Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Xan

Pagina's: [1]
1
Onderhanden werk / studie
« Gepost op: 15 juli 2023, 10:45:49 am »



Ik wilde die korrelige structuur van pulppapier na te bootsen, dat is me wel gelukt. Ook dat de freestyle lijnen nu verdwijnen in de diepte, die kon ik laatst niet vinden.

De kraaien missen nog, ben er nog mee bezig
Ik dacht de natuur te volgen en heb alle 55+ pennen gemaakt van de vleugel
Dat was niet zo slim maar goed afdoende leer men

De poppetjes komen uit MakeHuman. Ik heb alleen hier en daar alleen de texture wat verandert of de kleding. Ze zijn vulling.

Overigens, die Cambridge Mosque Tutorial https://www.youtube.com/watch?v=0VSxDgScFFo was leuk. Zucht, ik moet me echt gaan beperken, te veel bomen waar ik in kan.
 

2
Animatie en Rigging / Vraagje
« Gepost op: 08 juli 2023, 09:00:47 am »
Ik ben met een Kauwtje bezig en het beestje moet een rig hebben
Ik had al bij de katten gemerkt dat er meer bij komt kijken

Ik ben op de google buis gaan zoeken vanwege de vleugels. Helaas zijn de meeste over een vaste vleugel. Ik wil echter met losse pennen werken. Nu heb ik er wel een gevonden maar ik raak het verhaal telkens kwijt, hij is erg rommelig.

Ik zoek een betere uitleg over hoe ik die losse pennen moet hanteren en hoe ik dan die weight paint en topology daarbij moet zien.

Thx

3
Hardware / NVIDIA Drivers
« Gepost op: 03 juli 2023, 06:49:36 am »
Als jullie lag tegen komen in Blender

Het ligt niet aan Blender maar aan de NVIDIA driver versie 536.40 [de laatste van hun]

Clean install versie 536.23 en de lag is verdwenen

4
Leuterhoek / Vraagje hoogbouw
« Gepost op: 10 juni 2023, 10:09:07 am »
Volgens mij hoort het hier thuis
Het heeft maar zijdelings te maken met Blender

Ik ben op zoek naar de maten of in ieder geval hoe dat ding heet, zodat ik wat gerichter kan zoeken op internet.

Ik moet zo'n trap maken die je wel eens aan de buitenkant ziet tegen hoge gebouwen aan. Waar je door een kooi naar boven gaat. Als er iemand is die ook hoogbouw kent, ik heb alleen de afstand van de treden en omvang van de kooi nodig, de rest kan ik wel berekenen van wat ik weet.

Thx



5
Eindresultaten / playthingies in the wild
« Gepost op: 31 mei 2023, 12:29:37 pm »



Ik had een ideetje, dat werd wat anders, en weer anders, en ....
Voor je het weet

Wat katten zoal uitvreten als je niet kijkt

6
Eindresultaten / poederdoos anno 1920
« Gepost op: 20 maart 2023, 17:49:27 pm »



Poederdoos in klassiek zwart wit.
Die vlinder heeft zich vergist in de dresscode.

7
Onderhanden werk / Studie
« Gepost op: 02 maart 2023, 10:07:53 am »


Mijn eerste opzet, een beetje doedelen om de weg te vinden door Blender. Ik moet nog wat bijpassende lampen maken dus het licht komt op het moment nog van een vuurvliegje met kapsones buiten [ik werd melig toen ik Sun zag staan].

Het meeste loopt zoals verwacht. Het verdient nu nog wat fijnafstelling en daarvoor moet ik aan de slag met shaders. Maar mijn huidige kennis bestaat vooral uit spinnenwebben en veel stof.

Is er ergens een goed startpunt waar ik dieper kan gaan graven?

Edit: Ik ben gewent alles zelf te maken, incl. materiaal. Het is fun en je loopt niet tegen copyrights aan

8
Leden stellen zich voor / Hoi ik ben Xan
« Gepost op: 22 februari 2023, 18:17:19 pm »
yup, met mijn 1.63 metertjes te kort voor Xandra

Ik ken Blender al langer, maar buiten wat kleine dingetjes maken ben ik er nooit echt mee aan de slag gegaan. Tegenwoordig heb ik zeeën van tijd en die wil ik nuttig verknoeien.

ik heb een aantal richtingen die ik wil volgen. eens kijken wat ik met fSpy kan. Ik ben alleen nog op zoek naar zo'n pottenbakkerstafel. en ik wil me gaan verdiepen in de lineart, ik heb gewoon iets met lijnen.

Pagina's: [1]