Ja precies wat je benoemt wil ik maken, en dit is zeker een uitdaging en laat me zelf zien waar ik tegen aan ga lopen met dit proces.
Ik denk als de( re)toplogy goed is dat het sculpten makkelijker wordt omdat de loops al voorbereid zijn en je weet zelf waar ze lopen, het is een test ik weet het ook niet hoe dit verloopt.
Na het sculpten kan je het weer bakken op een lowpoly. Ik ga er de tijd voor nemen om het te proberen.
Als het hoofd of de nek verborgen is onder kleding wordt dit al anders denk ik, De moeilijkheid met een mens is de expressie van het gezicht en handen voor de rest kun je dan weer veel verbergen en in lage resolutie werken door de kleding, dan moet een mesh te doen zijn lijkt mij, tenminste vanuit de gedachtengang die ik nu heb
.
Zoals het model nu is kom ik verticaal uit op een 180 vertexen naar de nek, wat na het compleet maken van het model gereduceert kan worden het is wel wat veel van het goede.
Sculpten is eigenlijk niets meer of minder als je model subdividen op hoog niveau.
Daarna de texture baken en met de nieuwe pbr shader is er dan veel mogelijk, extern gebruik van bijvoorbeeld substance painter is dan niet meer nodig blender heeft er 1 en die werkt perfect.