Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ellajiw

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15
196
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 oktober 2014, 18:39:28 pm »
Nog een idee: Andrew Price heeft een tutorial gemaakt over cherry blossoms: https://www.youtube.com/watch?v=mxAsfqqeAUM
En er zijn al mensen op Blendswap die super mooie kersenbloesems gemaakt hebben: http://www.blendswap.com/blends/view/71982
Voor super chique close ups! Maar misschien wordt dat wel heel erg gedetailleerd, weet niet of je dat wilt.

197
Onderhanden werk / Re: Interieur
« Gepost op: 17 oktober 2014, 18:13:32 pm »
Wauw, bedankt voor de complimenten :D Was wel 3 weken fulltime hoor. En was inderdaad al wat bekend met Maya en mel programmeren.

Goede tips ijp, bedankt! Dat zijn inderdaad de dingen om op te letten. Meeste heb ik al gedaan (heb die tutorial ook bekeken  :) ), Iets in de voorgrond zou nog wel meer diepte geven inderdaad.

Ja, ga mijn meubels nog wat bijwerken en dan op blendswap zetten. Goed idee ijp! Daar heb ik ook de tafel vandaan.

De plant (ficus) is in photoshop erin gezet.

Vasen en lampen zijn super snel gemaakt met een Bezier curve. Voor wie zoiets wil maken: Maak de omlijning van een halve vaas / lamp / schaal met een Bezier curve (Ctrl+RMB voor extra vertex in de curve). In Object mode > Alt+C > convert to mesh en dan in edit mode de cursor vastzetten (Shift+S) op de bovenste vertex (voor lampen) of onderste vertex (voor vaas en schalen), dan boxselect alle vertices en in de Object Tools kiezen voor spin. Vul onderaan in het spin menu in: x=0, y=0, z=1 angle: 360 en tot slotte steps: 15 (meer of minder afhankelijk van afwerkingsgraad). Voila, een model van een vaas of lamp in 2 minuten ;D

198
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 oktober 2014, 14:42:37 pm »
Zijn de textures voor de bomen op basis van plaatjes (2D)? Ik wil best wel in photoshop of Gimp wat tinten voor je toevoegen en terug sturen. Is zo gedaan ;)

199
Onderhanden werk / Interieur
« Gepost op: 17 oktober 2014, 14:33:47 pm »
Op de meetup had ik al gezegd dat ik mijn interieur render zou posten, om te laten zien waar ik nu mee bezig ben, dus hierbij! Mijn tweede projectje met Blender. (nu 3 weken bezig geweest met het programma)
Mijn laptopje is nogal oud (2007) en ik heb geen Nvidia videokaart, dus renderen gaat erg traag en vaak sluit mijn laptop halverwege gewoon af (bijna niet te doen dus). Ik ga een desktop met Nvidida kopen, zodat ik de renderingen kan verbeteren. Dus hopelijk binnenkort betere plaatjes. Lichtval moet nog beter, bumps in Cycles ook, wat meer effecten in materialen etc. Wil ook wat meer met focus en scherpte-diepte werken van de camera. Nog meer tips?

Op de tafel na is alles zelf gemodelleerd. Dus als iemand nog een bank, kast, vaas of lampen zoekt.. laat maar weten, dan stuur ik ze door. Of is er hier ergens een model share / Cycles texture share?

Oh ja, nabewerking in Photoshop.  :P



200
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 oktober 2014, 14:08:24 pm »
Wauw, JvL, ziet er goed uit! Mooi dat de blaadjes ook licht en donkere tinten lijken te hebben in de animatie. En dat ze echt dwarrelen. Goed gelukt.
Waarschijnlijk ken je deze al: http://yorik.uncreated.net/tutorials/treemaking.html
Maar zo niet, dan is dat misschien ook nog interessant, omdat je zo veel bomen hebt in je scene.
De bomen op het plaatje hebben nu ofwel groene, ofwel rode ofwel roze blaadjes. Misschien hier en daar beetje kleuren erbij mixen (paar lichtgroene blaadjes bij je roze bloesems bijvoorbeeld en wat verschillende tinten groen in de groene boom), dan komt het nog realistischer over.

201
Leuterhoek / Re: Blender Bijeenkomst
« Gepost op: 16 oktober 2014, 14:22:04 pm »
Helemaal met JvL eens! Was erg leuk gisteravond.
Leuk JvL en Koos2 om real life te praten en te horen wat jullie verder nog doen! Grappige animaties Koos!

De "I will escape" demo was inderdaad cool. Ik heb het geprobeerd te spelen, maar ben echt geen gamer, dat bleek wel, kon echt niet met die console uit de voeten ??? hahahah  En nog een gamedeveloper, Joey, van Thorworks. Die vertelde dat Nederland eigenlijk bijna geen game industrie heeft, in tegenstelling tot Frankrijk, Duitsland, Finland, Japan en nog een hele rits landen.
Ook nog met een andere python programmeuse, Anna, gesproken, ook interessant. Zij gebruikt blender om via een website op maat gemaakte modellen te genereren voor juwelen, die dan met een 3D printer worden geprint in goud of zilver.
En David Baron, de organisator, die heeft dan weer contact met de ontwikkelaars van Blender.

Bijna iedereen daar gaat ook naar de Blender conferentie volgende week. Ik ga trouwens niet. Misschien volgend jaar...


202
Leuterhoek / Re: Blender Bijeenkomst
« Gepost op: 15 oktober 2014, 15:27:06 pm »
Ok, ik ga ook. Ga er al iets eerder heen denk ik, want wil t niet al te laat maken, moet ook nog een uur terug naar Den Haag. Tot vanavond!

203
Modelleren / Re: Getekende edge geen cut?
« Gepost op: 08 oktober 2014, 11:44:56 am »
Bedankt!

204
Modelleren / Re: Getekende edge geen cut?
« Gepost op: 07 oktober 2014, 22:09:26 pm »
Ah, super!!! Dat werkt wel. Bedankt!

205
Modelleren / Getekende edge geen cut?
« Gepost op: 07 oktober 2014, 21:31:29 pm »
Misschien beetje domme vraag, maar waarom deelt een getekende lijn op een vlak niet dat vlak in twee? Er is blijkbaar een verschil tussen een getekende 'edge' (als extrusie van een vertex, of een copie van een edge) en een 'cut'? Ben er al de hele dag mee bezig, maar kom er niet uit  ???
Waarschijnlijk snap ik dit niet, omdat ik denk in termen van CAD en Sketchup, waar een lijn op een vlak direct een 'cut' is.

206
Leuterhoek / Re: Blender Bijeenkomst
« Gepost op: 07 oktober 2014, 21:22:52 pm »
Hmmm, misschien ga ik ook wel. Wel een end weg :-( Zijn er nog Blenderaars in Den Haag of Rotterdam en omgeving hier?

207
Onderhanden werk / Re: Oud Stadje
« Gepost op: 07 oktober 2014, 21:09:36 pm »
Maar 4 a 5 maanden? Wauw. Briljant. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik over 4 a 5 maanden dit kan. Succes met het project!

208
Onderhanden werk / Re: Oud Stadje
« Gepost op: 07 oktober 2014, 17:06:46 pm »
Wauw  ::) Echt indrukwekkend.
Hoeveel jaren Blender je al?

209
Leden stellen zich voor / Re: Hoi!
« Gepost op: 07 oktober 2014, 15:25:35 pm »
Gewoon 3D scannen en dan digiteleporteren met mijn MegaVertexConverter ;-)

210
Leden stellen zich voor / Re: Hoi!
« Gepost op: 07 oktober 2014, 12:38:38 pm »
Wauw, wat veel reacties, en zo snel! Wat een warm welkom!
Ben nu bezig om onze leren bank in Blender te zetten. En dan wil ik een mooie interieur render maken met Andrew Price zijn tutorials. Dus zal straks wat vraagjes stellen, maar dan in de andere rubriek, die daarvoor bestemd is ;-)

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15