Dutch Blender Community
Game Engine => Game Engine: vragen en discussies => Topic gestart door: superjamie op 31 mei 2016, 08:37:49 am
-
Hoi medeblenders...
Ik ben iets aan het testen met de blender game engine, voor het creeren van mooie graphics,
maar mijn bump mapping word lelijk... het word helemaal zwart. Zie de afbeelding onderaan:
(https://www.mupload.nl/img/bvwvldjx5gsvq.png)
Heeft iemand enig idee hoe dat komt ?...
Alvast bedankt...
Groetjes Jamie.
-
Heb je wel de diffuse texture ook toegepast (deze zorgt namelijk voor de kleur) en staan ze in de goede volgorde (diffuse bovenaan)?
-
Je gebruik geen cycles dus ik denk dat je in deze tutorial wel wat tegen komt dat verheldering brengt.
https://www.youtube.com/watch?v=WLnz6mHEKjU
-
Heb je wel de diffuse texture ook toegepast (deze zorgt namelijk voor de kleur) en staan ze in de goede volgorde (diffuse bovenaan)?
Ik heb volgens mij wel een diffuse map toegepast, maar ik weet niet of ze op de goede
volgorde staan. Kun jij mij alstublieft uitleggen op welke volgorde alle GBE shaders moeten
staan ?... Alvast bedankt.
Ik zal de tutorial die ijp heeft gepost boven aan mijn reactie van middag misschien wel even
bekijken (als ik van middag tijd heb en anders misschien een andere keer)...
-
Ik vermoed dat het ook in de tutorial verteld wordt die ijp gepost heeft maar hier even de samenvatting:
Van boven naar beneden:
1. Diffuse (color aanvinken)
2. Normal/bump (normal aanvinken)
en/of
3. Height (displace aanvinken)
4. Specular (Intensity of andere optie onder Specular aanvinken)
-
Werk je met nodes in de games sectie? Dan zou je die volgorde inzichtelijk moeten kunnen maken. Of werkt dat niet zo bij gaming?