.. hoe lang heeft jouw machine gerenderd over die battleship scene?
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik ben met het hele filmpje iets van een maand bezig geweest, (
www.dolores74.com/blender/SatisTempus.mp4) het modellen van de boot en de jet niet inbegrepen, die waren al klaar in december. (
www.satis-tempus.be). Het is allemaal nogal erg laag gerenderd, 500 samples en de oceaan maar 350.
Voor de lucht gebruik ik de Guru zijn 'Pro Lighting Skies' en dat is maar gerenderd met 5 samples, je kan er haast op wachten. De vertikale thrust pijpjes zijn gemaakt met de smoke generator en amper gesampeld met 100 samples. In Hitfilm geef ik er een 'Blur- en Glow effect' aan en dan lijkt het precies echt. Het valt allemaal nogal mee hoor.
Als ik ga slapen start ik het renderen op en mijn PC renderd dan tot ik de volgende dag thuis kom van het werk, ergens tss 17.00 en 18.00 u. Als de vorige scene nog aan het renderen is werk ik 's avonds en in het weekeind al aan de volgende scene.
De boot zelf ja, daar zit je op te wachten. Wordt je 's morgens wakker heeft het 50 beelekes gerenderd en dan nog 1200 te gaan. Maar als de boot dan maar half in beeld is ook de render tijd ook maar half en doet PC'ke er 100 op een nacht. Ergens in het midden is de boot helemaal niet in beeld, dan vliegt het erdoor natuurlijk. Maar ook de lege scenes moet ik renderen anders loopt het mis met de timing. Op het einde moet ik alles bij elkaar editten. Ook de jet is afzonderlijk gerended en die wordt naar het einde toe alsmaar kleiner en kleiner.
Om het originele filmpje een beetje met de muziek te doen uitkomen heb ik wat moeten rekken. Het originele gerender is toch wel 30% korter. Het is allemaal geen goud dat blinkt hoor.
De muis duurt het langste. Haar haren zijn gemaakt met de hair particles en dat duurt een eeuwigheid als ze in close up is. Je kan hier niet beknibbelen op de samples en achteraf wat foefellen met er wat effecten aan toe te voegen. Maar ja .. meisjes en hun haren ... daar wil ik graag op wachten hoor ... weet je wel