt) zijn textures, en een DTM heet een mesh (in dit geval in de vorm van een plane).

En textures op meshes weergeven is wat Blender bij uitstek prima kan!

53
Over Blender / Re: Radeon GPU
« Gepost op: 30 juni 2017, 14:52:38 pm »
Yup!

54
Leuterhoek / Re: [Nieuwtje] Ben Python aan het leren !
« Gepost op: 29 juni 2017, 11:43:34 am »
Om er in de toekomst mijn eigen software mee te kunnen ontwikellen.
Ik programmeer al 37 jaar en verdien er 32 jaar mijn brood mee, en ik kan je maar 1 ding zeggen: stop er mee.

Om te kunnen programmeren moet je brein geordend en logisch in elkaar zitten, en dat zit die van jou absoluut niet. Net zoals sommige mensen nooit piano zullen leren spelen zul jij nooit leren programmeren.

Mocht je ondanks dat toch door willen gaan, doe dat dan alstjeblieft op een Python-forum en niet hier...

55
Leuterhoek / Re: [Nieuwtje] Ben Python aan het leren !
« Gepost op: 28 juni 2017, 23:25:09 pm »
waarom wil je het leren?
Hij heeft alle andere aspecten van Blender al helemaal onder de knie en verveelt zich, denk ik. Zo te zien beheerst 'ie dit ook binnen een week of 2.  :)

56
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 27 juni 2017, 15:48:36 pm »
De glans op de banden is nog wat vreemd, Ruud, maar verder erg mooi gelukt!

57
Materialen en Texturing / Re: Uv wrapping oranje selectie
« Gepost op: 25 juni 2017, 14:17:48 pm »
Het enige dat je zou kunnen doen is wat sub-vensters sluiten zodat je alleen 3D en UV ziet. Dan kun je als je inzoomt wat meer in detail werken.

Verder zijn er natuurlijk betere manieren om met UV-maps om te gaan - waarvoor ik van harte naar onze grote vriend Google verwijs!

edit: je kunt trouwens je 3D-venster op 'Rendered' view zetten - misschien is dat wat je bedoelt?

58
Materialen en Texturing / Re: Uv wrapping oranje selectie
« Gepost op: 25 juni 2017, 12:20:00 pm »
Nee, selectie en oranje horen bij elkaar, daar kun je niks aan doen. Ik snap niet waarom het een probleem is, maar da's een ander verhaal... ;-)

59
Materialen en Texturing / Re: materialen tonen zwart in cycles render engine
« Gepost op: 25 juni 2017, 12:15:27 pm »
Enig idee waar ik uitleg kan krijgen hoe te werken met die node editor want daar ken ik niet veel van hoor?
Yep: Google. Da's veel te uitgebreid om hier even uit te leggen. Je kunt trouwens ook met de materials- en textures tabs werken.

60
Materialen en Texturing / Re: materialen tonen zwart in cycles render engine
« Gepost op: 24 juni 2017, 22:30:58 pm »
Cycles en Blender Internal zijn 2 total verschillende render engines met incompatibele materialen. Je zult voor cycles je materialen dus opnieuw moeten maken - die dan vervolgens in de Blender Internal niet meer zullen werken.

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 36