Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - swets

Pagina's: 1 2 [3]
31
Leuterhoek / ff me werk showen
« Gepost op: 10 juli 2015, 13:30:42 pm »

32
Animaties / Wat kan je toch leuke dingen doen met Blender!
« Gepost op: 21 juni 2015, 21:14:11 pm »

33
Onderhanden werk / zo maar wat vragen over The way of the samurai
« Gepost op: 12 juni 2015, 00:38:03 am »
Ik heb vandaag alle 1170 reacties in het The way of the samurai topic zitten lezen ( ken je na gaan hoe druk het is op me werk :-) )

en had toch weer zomaar een paar vragen.....
en ik wilde dat mooie topic niet vervuilen, dus ik doe het maar zo...
Het gaat ook eigenlijk niet alleen over The way of the samurai  maar meer in het algemeen....

eeeh... als ze straks helemaal af is, kan je ze dan ook weer gebruiken in andere projecten....

ik bedoel... kan je zo'n poppetje zo opslaan, dat je het zo in iets anders weer op kan pakken, dus met de animatie enz...

dus eigenlijk  stel dat je filmpjes wil gaan maken met meerdere charakters...  kan je die allemaal zelfstandig maken, en later bij elkaar gooien?

dan zou je ook met meerdere personen aan 1 filmpje kunnen werken? 

en geld dat dan ook voor omgevingen?  dus stel de ene maakt  de hoofdrol speller, en iemand anders maakt de wereld waar het zich in af moet gaan spelen?

Is er iemand die hier meer over kan vertellen....  niet dat ik al zo ver ben, maar vroeg me zomaar dat soort dingen af.....

34
Modelleren / nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 02 juni 2015, 23:28:51 pm »
ik ben nog wel bezig met me hoofd, maar ik ben ook iets nieuws gestart, en natuurlijk gelijk weer vragen.

Ik ben zo maar een poppetje aan het maken, en ik heb nu dit:
https://www.youtube.com/watch?v=54GDcNdx3Bs&hd=1

en nu de domme vragen....  ik wil hier mee gaan animeren, maar niet low-poly (dus in een spel ofzo) , dus gewoon straks een filmpje renderen...

kan ik nu dit basis poppetje dmv sculpting bijvoorbeeld meer details geven?  of is dat niet verstandig?

kan ik ,als ik het bijvoorbeeld met sculpting bewerkt, heb nog wel een texture omheen maken ?

kan animeren ook gewoon met zo high res poppetje?

ik heb echt nog moeiten met dat soort dingen uit elkaar te houden, en wat nu het beste is... ook blender of cycles..
ook heb ik veel filmpjes gezien, dan maken ze dmv sculpting een hires poppetje, maar dan gaan ze later er weer een soort mesh omheen tekenen?

kan iemand hier  wat meer duidelijkheid in brengen?

35
Leden stellen zich voor / Grote Swets
« Gepost op: 10 mei 2015, 02:07:00 am »
Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Arjan Swets, en ik ben nu 48 jaar...  Ik ben als sinds mijn 14de met computers bezig.

Ik ben begonnen met een Texas Instruments TI99 4/a , daarna de MSX wereld in gerold.... en vandaar in de PC's

Ik ben ik eigenlijk vrij snel met programmeren in basic begonnen, omdat er al vrij snel niet veel meer was te krijgen voor de TI 99 4/a computer...

toen kon je nog veel tijdschriften kopen, met listings erin , dan na een paar dagen type en fouten zoeken, had je een spelletje....

Later met de msx ook z80 assembly geleerd, en vrij veel ( irritante ) demo's geschreven, met heel veel tekstscrols , muziek enz enz...hoe drukker hoe beter  ;D

Ik heb ook nog wel vrij veel met 3D max zitten rommelen,  ik heb er ook nog een boek of 4 over staan...  ook nog boeken staan over het programeren met DirectX....

later ook met Milkshape poppetjes gemaakt voor spellen als Quake en Unreal....

later eigenlijk meer een beetje de technische kant opgerold. ik teken ook veel met bijvoorbeeld SolidWorks en Alibre .

Verder doe ik vrij veel met electronica, en PIC micro controllers. Heb ook een zelf gemaakte CNC machine...

ook ben ik bezig met een motion controller.... zo'n stoel die mee beweegt met een race of vlieg spel....

eeeeeh  wat kan ik nog meer over me zelf kwijt?

Oja, Ik werk als PLC programmeur. Dus ik schrijf software voor allerlei  machines....

verder ben ik getrouwd, en heb een dochter van 13....

De dochter is ook een beetje de rede van Blender.... ze is nog al goed (voor een meisje van 13) met computers, en wil ook spellen bouwen... en poppetjes maken, voor in sims enzo...

dus dat is ook eigenlijk de rede dat ik nu erg met blender bezig ben.... ik heb iets meer geduld om het uit te zoeken als zij

moet wel zeggen dat ik het een super programma vind...!

36
Modelleren / zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 28 april 2015, 23:42:15 pm »
Vroeger heb ik wel eens zitten rommelen met 3Dmax. later heb ik met Milkshape wel eens een paar "players" gemaakt voor Quake en Unreal. Dus helemaal vreemd in deze wereld ben ik ook niet.

Nu werd ik pas door iemand attent gemaakt op Blender, dus heb het gedownload, en heb er een beetje mee zitten spelen.

Maar nu vind mijn 13 jarige dochter het allemaal opeens heel erg interessant. Want die is gek op computers en games enz enz...

Ze heeft nu al heel veel tutorials via Youtube na zitten maken, en het gaat echt vrij goed...

Maar nu vraag ze van alles aan mij :-) , waar ik soms ook niet zo snel een antwoord op kan geven...

Dus nu wil ik deze vragen eens even hier neer gooien, kijken of we samen wijzer worden...


eerste vraag waar we een beetje mee zitten....

als je de filmpje bekijk over het bijvoorbeeld maken van een hoofd, zie je 2 manieren... een manier is met vertexen en vlakken....  en de andere manier is via scuplting.

wat is nu eigenlijk het verschil?
en ook bijvoorbeeld voor later als je wil gaan animeren met een figuur?

eerst deze vragen maar eens....

Pagina's: 1 2 [3]