Topic: The way of the samurai  (gelezen 396807 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #135 Gepost op: 22 maart 2014, 11:36:35 am »
Verhaal of storyboard maakt me niet uit ik vindt het heel knap als je dit voorelkaar krijgt het ziet er gaaf uit 8)
Ook de haren die terugvallen van het zwaard zien er goed uit.
Je dochter zal ook wel trots zijn.
Succes met het verhaal en storyboard  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #136 Gepost op: 24 maart 2014, 00:11:05 am »
Dank je ijp. Allebei mijn dochters zijn best wel trots  ;)
Ik snap wat je bedoelt maar voor mij is het storyboard en het animeren zelf toch heel belangrijk omdat ik een complete animatie wil maken dus eigenlijk sta ik nog aan het begin van mijn avontuur.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #137 Gepost op: 24 maart 2014, 23:45:08 pm »
Op het moment ben ik bezig om alvast een aantal lastige poses vast te leggen in een Pose Library. De poses die hier in komen zijn de poses die tijdrovend zijn om steeds opnieuw te moeten maken of die veel voor komen. Deze poses kan ik gebruiken zoals ze gemaakt zijn of om als basis voor een andere pose te dienen.
Ik maak deze week ook nog een testanimatie om het Pose to pose  en het Straight Ahead animeren uit te proberen.
Onderstaande poses zijn voor het trekken van het zwaard want deze zijn vrij lastig omdat de hele beweging lastig is omdat deze uit heel veel arm en hand bewegingen (rotaties) bestaat. En zoals te zien is moet ik ook nog iets in de mouw bijwerken.

 







« Laatst bewerkt op: 24 maart 2014, 23:47:00 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #138 Gepost op: 25 maart 2014, 13:26:42 pm »
Het ziet er allemaal goed uit en wat een werk zit daar in zeg!! ::)
Dit avontuur verdient straks een plaatsing bij Blender.org / blendernation.com  ;)
We wachten geduldig af wat voor moois dit alles brengt. 8)



 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #139 Gepost op: 26 maart 2014, 01:16:31 am »
Bedankt ijp! Er gaat inderdaad erg veel werk in zitten maar het is het wel waard.
Hier in ieder geval weer even een animatietest. Er zitten nog wel enkele kleine foutjes in de kleding maar het wordt steeds beter.
Het animeren zelf valt ook niet echt mee moet ik zeggen. Daar komt ook best veel bij kijken maar dat zal ook wel een kwestie zijn van veel oefenen.
Dit keer heb ik niet de Freestyle render gebruikt voor de outlines om wat tijd te besparen bij het renderen.
Hier zijn in ieder geval de eerste fighting moves van mijn samuraichick.
https://www.youtube.com/watch?v=TT5kwGdDkso

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #140 Gepost op: 26 maart 2014, 11:00:05 am »
Nou ik heb de animatie wel 20 keer bekeken en als ik goed kijk dan zie ik iets vreemdst bij het trekken van het zwaard maar dat stoort me niet, het valt alleen op als je er 20 x naar heb gekeken  ;)
De animatie is perfect, haar tenen buigen zelfs als ze knielt het ziet er allemaal gaaf uit.
Maar dan het einde dat lieve koppie met die knipoog dan smelt je helemaal ;)
Heel mooi gemaakt. 8)
Dit wordt een Blender Knaller!!! :)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #141 Gepost op: 26 maart 2014, 11:06:48 am »
zooooo gaaf,

Dat moet een bak tijd kosten zeg, ongelofelijk. Als je hier een echte story van maakt, dan gaat dat zeker nog bekend worden. heel-erg-vet.

Keep it going! Dit wordt echt heel goed, wou dat ie al helemaal af was. Ben echt heel beniewd naar het eindresultaat!

Ik moet trouwens zeggen dat ik deze manier van renderen mooier vind dan die je eerst had, dit is realistischer en minder druk.

Ik ga em hierna nog een paar keer kijken!!
MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #142 Gepost op: 26 maart 2014, 13:04:47 pm »
Nou ik heb de animatie wel 20 keer bekeken en als ik goed kijk dan zie ik iets vreemdst bij het trekken van het zwaard maar dat stoort me niet, het valt alleen op als je er 20 x naar heb gekeken  ;)

Bedankt voor de complimenten ijp! Er kloppen twee dingen nog niet bij het trekken van het zwaard. Haar hand gaat door het zwaard heen bij het grijpen om dat haar vingers al te vroeg gebogen zijn en het trekken zelf zou nog iets vloeiender mogen.
Deze dingen had ik al gezien maar niet de moeite genomen om dit aan te passen omdat het een testanimatie is.
Of zie jij nog wat anders?



zooooo gaaf,

Dat moet een bak tijd kosten zeg, ongelofelijk. Als je hier een echte story van maakt, dan gaat dat zeker nog bekend worden. heel-erg-vet.

Keep it going! Dit wordt echt heel goed, wou dat ie al helemaal af was. Ben echt heel beniewd naar het eindresultaat!

Ik moet trouwens zeggen dat ik deze manier van renderen mooier vind dan die je eerst had, dit is realistischer en minder druk.

Ik ga em hierna nog een paar keer kijken!!
MAD

Jij ook bedankt voor de complimenten!

Het kost inderdaad wel de nodige tijd maar het is ook bijzonder leerzaam.
wat betreft het renderen snap ik wel wat je bedoelt maar de bedoeling is nog steeds om het eindresultaat in mangastijl te maken maar de lijnstijlen kunnen ook nog verder verfijnd worden.
En ik heb ook zo'n idee dat het niet bij één filmpje gaat blijven dus nog zat mogelijkheden met allerlei varianten te experimenteren  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #143 Gepost op: 27 maart 2014, 13:02:32 pm »
Gisteravond was ik bezig om mijn pc op te schonen dus had ik niet veel tijd over maar ik heb tussendoor wel gespeeld met de nieuwe camerarigs (cranerig en dollyrig) om mijn camerawerk te oefenen.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ze geweldig zijn. Beide rigs zijn zo makkelijk in het gebruik dat het animeren van de camera's bijna kinderspel wordt.
Een echte aanrader!

Ander goed nieuws is dat ik van mijn werk een wat oudere pc en een server krijg. Daarbij krijg ik ook alle geheugenchips mee om alles maximaal vol te prikken dus dat levert weer wat extra power op.  ;D
Op die manier moet ik in ieder geval het renderen van alles wat ik maak wat aangenamer kunnen maken en het levert gelijk ook weer extra opslagcapaciteit op.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2014, 13:04:45 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #144 Gepost op: 30 maart 2014, 12:15:15 pm »
Dat is heel mooi dat je van je werk flink wat power mee hebt gekregen, die zien natuurlijk wel wat in jou capaciteiten. ;) 
Dat wordt straks lekker snel renderen :)
 

Voor de gene die ook de nieuwe camerarigs (cranerig en dollyrig)wil hebben zie hieronder hoe je deze moet installeren.

1:Ga naar
http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Rigging/Add_Camera_Rigs
Klik met rechter muisknop  bij Current version download op de link en kies Doel opslaan als en sla het ergens op in je computer waar je hem terug kan vinden.
2: Ga naar user preferences / addons  en klik onderin de balk  Install from File en zoek je script, klik deze aan en klik rechts
    boven install from File.
3: Nu heb je bij Addons  de Rigging: Add Camera Rigs en zet rechts het vinkje aan.
4: Druk nu onderin de balk Save User Settings.
    Hier moet ik wel even zeggen dat ik dit alleen uitvoer in het begin scherm van Blender met de cube in de 3d view.
    Als je namelijk Save User Settings drukt en je hebt wat  veranderd dan wordt dat je begin scherm.
5: Je moet nog wel  "Auto Run Python Scripts" enabled in the user preferences dit zit bij het tabblad File.
     Sluit nu user preferences.
6: Druk Shift A en kies Armatuur  hier heb je nu 2 nieuwe opties  Dolly camera Rig and Crane camera Rig.
    Succes  nu moet het werken het werkt bij mij ook.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #145 Gepost op: 30 maart 2014, 12:57:07 pm »
Ik krijg ze voornamelijk mee omdat ze anders toch vernietigd worden.  ;)
Maar het is zeker een leuk extraatje. Nu alleen afwachten of ik het allemaal aan de praat krijg.
Zometeen eerst maar weer eens verder werken aan mijn script en storyboard.  :D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #146 Gepost op: 30 maart 2014, 21:05:01 pm »
Tussen het storyboarden door, wat overigens ook nog niet zo eenvoudig is als je er geen ervaring mee hebt  :o, nog 2 storende foutjes uit de kleding gehaald.
Zoals in het laatste testfilmpje te zien was was er een witte vlek zichtbaar bij haar manchet wanneer ze naar haar zwaard grijpt.
En de tweede was bij de band om haar middel wanneer ze door haar knieen zakt. Op dat moment komt er een deel van haar topje door de band heen.
Beiden zijn nu opgelost en voor zover ik weet waren dit de laatste schoonheidsfoutjes. Ik gebruik overigens heel bewust geen cloth sim voor het bovenstuk van de kleding (en dan met name de mouwen).







Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #147 Gepost op: 31 maart 2014, 12:51:32 pm »
Het script van Scene 1 is klaar en Scene 2 is bijna klaar. De storyboards lopen iets achter (ik ben niet zo'n tekenaar  ;)) maar als de storyboard van Scene 1 klaar is zal ik hem posten zodat jullie kunnen lachen om het totale gebrek aan tekenvaardigheid.
Het scripten en storyboarden kost ook gewoon wat meer tijd omdat ik ook gelijk de muziek voor de soundtrack bepaal en de props die ik nodig heb voor de scene.
Tijdens het schrijven van het script luister ik dan ook gelijk de miuziek die ik denk te gaan gebruiken om te kijken of het binnen de sfeer van de scene past en wanneer de muziek ongeveer moet starten. En ook niet onbelangrijk: of de timing van de muziek in grote lijnen een beetje klopt met die van de scene zodat het animeren wat makkelijker wordt.
De props die ik nodig heb voor de scene komen direct op mijn to do lijstje. Veel van de props heb ik al verzameld maar ze moeten nog wel van materialen en kleuren voorzien worden.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #148 Gepost op: 01 april 2014, 01:20:14 am »
De storyboard van de 1e scene is klaar en het script van de 2e scene ook. Ik ben gestopt met het tekenen van mijn storyboard want mijn tekenskills zijn iets te roestig geworden naar mijn smaak en ik wil de storyboards wel een beetje toonbaar houden.  ;)
Vandaar dat ik er voor gekozen heb om het in Photoshop te doen met wat ouderwets knip/ en plakwerk. Hiervoor gebruik ik afbeeldingen vooer de achtergronden die enigzins lijken op wat ik in gedachten had.
Voor het character maak ik dankbaar gebruik van afbeeldingen uit de tekenfilm `Samurai Jack`en zoek ik afbeeldingen die qua pose in de buurt komen.
De gezichtsuitdrukkingen kloppen dan niet altijd met wat het moet zijn maar die beschrijf ik uitvoerig in het script.
Het storyboard gebruik ik alleen om te kijken of het er een beetje uitziet zoals ik bedacht had. De details werk ik steeds in het script uit.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #149 Gepost op: 01 april 2014, 22:43:23 pm »
Als jij maar met dat knippen en plakken weet waar het verhaal over gaat  ;)
Maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe de achtergronden er uit gaan zien, dat lijk me echt veel werk ???
Volgens mij hoef jij je de komende tijd niet te vervelen. ;)