1
Leuterhoek / Re: Het is weer 2025
« Gepost op: 01 januari 2025, 14:03:12 pm »
Altijd een goed excuus om niks te doen, zeker met deze dagen.
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 1
Leuterhoek / Re: Het is weer 2025« Gepost op: 01 januari 2025, 14:03:12 pm »
Altijd een goed excuus om niks te doen, zeker met deze dagen.
2
Leuterhoek / Het is weer 2025« Gepost op: 01 januari 2025, 08:36:28 am »
En we gaan voor een 2025, vol goeds, gezondheid en al wat wenselijk is.
O ja en veel Blenderen. 3
Blender Interface / Re: Loop tool werkt niet zoals het moet bij mac M1.« Gepost op: 01 januari 2025, 08:23:19 am »
Ik kan hierin niet helpen ik zit op een M$
wellicht dat roobol wat weet Het zijn helaas die 'blijf in je bed' dagen dus het is wat stiller dan normaal 4
Leuterhoek / Re: beste wensen« Gepost op: 25 december 2024, 19:08:47 pm »
Is op het moment wat lastig een hoop sterren te maken, Blokker is helaas de fles op. Neemt niet weg dat ik liever zelf schilder dan het over te laten aan een opgepoetste T-800.
5
Leuterhoek / Re: beste wensen« Gepost op: 25 december 2024, 12:10:27 pm »
A ik zie, Data heeft het geschilderd.
Niks mis mee maar je kent me, ik was meer op zoek naar iets wat ik zelf kan doen. Ik zal wachten tot 4.4 zover is. Ik was ook al aan iets anders aan het denken. Met Freestyle eerst het lijnenspel opzetten en met de hand in kleuren. Ik heb Verve, een al wat ouder progje maar een goede olieverf emulator. En anders heb ik Krita nog. 6
Leuterhoek / Re: beste wensen« Gepost op: 24 december 2024, 09:49:46 am »
Zeg, hoe heb je die schilderstijl gekregen?
Daar was ik al naar op zoek. 7
Leuterhoek / Re: beste wensen« Gepost op: 24 december 2024, 09:47:41 am »
Ik heb hard gewerkt om die van mij af te krijgen voor de dagen.
Helaas, wordt de volgende keer. Toch hele fijne dagen gewenst voor iedereen die het leest. Een gezond, gelukkig en meer van al wat wenselijk is voor 2025. Gaat een interessant jaar worden. 8
Eindresultaten / Re: e pericoloso sporgersi« Gepost op: 17 december 2024, 10:55:23 am »
Ik moest meteen denken aan dat huisje wat je van een bouwplan had gemaakt of dat fabriekje. Die hebben ook de stijl. Dus dan heb je al wat basis voor een diorama. En dan een zolder eromheen bouwen en...
![]() 9
Onderhanden werk / Re: Een nieuwe in Cats in space.....« Gepost op: 16 december 2024, 15:53:41 pm »![]() Die HUD kreeg ik nachtwolven van [lieve beestjes, komen altijd even kijken]. Ik heb ze uiteindelijk gemaakt in Inkscape. Het pak en de stoel zijn ook af, alleen nog wat aankleding bij de deur. En dan uitzoeken waarom Blender de Nodes negeert in de cockpit en de viewport shader gebruikt in de renders. Ik zal wel ergens iets verkeerd hebben staan, bij de hull doet hij het wel goed. 10
Eindresultaten / Re: e pericoloso sporgersi« Gepost op: 16 december 2024, 15:24:48 pm »
Stil hier maar niet met blender.
Nog even en ik droom de cockpit Maar ik ben er bijna met het moddelen, dan komt het invullen van de textures. Misschien de volgende ook maar treintjes maken EDIT: O je mag gerust wel wat vaker schrijven, dan sta ik niet altijd boven aan de lijst, dat voelt niet prettig. 11
Hardware / Re: Grafische kaart: AMD Radeon RX 7800 XT« Gepost op: 13 november 2024, 08:53:34 am »Citaat Heb de indruk dat AMD de “kleine” linuxmarkt niet interessant vindt Ik ben vroeger al eens tegen driver problemen aan gelopen bij Linux, Roland heeft het zelfde probleem, vanwege mijn Cakewalk [MIDI Controller], zit ik nog steeds vast aan M$. Ik had gedacht dat het na die jaren toch beter geregeld was bij de fabrikanten van hardware. Mijn volgend systeem wordt gebouwd voor Linux. Ik zal ze zeggen Blender even mee te testen. Thx voor de waarschuwing. Wat @roobol zegt klopt wel, ze zijn doorgaans erg behulpzaam bij Blender 12
Hardware / Re: Grafische kaart: AMD Radeon RX 7800 XT« Gepost op: 06 november 2024, 12:35:35 pm »
Als eerste welkom op het forum.
Ik heb zelf geen Linux distro lopen. Volgende systeem gaat het wel worden omdat ik genoeg heb van het gedoe Windows. Het is dus raden voor mij Ik kwam wel het een en ander tegen op internet https://www.reddit.com/r/linuxquestions/comments/1cp70w5/comment/l3muww1/ zelfde kaart, zelfde probleem, andere distro [mint]. Er schijnt een oplossing gemeld te zijn [in de geneste antwoorden] maar of dit voor Blender geld is even raden. De oplossing verwijst uiteindelijk naar: https://rocm.docs.amd.com/projects/install-on-linux/en/latest/install/quick-start.html Op een andere site kwam ik tegen dat er een bug in blender zit waardoor AMD kaarten onder linux problemen hebben met de UI. De link: https://discussion.fedoraproject.org/t/blender-ui-broken-after-4-1-1-upgrade-fedora-40-amd-gpu/123913/7 De bug schijnt niet voor alle versies op te gaan van Blender en er wordt hier en daar gesproken over oplossingen. In een andere vind ik weer dat het aan de ROCm versie moet liggen. https://devtalk.blender.org/t/cycles-amd-hip-device-feedback/21400/573?page=28 Zoals gezegd, ik heb geen linux lopen atm dus, waar het aan ligt of het testen is een no go voor mij. 13
Onderhanden werk / Re: Een nieuwe in Cats in space.....« Gepost op: 02 november 2024, 09:30:06 am »
A het houd me van de straat af of beter gezegd, netjes achter de kerk
![]() Thx, ik had deze al gevonden en was hem weer vergeten. Wat ik zie zijn me de lijnen te strak voor wat ik nu wil, misschien iets voor eventuele rotspartijen. Ik kom de rest met textures te maken vrees ik. Ik heb al een idee, ik heb een 2in1 en samen met Firealpaca. Als ik de UV met tiles random onder elkaar kan krijgen hoef ik maar een paar lijnen te maken, zo niet moet alles met de hand. Ik wil die Line Art van Blender met wat modifiers bewaren tot het laatste, ik ben bang dat het me wat te veel van het systeem gaat vragen. Maar eerst moet deze af. 14
Onderhanden werk / Re: Een nieuwe in Cats in space.....« Gepost op: 01 november 2024, 08:29:49 am »
De achterkant is meer uit Kuifje, maar de voorkant idd.
Met Cycles was hij mooier geworden denk ik, maar alleen op de GPU zoals blenderbrammetje al liet doorschemeren, de CPU bleef rond de 55º maar de kaart loopt naar de 88º en 90º is einde oefening. Ik moet wachten op meer rekenkracht. Daarnaast rekende Cycles al een uur op de eerste 1/3 van het beeld. Ik las al ergens dat Cycles niet zo van volumes houd. Ik ben nog aan het tweaken om hem niet zo blauw te krijgen onder EEVEE en ik wil de binnenkant van de cockpit nog maken. Ik heb wel weer de volgende gevonden. Ik heb gisteren 'Invention for Destruction 1958', gezien van Karel Zeman. Een van de Jules Verne verhalen. Voor de film hoef je het niet te doen, het is oude meuk. De stijl echter. Karel Zeman heeft goed werk geleverd om het effect van houtsnede over te brengen naar een 3d omgeving. Eens kijken of ik dat ook in Blender kan. Ik was al van plan iets te maken in de stijl van Taxandria van Raoul Servais, ik denk dat dit leuker word. |