Topic: The way of the samurai  (gelezen 391960 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1335 Gepost op: 11 oktober 2016, 09:27:22 am »
Hartstikke goed. Ik ga vanmiddag naar de uitleg kijken hoop ik.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1336 Gepost op: 11 oktober 2016, 09:50:12 am »
Het is wel een beknopte uitleg van de hoofdlijnen hoor dus als iets onduidelijk is laat het dan maar even weten en dan wil ik het best wat uitgebreider uitleggen hoor.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1337 Gepost op: 11 oktober 2016, 10:33:42 am »
Alvast bedankt.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1338 Gepost op: 11 oktober 2016, 23:51:24 pm »
Nog even een kleine teaser van 'bijna' Miko..... ;)

https://youtu.be/vU78kyOfhwc


Helaas gaat niet alles direct goed natuurlijk.  ;D

https://youtu.be/kZgiRZaYouQ

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1339 Gepost op: 12 oktober 2016, 07:25:23 am »
Yes...looking promising... ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1340 Gepost op: 12 oktober 2016, 07:29:36 am »
Op het tweede filmpje na dan...staat best raar als Miko's haar op de grond ligt na een backflip.  :o

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1341 Gepost op: 12 oktober 2016, 09:14:47 am »
Heel leuk vooral met die blooper erbij.  :D ;D
Heb je zelf al een idee hoe dit komt?


Ik heb gisteren even naar de blog gekeken, maar ik kan het nog niet nabouwen. Het gaat bij mij al fout helemaal in het begin, bij het maken van de softbody-spline. Ik ga nog even aan de gang als ik tijd heb. Als ik doe wat er in de tutorial staat die ik je heb laten zien dan werkt het al helemaal niet. In de tut. draait hij de spline in de edit mode. Als ik dat doe heeft de softbody geen invloed. Als ik die draaiing niet doe dan heb ik wel een softbody effect. Als ik meer dan 2 vertexen heb op de spline dan komt er in het midden een vreemde knik.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1342 Gepost op: 12 oktober 2016, 09:36:29 am »
Bedankt Koos, alleen laten zien wat er goed gaat is ook zo saai dus vandaar dat het mij wel leuk leek om af en toe ook eens missers te laten zien want die zijn er genoeg hoor.  ;)

Ik zou het niet precies weten maar ik vermoed dat het met de wijze van parenten te maken heeft of met een child of constraint.
Vanavond duik ik er pas in want het was gisteren te laat om er nog naar te kijken.

De uitleg op mijn blog was ook wel erg kort door de bocht om het direct van na te kunnen maken denk ik. Dit doe ik bewust hoor omdat het anders teveel tekst wordt en ik wil geen tutorialmaker zijn want daar zijn ander mensen veel beter in.  ;)

Ik kan vanavond eventueel wel het soft body curve gedeelte even stap voor stap uitleggen mocht je daar behoefte aan hebben.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1343 Gepost op: 12 oktober 2016, 09:56:14 am »
Hoeft nog niet hoor, het heeft geen haast. Ik heb er maar kort naar gekeken. Als ik er echt niet uitkom stuur ik een mayday bericht. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1344 Gepost op: 12 oktober 2016, 10:22:23 am »
Prima, ik hoor het wel als de hulptroepen nodig zijn.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1345 Gepost op: 12 oktober 2016, 22:30:18 pm »
Eindelijk! Na een veel te lange tijd komt Miko weer eens in actie.  Even het luie zweet er uit werken.  ;)

De soft body staarten vallen niet meer op de grond en draaien nu beter mee. Er zitten nog wat kinderziektes in maar dat is zoeken naar de ideale instellingen. In het filmpje zie je de beweging zonder dat ik naar instellingen gekeken heb omdat ik alleen bezig was met het zoeken naar de oplossing voor het vallende haar uit het vorige filmpje.

https://youtu.be/xWnsVGbdZVY

Hier is te zien hoe de staarten zich gedragen onder rustige omstandigheden. Hier kunnen de instellingen wel wat gevoeliger. De staarten gaan ook nog door het lichaam heen omdat ik daar nog niets aan gedaan heb.

https://youtu.be/FVqi1NHyVqs

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1346 Gepost op: 13 oktober 2016, 07:31:04 am »
Neem gewoon een paar maanden vakantie...VOOR ONS... ::) Kan niet wachten op de finished animatie...
Verdwijnt hier en daar het haar in Miko... waarschijnlijk iets met rigid Body ofzo, roep ook maar wat. ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1347 Gepost op: 13 oktober 2016, 07:44:50 am »
Ik zou het met alle plezier doen maar dan ligt de ontwikkeling van het 3D modelleren op het werk op zijn gat dus ik denk niet dat zij een sabbatical zien zitten... ;D

Klopt rozz, het softbody haar gaat nog door haar lichaam omdat ik daar nog niets aan gedaan heb. Ik ben nog aan het bekijken hoe ik dit ga oplossen want soft bodies houden niet echt van collissions.
Aan de andere kant heb ik om die reden de extra control bones toegevoegd aan de staarten om dit soort dingen te kunnen corrigeren maar die heb ik hier ook nog niet gebruikt.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1348 Gepost op: 13 oktober 2016, 08:33:58 am »
We all love Miko! Volgens mij is zij een-en-al soft body. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1349 Gepost op: 13 oktober 2016, 08:43:12 am »
 ;D Dat denk ik eigenlijk ook Koos. Het is voornamelijk haar karakter waar wat scherpe randjes aan zitten... ;)