Topic: Texture verwijderen van faces  (gelezen 3791 keer)


Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 oktober 2014, 22:28:52 pm »
Hallo allemaal,

Ik kom weer eens lang met een nieuwe vraag  :)

Ik ben bezig een mok/beker te maken met daarop een bedrukking. 



Voor de bedrukking met de texture heb ik 2 pogingen gedaan. De 1e poging was de plaatsing te laag... dus dat moet hoger dacht ik. Is ook gelukt maar toen ik naar het resultaat keek zag ik tot mijn verbazing dat bij poging 2 er nog een texture zichtbaar is van de 1e poging.

Vraag: hoe kan de texture van de geselecteerde faces (zie afbeelding) verwijderen?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2014, 22:39:51 pm »
Dan stel ik eerst een tegenvraag: Hoe heb je de texture gekoppeld aan het materiaal. Kun je dit in wat korte stappen beschrijven?

Maar om misschien alvast een mogelijke oplossing te geven. Selecteer in Editmode de vertices van de mok, selecteer het basismateriaal van de mok (dus zonder de texture) en druk op assign.

Het probleem zit denk ik in het feit dat je een aantal faces selecteerd en vervolgens het materiaal met texture aan die faces toekent. Als je vervolgens een ander deel selcteerd en weer hetzelfde doet dan overschrijf je de oude faces maar voor een deel met 2 afbeeldingen toit gevolg.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2014, 22:42:03 pm door JvL »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2014, 08:28:19 am »
Indien een object (ooit) twee texturen heeft, dan kan men toch (als men wil) een of beide texturen verwijderen?! Het x bij de texturen  klikken ... verwijdert toch?
Doei
       Peter

Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2014, 08:53:24 am »
Bedankt voor de hulp  :)

Citaat
Maar om misschien alvast een mogelijke oplossing te geven. Selecteer in Editmode de vertices van de mok, selecteer het basismateriaal van de mok (dus zonder de texture) en druk op assign.

Gedaan. Resultaat: zie afbeelding.

Citaat
Indien een object (ooit) twee texturen heeft, dan kan men toch (als men wil) een of beide texturen verwijderen?! Het x bij de texturen  klikken ... verwijdert toch?
Uiteraard heb ik de texturen geprobeerd te verwijderen. Werkt niet  ???

Uiteindelijk heb ik het opgelost door opnieuw de selectie te unwrappen (U). Toen bleek ik 2 wireframes te hebben in de UV-editor. Vervolgens nog een paar keer op U geklikt en toen had ik nog maar 1 wireframe van de gemaakte selectie  :P




« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2014, 08:55:31 am door tomatito »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2014, 11:33:34 am »
Waar kan ik de mok bestellen?  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2014, 13:47:09 pm »
Een hele mooie mok heb je gemaakt maar alleen jammer dat er geen Windows op staat  ;) :) :) :) :)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2014, 14:44:23 pm »
Of een Appeltje was nog beter ;) ;) ;) ;) ;) ;)
dat heb je gisteren gezien

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2014, 15:45:28 pm »
Een hele mooie mok heb je gemaakt maar alleen jammer dat er geen Windows op staat  ;) :) :) :) :)

Windhoos... niet meer dan lucht. :-)

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl