Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Xan

Pagina's: [1] 2 3 ... 5
1
Modelleren / Re: tuinstoel/bank
« Gepost op: 04 september 2023, 10:59:30 am »
Hoi

Het verschil tussen curve/nurbs en mesh kun je het beste vergelijken met het verschil tussen een vector en bitmap. De een geeft waardes aan een punt mee wat de vorm er omheen bepaalt, de andere bestaat uit vlakjes waarmee je de vormen maakt. Ze hebben beide hun voor en nadelen.

Dat Blender ook met curve/nurbs kan werken wil niet zeggen dat het een volwaardige CAD programma is zoals bv FreeCAD. De meeste tools in de kist van blender werken met mesh omdat dat de basis is, vandaar dat je de handel terug brengt naar een mesh.

Dat die functionaliteit van CAD meer en meer verschijnt in Blender ben ik op zich wel blij mee, ze maken het leven wat aangenamer.

De convert functie is overigens makkelijk te vinden. Selecteer het object, dan rechts klikken erop. In het menu 'Object Context Menu' kies 'Convert To', dan verschijnt een submenu waar je kunt kiezen tussen curve, mesh en de rest.

EDIT: typo's

2
Eindresultaten / Re: schaakbord
« Gepost op: 14 augustus 2023, 11:08:08 am »
nice  ;D

3
Onderhanden werk / Re: studie
« Gepost op: 14 augustus 2023, 11:07:02 am »
Idd.

Op het moment is het nog veel fouten maken
Daar leer ik soms meer van dan van die buisfilmpjes

Waarom ik ook in het begin dat van jou weigerde
Het was lief bedoelt maar te veel bomen in eens en ik verlies het bos

Ik moet eens een gaan maken met veel licht

4
Onderhanden werk / studie
« Gepost op: 15 juli 2023, 10:45:49 am »



Ik wilde die korrelige structuur van pulppapier na te bootsen, dat is me wel gelukt. Ook dat de freestyle lijnen nu verdwijnen in de diepte, die kon ik laatst niet vinden.

De kraaien missen nog, ben er nog mee bezig
Ik dacht de natuur te volgen en heb alle 55+ pennen gemaakt van de vleugel
Dat was niet zo slim maar goed afdoende leer men

De poppetjes komen uit MakeHuman. Ik heb alleen hier en daar alleen de texture wat verandert of de kleding. Ze zijn vulling.

Overigens, die Cambridge Mosque Tutorial https://www.youtube.com/watch?v=0VSxDgScFFo was leuk. Zucht, ik moet me echt gaan beperken, te veel bomen waar ik in kan.
 

5
Animatie en Rigging / Re: Vraagje
« Gepost op: 08 juli 2023, 10:43:18 am »
Idd, ik denk dat ik hier wel wat aan heb
In zijn intro scharen ze en vervormen niet en hij gebruikt 2 lagen aan pennen, nice.

Thx

6
Animatie en Rigging / Vraagje
« Gepost op: 08 juli 2023, 09:00:47 am »
Ik ben met een Kauwtje bezig en het beestje moet een rig hebben
Ik had al bij de katten gemerkt dat er meer bij komt kijken

Ik ben op de google buis gaan zoeken vanwege de vleugels. Helaas zijn de meeste over een vaste vleugel. Ik wil echter met losse pennen werken. Nu heb ik er wel een gevonden maar ik raak het verhaal telkens kwijt, hij is erg rommelig.

Ik zoek een betere uitleg over hoe ik die losse pennen moet hanteren en hoe ik dan die weight paint en topology daarbij moet zien.

Thx

7
Eindresultaten / Re: Stage design
« Gepost op: 03 juli 2023, 14:12:40 pm »
Nice  :)

Alleen, ik denk niet dat ik dat plaatsje ga opzoeken
Ik mis het passend wapentuig op mijn camper  ;D

8
Hardware / Re: NVIDIA Drivers
« Gepost op: 03 juli 2023, 11:55:09 am »
A, thx

Leek alsof die het geheugen niet leeg maakte
kan idd de verkeerde versie zijn

Ik had die Studio een paar jaar geleden gezien
Toen moest je hem van Ms store halen + extra registreren om het controlepaneel er bij te krijgen. Fijn dat je hem ook zo krijgt en er zit een controlepaneel bij.

EDIT:
De oudere van Studio hebben het ook maar in mindere mate
Het probleem was ze bekent, de nieuwe 536.40 zou het oplossen
En het lijkt te werken
 

9
Eindresultaten / Re: kasteel
« Gepost op: 03 juli 2023, 07:08:49 am »
Ik heb nu alle onderdelen van het kauwtje
Ben alleen op zoek naar een goede instructie over het riggen van vogels
Ze maken doorgaans gebruik van een vaste vleugel waar ik losse vlieg, draag en dek pennen heb gemaakt

a ja, ik doe het me zelf aan  ;D

10
Hardware / NVIDIA Drivers
« Gepost op: 03 juli 2023, 06:49:36 am »
Als jullie lag tegen komen in Blender

Het ligt niet aan Blender maar aan de NVIDIA driver versie 536.40 [de laatste van hun]

Clean install versie 536.23 en de lag is verdwenen

11
Eindresultaten / Re: kasteel
« Gepost op: 30 juni 2023, 08:38:07 am »
ziet er erg leuk uit, vooral die zachte kleuren. Die ik nu aan het maken ben is te hard, dat is weer een les voor de volgende. Nog wat kraaien en hij is af.

Die papiermodellen waren leuk vroeger. Je had je op verschillende verpakking staan of zelf aan de slag met pen en papier.

@IJp
Inspiratie komt en gaat, forceren heeft geen zin. De eerste tekens van een nieuwe golf kondigt zich wel vaker aan als het weer begint te kriebelen. Dus wie weet.

12
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje
« Gepost op: 28 juni 2023, 11:58:59 am »
Misschien heb je het zelf al gevonden, dan is het voor de gene die zoekt
De manier zoals ze het zagen bij MakeHuman:

In Blender
preference > addon
installeer MPFB
mpfb-2.0.0-a2.zip vind je op https://download.tuxfamily.org/makehuman/releases/, is de laatste van 2022
blender heeft even een paar sec nodig, hij is groot

preference > addon > MakeHuman: mpfb
Settings
1e vul het adres in van je MakeHuman (doorgaans: Program Files\MakeHuman)
2e kun je de naam veranderen van de menu tab
3e vul het adres van de user folder (doorgaans: Documents\makehuman\v1py3\data)

Je herstart Blender (anders werkt het niet)

Dan start je MakeHuman naast Blender op
In de laatste tab Community > Socket > Accept Connections aanvinken
Vervolgens je creatie in elkaar zetten, je hoeft niet te saven 

Blender naar voren halen en in het N-menu > MPFB tab
New Human > From MakeHuman > Import Human
hij haalt het uit de lopende MakeHuman

Wat ik kan zien haalt hij alles over, ook bones. Al moet ik dat nog even uitzoeken want ik krijg zo'n variant waar ze de lucht uit gelaten hebben.

have fun

13
Modelleren / Re: Earth Modeler Add-on
« Gepost op: 26 juni 2023, 12:09:56 pm »
Leuk, nieuw speelgoed en inside Blender klinkt goed
Ik neem even aan dat dit vanuit Blender is op gezet?, ik ken al die namen niet.

Ook al verwacht ik het niet van Blender uit. Ik meende voor een paar jaar terug te hebben gezien hoe sommige defs de pas werd afgesneden die hun inkomstenmodel wilde genereren met add-ons. Dat liep aan het begin van 2.83 de spuigaten uit en begon meer en meer op een gijzeling van Blender te lijken.

Maar Maps is van Google en ook al hebben ze nergens gevraagd of ze wel mochten scannen [in Duitsland laatste week de 2e poging want daar kregen ze teveel weerstand], ik verwacht dat ze er voor betaalt willen hebben en vandaag de dag zal dat een subscription melker zijn. Dat ze toegang naar YouTube nu ook aan banden aan het leggen zijn, geeft mij die hint.

Eens zien waar dit heen gaat.

14
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje
« Gepost op: 23 juni 2023, 09:06:21 am »
Welkom.

Zover ik weet komt MakeHuman met 4 add-ons voor blender

1 MH Community plug-in
2 MakeClothes
3 MakeSkin
4 MakeTarget2

Ze zitten in de folder van MakeHuman
Je kunt ze er uit halen en in Blender instaleren

Wat ik ervan begrepen heb zouden de plug-ins de IO [import export] tussen de twee vormen

Misschien dat iemand anders hier al met MH gespeeld heeft
Ik ben er nog niet aan toe gekomen
Te veel te ontdekken in Blender

EDIT: Typos
pas aan mijn eerste koffie  8)

15
Leuterhoek / Re: Vraagje hoogbouw
« Gepost op: 10 juni 2023, 10:20:52 am »
Is niet meer nodig, het is een kooiladder

ik had mijn liter koffie nog niet gehad vanmorgen  ;D


Pagina's: [1] 2 3 ... 5