1
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 2
Leuterhoek / Re: even ander werk« Gepost op: 16 juni 2025, 15:26:54 pm »
Hey Xan, leuk dat je er weer bent. Dat klinkt als een boeiende job; houd ons op de hoogte als je aanwijzingen voor gruwelijke misdrijven tegenkomt... ;-)))
3
Onderhanden werk / Re: märklin« Gepost op: 03 juni 2025, 13:08:42 pm »
Een eenvoudige GN setup om neon reclames te maken, bronbestand staat op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/68
![]() 4
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie« Gepost op: 26 april 2025, 16:48:30 pm »
5090? Dat is 2500€ voor de videokaart alleen en dan komt er nog een computer rond. Kan je voor dat geld niet beter een paar Mac mini's kopen en daar een mlx cluster van bouwen? MacOSX is in principe BSD Unix met een hele mooie interface en veel gratis programma's (mijn Unix kennis is trouwens wel erg roestig geworden, vroeger waren dat Beowulf clusters..).
5
Onderhanden werk / Re: märklin« Gepost op: 25 april 2025, 14:25:39 pm »
Ik heb het onderstel een beetje aangepast om de wielen correct te laten draaien tijdens een verplaatsing. Bronbestand is beschikbaar op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/67
![]() 6
Onderhanden werk / Re: märklin« Gepost op: 20 april 2025, 16:21:06 pm »
Na een paar weekjes Zeeland tijd om aan de omgeving the beginnen. De perronboorden zijn naadloos, dus kan ik met GN iets complex van maken. De texturen zelf heb ik gefotografeerd op het noordstation van Brussel.
Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe computer, blender benchmark van 2840 en rendertijden van minuten in plaats van uren, ik ben zeer tevreden :-))) ![]() 7
Onderhanden werk / Re: märklin« Gepost op: 01 april 2025, 16:12:30 pm »
Tof, Bram; ga je die nog posten? Ik ben heel benieuwd.
9
Onderhanden werk / Re: märklin« Gepost op: 19 februari 2025, 14:25:19 pm »
Hey, voor zo’n seinpaal ga ik zeker plaats maken…
Ik heb mijn treintje herwerkt in een geometry nodes setup, zodat ik veel en/of lange treinen kan gebruiken zonder astronomische bestandsgroottes en rendertijden. Wie ook eens een spoorbaan wil maken, ik heb een aantal bronbestanden gepost op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/61 ![]() 14
Onderhanden werk / Re: märklin« Gepost op: 25 januari 2025, 15:51:00 pm »
@Xan: Geometry nodes zijn inderdaad ontzettend handig, maar je moet geen schrik hebben van af en toe een beetje wiskunde. Als je die kennis wil oppoetsen, er zijn hele goede gratis wiskundeboeken te vinden op https://openstax.org/subjects/math , zowel op middelbare school niveau als op universiteitsniveau.
15
Onderhanden werk / Re: märklin« Gepost op: 24 januari 2025, 13:41:55 pm »
Een rechte rail is ongeveer 1 MB, een wissel ongeveer 9 MB, dus samen 10 MB. Dit rangeerterrein heeft 22 wissels en 24 rechte rails en is bij elkaar ook 10 MB. Met 500 rails en 500 wissels zouden het ook 10 MB zijn, het loont dus om parametrisch te werken.
Nu nog een kruising maken en dan kan ik volgende week aan het rollend materieel beginnen, wordt vervolgd… ![]() |