Topic: Make a Piece A Day Revival  (gelezen 26499 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2021, 22:57:40 pm »
Een beetje van alles geprobeerd, de physics is wel erg beperkt in blender.
en wat forcefield in gebruik.
Dat wiebelen wordt veroorzaakt door dat de grond plane en de pion met elkaars domein vechten, ik was een beetje aan het testen je kan het stil zetten :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 30 oktober 2021, 10:51:35 am »
Als de blaadjes vallen.
1 blad gebruikt en een particle systeem.




Hier 4 bladeren gebruikt met elk een apart materiaal voor de kleurstelling, wel dezelfde texture in gebruik.
De texture is deels bewerkt in texture paint,  realisme komt later.
De bedoeling was om de highlights er uit te laten springen ,nog lang niet af dit is de basis en nu een andere node groep er mee gaan mixen.
De bomen in de herfst hebben een uitzonderlijke IQR en emitter eigenschappen in de echte natuur, kijken of het lukt om het na te maken.

« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2021, 13:29:16 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 31 oktober 2021, 14:52:16 pm »

ExLibris

« Reactie #18 Gepost op: 08 november 2021, 16:58:16 pm »
Vandaag bezig geweest met het schrijven van tekst op papier via Geometry Nodes. Op Youtube vond ik een goed filmpje hoe dat op te lossen.

https://www.youtube.com/watch?v=0zQ-hN9Lrgw&ab_channel=VladimirM

Dit is mijn resultaat tot zo ver:

https://www.youtube.com/watch?v=fn4ABtNefpU&ab_channel=ExLibris

Ik wil nog een aantal dingen bereiken:

- De eerste letters van elke zin een andere kleur geven
- Alle Hoofdletters een andere kleur geven
- Misschien nog een schrijvende pen met of zonder hand die mee beweegt met het schrijven

Deze schermprint van de nodes tonen de werking:





Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 24 november 2021, 17:51:06 pm »



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,400
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 27 november 2021, 14:28:29 pm »
Melig.
Ga zo door Ruud !  ::)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,400
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 13 december 2021, 18:20:44 pm »
Rendertje van iets dat nog geanimeerd moet worden.
In een uurtje en nog wat gemaakt...
Moet nog een lampje bij zodat de bolling van het glas van het vergrootglas mooi uitkomt...Zie ik.



Jammer dat ik geen kloppende displacement map had voor de munten op de Romeinse standaard. Maar ach het komt niet zo groot in beeld.
Het gaat om het idee ;D


« Laatst bewerkt op: 15 december 2021, 13:34:51 pm door blenderbrammetje »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #22 Gepost op: 13 december 2021, 19:18:21 pm »
Lekker bezig.
Tip voor de displacement en Bump map moet je dit maar eens Bekijken en proberen is ook open source.
http://boundingboxsoftware.com/materialize/

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,400
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 13 december 2021, 21:56:49 pm »
Thnx Ijp  8)

Ik ga kijken.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 19 december 2021, 07:09:22 am »
Een viewport render



« Laatst bewerkt op: 19 december 2021, 07:13:02 am door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #25 Gepost op: 19 december 2021, 14:56:54 pm »
Dat heb ik nog nooit gebruikt in Blender de Een viewport render?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 19 december 2021, 23:15:01 pm »



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 23 december 2021, 01:53:02 am »





Met een olieachtige spiegel zwaar

wat lichter

En zonder de mix basis materiaal

de mix is simpel

« Laatst bewerkt op: 23 december 2021, 02:55:25 am door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #28 Gepost op: 23 december 2021, 10:37:19 am »
lekker bakske koffie daar kan een lekkere donut bij ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,400
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 25 december 2021, 23:26:09 pm »
Mijn Kerstpiece...

Hij is niet perfect , ik heb voor de tutorial niet de image gedownload , maar een screenshot uit de video gejat.

Die was echter niet scherp en bij uitvergroten erg blokkerig. Dus zijn de spaken niet perfect verdeeld...

Voor mijn volgende wiel zal ik hulpmiddelen gebruiken om de spaken exact te verdelen , en de gaten in de buitenste ringen van de as , boolean werd erg lelijk , gewoon modelleren. Ten slotte zijn er evenveel ringen als ik spaken heb. Dus moeilijk is dat niet...  ???




« Laatst bewerkt op: 25 december 2021, 23:51:00 pm door blenderbrammetje »